Jag är egentligen mer positivt inställd till Liljander än negativt, jag tycker typ laget är helt okej byggt. Men att inte sparka Anton börjar bli typ allt i hur jag utvärderar honom just nu.
Björn började med ett bättre lag än den HA förening Nubben tog över.
Han har gjort ett par möjliga fynd i Lagerberg och Rindell. Johnsen var bra att landa, likaså Borgman även om båda är “no brainers". Kloos ser rätt bra ut.
Resten? Man kanske vill säga att Pasic är ok men vi har sjuttielva likadana spelare.
Lindström är apkass.
Med tanke på budgeten HV har, stödet från en ny stab och att Liljander haft gott om tid är det svårt att se en amatör göra ett sämre jobb. Det jag tycker är absolut sopsämst är att rollerna är så otydliga och att spelare förväntas göra saker de inte kan eller åtminstone är dåliga på.
Finns ingen anledning att ge Björn en andra chans. Hans passivitet tog oss nästan till HA.
Otroligt enig. Jag har aldrig haft förtroende för denne charlatan. Har inte sett en enda sak som imponerat hittills. Inte en enda värvning har motsvarat förväntningarna. Varenda en har floppat på ett eller annat sätt.
Men det visar samtidigt på vilket omfattande haveri till förening hela HV71 är. Vem ska fatta beslutet att kicka honom?
Enig.
Fick rysningar när han hyllades här för att han säger rätt saker, är tydlig osv osv i nåt klipp om lagbygget på HVTV.
Han lät EXAKT som alla nonsens VD man råkat på med “ledarskapsutbildningar” och en säljares munläder. Alltid massa prat och det levereras fint lite. Har man tur får man en Disc-Analys…..
Sorry, men har jävligt svårt för dammsugarförsäljare.
Låt Björn få fortsätta men se för helvete till att få in Patrik Hansen som hans parhäst. Någon som kan och framförallt brinner för föreningen. Vi behöver inte ha massa odugligt överflöd av diverse folk. Sanslöst att vi låter honom vara i Färjestad! Vi behöver ha in folk som brinner för HV71!
Jag är lite förundrad över alla er som verkar se björn som ett större misslyckande än föregångaren? Jag ser bara åsikter, inga argument. Jag ser inte det ni ser.
Liljander har givit Blomman ett helt nytt lag efter de kriterier han önskat, det finns tillräckligt med skills för att slå de flesta lagen i SHL.
Men tack och lov handlar inte sporten bara om hur mycket pengar man spenderar på nya spelare, utan hur man får ihop en grupp till ett lag som vill och ges förutsättningar att kunna vinna tillsammans.
Detta får nog sägas ligga på Blomman och gänget i båset, eller?