Tråden om GM Björn Liljander

BREAKING NEWS - samtalsloggen från dagens förhandling mellan Rickard Nylin HV och Mats Larsson Malmö läckt!

Ring ring

• Mats: Hej Rickard, Mats häääur.

• Rickhard: (suck)… hej mats

• Mats: Som du såg i mailet så har det kommit till vår kännedom att det skett ett avtalsbrott.

• Rickhard: Ja, oehört tråkigt och dåligt av Björn… men det är vad det är Mats.

• Mats: Vi sitter i skiten! Vi KRÄVER kompensation!

• Rickhard: Ja, det är fullt rimligt. Eftersson det ör 30 månader kvar på det avtalet så föreslår vi att vi helt betalar er hela avt…

• Mats: STOP Å BELÄGG här nu Richard!! Ni sätter inte några villkor. Vi sitter i skiten här så vi bästämmer vad som är rimligt!

• Sylvegård i bakgrunden: Fråga om de har använda skridskor vi kan få.

• Mats: shhh… Richard, vi vill ha TRE HELA månadslöner betalda för Björn… … är du där Rickhard…

Rickhard: Kan du bekräfta att du sa tre?

Mats: Ja, typ tre. Eller två-tre. Säg två. Så blir alla nöjda.

Rickhard: OK…

Mats: Jag kopplar samman våra ekonomichefer.

Rickhard: Det behövs inte. Jag Swishade över beloppet nu.

Mats: Ok. Då va det utrett.

Rickhard: (fniss) ja då va det löst.

Obs taget från Malmös forum :joy:

34 gillningar

Det där är fasen det roligaste jag läst på länge. Skrattade högt, speciellt åt Sylvegårds kommentar.

7 gillningar

Ja, tyckte den var klockren :joy:

1 gillning

Hahaha kan se detta framför mig :rofl: Sylvegård står precis bakom Mats Persson och försöker höra vad som sägs i telefon, som håller för ens handen för mikrofonen och hyssjar Sylvegård upprepade tillfällen, för att hans kommentarer inte ska låta för desperata :rofl:

6 gillningar

Hahahaha jag dör

Hv betalar för Björns lön de två månader Malmö är skyldiga att betala under uppsägningstiden.

Det är 2x månadslön vi pratar om och han jobbar på vårt kansli dag 1.

4 gillningar

Det är ju självklart att ha tagit kontakt med Björn om denna roll. Sen har Björn gått o sagt upp sig därav de säger Björn har sökt jobbet själv. Sen har han sin uppsägningstid och det är den hv köpt in sig i för han ska börja arbeta direkt, om de endast är hans lön eller om de är hans lön + ersättning till Malmö är ju nått vi inte vet.

Att vi fick han gratis i arbeta direkt var nog naivt. Nån ersättning kan man tycka mif är värd för denna värvning

1 gillning

Hahaahah!

Vart finner jag malmös forum?

1 gillning

Kan det ha varit ett rävspel från Anna-Lena och Nylin? De hade koll på att han satt fast i avtal och ville därför gå ut med PM direkt. Malmö hängde på för att uppgifter hade läckt och ville lugna ner stormen. Sedan slätar dom över det med att de blir kompenserade med lite fickpengar? Skadan hade redan skett.

OBS: spekulation

1 gillning

I praktiken betyder det att vi inte betalar något mer än att han får lön när han jobbar åt oss, vilket väl är ganska rimligt… MIF får inget mer än att han går på dagen och inte får någon mer lön. Förstår ärligt talat inte hur man tolkar det som en övergångssumma. Vi betalar alltså hans lön från idag och han jobbar för oss idag. Malmö får inget mer än ont i magen eftersom de inte har en GM…

2 gillningar

Någon med ett konto där borde tipsa om att Nubben kan ställa upp. Eller Hult verkade väl vara intresserad av en comeback också? :wink:

3 gillningar

Exakt! Malmö får inte ut någonting av denna affären.

Liljander tar alltså med sig sin analytiker tillika Malmö-supporter Linus Leise och scouten Tommy Enroth. Detta måst vara en smärre katastrof för Malmö och allt de fick var på sin höjd en halv miljon.

Så vitt jag förstår, fick inte Malmö nånting. Man slapp bara betala Liljanders lön under uppsägningstiden.

1 gillning

Fint att han verkar få med hela sitt team från Malmö. Blir ju lite ”Plug N Play”, de kan fortsätta med det de påbörjat i Malmö.

1 gillning

Tror Malmö spelar i HA om högst två säsonger.

Eller så får detta dem att verkligen knyta näven och komma ihop som grupp. Kanske börjar vinnna som fan nu. Är rädd att detta stärker dom på kort sikt. Vilket skulle vara dåligt för oss.

1 gillning

Lite info om Tommy Enroth, förvisso 2 år gammal artikel men tror han kommer jobba vidare på samma sätt hos oss.

1 gillning

Linus Leise verkar vara en smart jäkel. Utöver hockeykunnande så har han en Master från Lunds Universitet.

Lite info om honom:

3 gillningar