Tråden om GM Björn Liljander

I mina ögon lätt värt att betala en förhållandevis liten övergångssumma för att få hit en kompetent GM som uppenbarligen vill vara här eftersom han sökt jobbet.

Så han var inte på HV radar? Björn kontaktade HV?

Skitsnack tror jag. Vad jag hört från flera håll med nära anknytning till ledande figurer i hv så tog hv först kontakt för att stämma av bara intresset. Björn skulle fundera några dagar och kolla över vad hv begär och vad han begär. Sen hörde han av sig och sa att han vill gå vidare med allt och ha möte med ledningen.

Vi betalar alltså 2 månadslöner. Alltså inte 6 siffrigt

3 gillningar

Småpotatis. Helt klart värt.

1 gillning

Det beror väl på vad han har i månadslön? Har han 50 000 kr eller mer, vilket han troligtvis har, så blir det ju sexsiffrigt.

7 gillningar

Ja jo men inga 999k direkt

Som två triss för HV typ :rofl::grin:

3 gillningar

Rätt av HV71 att betala två månadslöner till Malmö för att få tillgång/användning av Björn direkt. Ju tidigare vi får in Björn desto bättre. Framförallt när Abbott’s klocka tickar. Nu får vi en övergångsperiod med både Chris och Björn vilket jag tror är att föredra. Chris lär inte stå i vägen för Björns vilja utan kommer nog mer stötta upp och “lära upp” Björn kring hur allt fungerar i HV71. Jobbet i sig kan Björn helt själv men just att ha någon vid sin sida när man kommer till en ny arbetsplats tror jag är guld värt. Framförallt när det är någon man har respekt för. Hade kanske varit annat om Nubben stod på andra bordet men Chris och Björn känns väldigt kompatibla.

5 gillningar

Tänk vad sura de blir när han plockar med sig kollegorna också… Ajajaj! :joy:

Men ärligt talat, vem fan bryr sig om Malmö Redhawks?

7 gillningar

Och jag som hela tiden trott att det är Chris vi har haft :sweat_smile::sunglasses:

2 gillningar

Haha vafan :joy::grin:

1 gillning

De har redan börjat. Taget från deras forum.

”Och det har blivit ännu värre. Analytiker Linus Leise är redan borta och man kan ju tänka sig att huvudscout Tommy Enroth inte heller blir kvar utan följer med hor*n till HV. Leise är Malmösupporter i grunden…” :joy::joy:

2 gillningar

Höken säger samma sak

1 gillning

Om BL ska ha med sig sin analytiker så hoppas jag HV även behåller Bobba. Bobba kan fortsätta fokusera på video när de kommer till våra egna träningar/matcher och hjälpa AB. Den andra analytikern kan gå mer åt värvningshållet och bistå BL med info och även scouta nya spelare.

Kanske lite OT

4 gillningar

Ja, Bobba är ju Blommans kille, tror inte han vill att han drar. De kan dela upp arbetsuppgifterna.

999k, 100k…
Sexsiffrigt bäggetvå :wink:

Tuppen säger i JP att Simon Brändström är intresserad av att jobba i föreningen, hade hellre gått efter honom. Men fattar samtidigt att Björn vill ha in ”sina” gubbar

Sorry för lite ot även här.

3 gillningar

Fast Simon själv har väl flera gånger sagt att han inte är sugen på något sånt just nu vad jag minns från någon podd eller liknande.

:rofl: :rofl:

6 gillningar