Om vi spelar i allsvenskan så kommer vi ju såklart få välja på en hög hylla för den nivån. Jag har inte följt HA sen vi gick upp så kan inte komma med namn, men vi är ju på den nivån det mest attraktiva laget (tillsammans med DIF ifall de inte går upp)
Tror också det på sikt kan bli bra med BL. Grämer mig dock fortfarande över att han nobbade Önerud. En spelare och karaktär som hade gjort skillnad för en väldigt liten slant.
Ta in Simon i HA igen vetja i en 4:e
Förstår inte en sportchef som inte kämpar för shl-platsen. En utvilad men rostig Önerud hade lyft det här laget.
Vi hade också kunnat skaffa en huvudtränare.
Tycker inte vi behöver ge BL Nubbenlänge.
Är inte Björn bakbunden så måste Björn bort!
Han ska ju vara så bra men har inte gjort ett skit sen han kom förutom få vår sämsta HC någonsin att skriva nytt kontrakt!
Över mitt förstånd hur detta va möjligt!
Skriv ett kontrakt med klausul “får betalt om han spelar” säkrat en spelare som hade skåpat ut både Tikka och Win otränad. Bara hans aura på träning/omklädningsrum hade gett resultat.
Men det är såklart inte ekonomin som är problemet utan vad Önerud står för… Likt Thörna m.fl. så passar de inte in i den moderna “HV-hockeyn”.
Undra vad Björn tänker nu? Kommer till HV för att få jobba med större budget bland annat, nu åker vi ner till allsvenskan o han kommer få jobba med mindre eller likvärdig budget som Malmö hade fast i en sämre liga.
Kan vara lite både och… Slippa all barlast som Nubben & Co byggt upp och kunna bygga nytt helt från grunden, eller att behöva lappa och laga det sjunkande skeppet nån ellernågra säsonger ytterligare. SHL skapar så klart bättre förutsättningar på kort sikt, och det är där vi hör hemma (trots resultaten) men har redan förlikat mig att det kan bli en vända till i AS även om jag fortfarande hoppas på SHL även nästa säsong
Tikka väger nog tungt där
Ja, även en sån som Tedenby, även om han nog var mer eller mindre tvungen att ta det kontraktet. Hade blivit ramaskri i supporterleden om han hamnat hos en konkurrent.
Tyvärr kan man inte bygga lag från grunden i allsvenskan. Det är från säsong till säsong. Och de som är för bra för serien försvinner från en säsong till en annan Så länge vi är i HA kommer HV:s ledord kontinuitet inte funka ett smack. I alla fall inte gällande spelartruppen.
Tänker lite mot Björns tid i Malmö, då var han väldigt delaktig i hur Malmö skulle spela sin hockey. Undra hur mycket han har att säga till om i dagsläget, eller han kanske ger Anton rätt nycklar men Anton kör sitt egna race istället?
Tror ingen kommer rycka i Tedenby och Tikka i HA. Dessa kvalhjältar kommer BL säkert förlänga med. Kontinuiteten kommer ligga och guppa länge i toaletten.
Man får komma ihåg att detta är verkligen inte Björns lag, att han förlängt med AB är en sak om än obegriplig, men tittar man på hur Malmö är byggt och hur dom spelar så tror jag inte Björn skulle vela behålla mer än en handfull spelare i dagens HV.
Verkligen, det är super viktigt att komma ihåg. Det jag menar är att med någon typ av hockeykunskap så har HV en trupp med spelare som utan några större tvivel spelat bort Modo ganska enkelt. Det känns som Björn inte får lika mycket att säga till om utan Anton är fast bestämd på sin väg och ingen får rucka på de.
Hos Malmö är det mycket backarna som driver och styr spelet, hos oss klarar inte ens backarna av att spela sig ur egen zon!
Korrekt och där anser jag att min analys håller. Björn har varit tydlig att han vill ha spelskickliga backar och vill börja spelet därifrån - HV har idag några spelare som är kapabla att göra detta. Men likt de så spelas Engsund, Seppälä och Sjöholm före en som tex Hallquisth som har förmågan att kunna göra det. Det går hand-i-hand med de spelsättet Anton vill spela
Din analys håller men det jag menar är att oavsett om AB skulle spela Hallqvist eller inte så har vi ändå alldeles för dåliga backar för att spela det spel Björn vill, tyvärr!
En sak slår mig - Anton verkar ha en förkärlek till backar som påminner om honom själv!
Har AB och BL samsyn frågar jag mig då? Det blir ju onekligen intressant att följa efterspelet framgent