Tråden om GM Björn Liljander

4 matcher sen går drevet åt alla håll. Tänk om vi hade haft Nubben och Samuelsson. Då hade vi legat 3a i SHL.

4 gillningar

Kontexten är väl ändå fyra raka förluster, fyra poäng upp till säker mark, och allt detta säsongen efter en fiaskosäsong där HV och SC valt att förlänga med tränaren?

Jag hade på riktigt blivit orolig om det INTE svingats åt alla håll.

4 gillningar

Tror ni att Strömberg med flit bråkar sig ur ett kontrakt för att snart presenteras för en SHL-klubb?

Varför skulle nåt SHL lag vilja ha honom?

Det var lite med glimten i ögat! Men ärligt talat - hade du blivit jätteförvånad om detta var HVs krisdrag om några omgångar?

Om Leif nu lämnar så blir det sjunde gången han antingen får sparken eller lämnar i förtid. Så han har ju den typ av kontinuitet som verkar efterfrågas i HV…

Detta är 95% ironi, men samtidigt 5% oro.

1 gillning

Varför inte?

Har sällan sett mer OT i en tråd på forumet… för i helvete? :sweat_smile:

3 gillningar

Andas :smiley:

1 gillning

Jag trodde på BL inför säsongen men nu har jag inget förtroende kvar.

Han håller Sveriges sämsta tränare om ryggen

Han bor inte ens i stan han är verksam

Han hade en lyckträff med Kuokkanen, nu bestämde han sig för att göra samma sak tre gånger till (Kloos, Hepo och Rousek) samma säsong.

Han lånar ut våra juniorer till höger och vänster som är betydligt bättre än vad många andra spelare är.

Vi är så körda!

2 gillningar

Blomman får berättigad kritik, men jag tycker BL kommer för lindrigt undan. Det är han som är ansvarig för 13 nya spelare! Har han överhuvudtaget sett dem spela eller har han bara stirrat i sitt Excel-ark? Har någon av dem levt upp till förväntningarna eller har BL kastar pengarna i sjön? Jag trodde att scouting innebär att man faktiskt kollar spelarna.

2 gillningar

Liljander har byggt ett luftslott.

2 gillningar

Kan det vara så illa att Liljander likt Nubben fått en för stor pengapåse, och att det stigit honom åt huvudet?

Jag tror BL sitter framför tv:n hemma i Halmstad och messar med Leise som sitter i Malmö och Boba eller vad han nu heter som sitter i Stockholm.

Dom är rörande eniga om att nyförvärven är bra och att blomman är jätteduktig på att coacha. Segrarna kommer så småningom.

1 gillning

Avgå!

Vad är det sämsta Liljander har gjort hittills?

• Förlängt blomman
  • Tagit in Leise
  • Värvat Lassi
  • Värvat Rousek
  • Värvat Hepo
  • Inte förlängt AP
  • Inte förlängt LaLeggia
  • Annat
0 röster

Jag saknar alternativet ”Allt”.

Och alternativet ”skrivit på”.

6 gillningar

Sorry! Allt får gå under alternativet annat

Jag saknar att man inte kan rösta på fler alternativ.

6 gillningar

Rekordet är även ditt.

Jag röstar på tre alternativ, blomman, laleggia och AP . Alla tre är katastrofala beslut.

Du är för generös mot liljander om man bara kan välja ett.

5 gillningar