Tråden om GM Björn Liljander

Intressant om han bor kvar i Stockholmsområdet och kör på samma sätt hos oss. Bevakar alltså lagen runtom i Stockholmsregionen och ser minst en HA-match per omgång. Borde väl kunna hitta något guldkorn där?

Där bor ju även Boba. Kaka på kaka.

Ah, det hade jag missat. Hur resonerar man där tro?

De kommer väl/får väl dela upp arbetsuppgifterna sinsemellan men sen tänker jag även att de kommer få vidga sina områden och åka över hela Sverige och även utomlands.

1 gillning

Tolkas mötet rätt igår så knyts Boba än närmare alaget för analys och scouting av motstånd och Enroth blir väl för värvningar kan man ju anta.

1 gillning

Ah, låter rimligt! Boba har alltså haft båda de delarna i sin roll fram tills nu då (ev.)?
Känns som ett logiskt steg att ta om vi vill förbättra vår spelar- och motståndarscouting.

Ska ju sägas att ingen av de här båda herrarna nämndes vid namn igår på mötet men de nämnde Bobas arbetsuppgifter som närmare alaget iaf så en öppning för dem :slight_smile:

På tiden att även HV blir lite moderna i sitt sätt att arbeta kring värvningar osv. No more Nubben-fasoner att värva på känsla

5 gillningar

Rätt kul när man presenterar de 9 egenskaperna man eftersökt hos den nya GM på medlemsmötet. Raka motsatsen till Nubbelito.

6 gillningar

Hahaha hela den genomgången kändes som en pik mot Nubben

9 gillningar

Vilka egenskaper var det för en som inte orkar leta?

1 gillning

Vad sökte man, någon kompetent som gärna hymlar?

3 gillningar

Slå på youtube-klippet från minut 22 så får ni en bra uppfattning:)

1 gillning

Nylins lilla pik var ju fin med

3 gillningar

Någon som har koll på de ekonomiska ha ha

1 gillning

Haha speciellt det där med ekonomiskt sinne kändes som en icke-subtil diss

2 gillningar

De hymlade bara pyttelite med det med andra ord

1 gillning

Haha, hans lyster och övrigas reaktioner vid “EKONOMISKT SINNE hade vi också!” ang listan… Redan en klassiker :grin:

7 gillningar

Sen inflikade han… “även kontraktslängd”… :rofl::rofl:

3 gillningar

Vet inte om jag bara är jävligt tråkig här… Jo, visst kan det vara kul och gemytligt med lite avslappnad känsla och nära till skratt, men har överlag svårt för när det samlas poäng på någon annans bekostnad på det sättet. Lite likt det AD gjorde fastän Nubben då förvisso var där. Gillade medlemsmötet i mångt och mycket, men gillar proffsighet och saklighet i dessa sammanhang, så för min del var dessa lite smolken i bägaren i en förövrigt annars bra tillställning.

#MrTråk.

9 gillningar