Tråden om GM Björn Liljander

Lamslagen eller? HALLÅ?

Björn ska dela denna historiska dag med Anton!

Rekord med 5 raka förluster! Ska vi lycka slå Väsbys rekord under hela serien ?

2 gillningar

Jag har svårt att vara anständig i mina tankar när jag tänker på Björn Liljander.

Jag nöjer mig där.

2 gillningar

Hela Sylvegård-gate kanske var ett spel för galleriet. Det hela kanske var en master plan. Värt att kolla på Liljanders kontoutdrag för eventuella överföringar från Percy Nilsson i alla fall.

Operation Björnligan. Mission one: förläng med Anton (som kan vara Redhawks gubbe fortfarande eller så är han bara så dålig som det ser ut). Vattentätt hursomhelst.

3 gillningar

Största misstaget är lätt men det är hård konkurrens om andraplatsen. Skulle dock sätta “glömma att laget behöver centrar” tvåa.

1 gillning

Tycker det är lite fel att lägga ”inte förlänga LaLeggia” när det var Joey själv som ville bort. Svårt att förlänga med en spelare som inte vill vara här.

2 gillningar

Inte den bilden jag fått men kan ha fel.

1 gillning

Har väldigt starka källor som säger det, men med all respekt att jag förstår att han känner så. Vem fan vill vara i en klubb som är såhär fucked

2 gillningar

Jag kan riktigt höra läktarsången i bakgrunden tillta:

”Sämre än nubben! Sämre än nubben! Sämre än Nu-ubben! Ja du är sämre än Nu-ubben! Sämre än Nubben!”

Man undrar hur han tänker när han värvar Pasic? “Här är en likadan spelare till, detta blir kanon.”

Det är minst lika dumt som när Nubben och Davidsson under sin Sverigeturné började räkna shl-matcher som den enda viktiga parametern.

1 gillning

Fast det jag såg av Pasic i Malmö var en sniper, i synnerhet mot HV. Hade han hängt hälften av sina baljor från fjolåret i HV-tröjan hade han redan avgjort någon av de inledande 5 matcherna.

Men nu blir ju inte ens en etablerad spelare som Pasic bättre i HV-tröjan, det är väl det som är problemet?

1 gillning

Sen finns ju den detaljen att vad jag hört så var anton serverad på ett fat för Björn. Det var en så kallad “all inclusive” deal. Det som gör det illa är dock hur han målar in sig i ett hörn.

1 gillning

Usch, lyssnar på JP:s intervju med BL. Hemskt att lyssna på, svammel och verklighetsfrånvänt.

Han låter som en riktigt usel VD i ett bolag som går uselt som försöker rädda sig själv och sina närmaste i ledningsgruppen.

Vill att denna charlatan försvinner också!

2 gillningar

Vad betyder ens detta? BL var tilltänkt att norpas från MIF redan inför säsongen? En tvåstegsraket planerad av…?

Det som åsyftas (tror jag) är en lång historia här på forumet. Det har spekulerats att den konstiga förlängningen av AB:s kontrakt har att göra med muntliga kontrakt upprättade långt innan som BL inte kunde avvika från när han tillträdde mitt i säsongen. Han kom så att säga till färdigdukat bord.

1 gillning

Absolut att Björn är högst ansvarig för truppen vi har MEN jag tror bestämt att om vi satt samma trupp i Färjestad med deras ledarstab så hade samma trupp inte stått på 0p efter 5 omgångar.

Tycker generellt Björn gjort ett gediget jobb med spelarna för man måste samtidigt respektera att HV är ingen förening som lockar till sig spelare längre. Vi kan locka med en stor börs men om man tolkat alla intervjuer rätt så är just den börsen inte lika öppen längre.

Vi är ett bottenlag, vi attraherar ingen spelare bara av namnet som vi alltid kunnat göra förr. Tacka sen mannen som inte skall nämnas vid namn att vi sedan blivit klubben man kommer till när man inte duger för Schweiz men har en jävligt stor plånbok..

4 gillningar

Godnatt HV71! Allsvenska here we come!

Björn står bakom Anton! ”En förlegad syn på ledarskap att sparka” Jösses säger jag bara! Samma skrot som Nubben!

Jag kommer begära utträde som medlem i denna pissförening!

1 gillning

Om man tappade hoppet efter intervjun i JP så är de bara till att lägga sig ner och dö efter intervjun med Expressen.

Herregud Björn. Sämre rekrytering än Nubben när allt kommer omkring. Bättre för plånboken, sämre för sporten.

6 gillningar

Oj. Han har verkligen sin… filosofi.

Sen det här med att framgång skapas genom att människor får jobba med varandra över tid. Ja, tyvärr Björn. Det har du fått helt om bakfoten.

Man kan slänga upp Hallam och Rönnberg som exempel. Men det var inte för att man behöll dem som föreningarna levererade resultat över tid. Det var för att tränarna i fråga snudd på direkt levererade resultat och sportchefen således fann skäl till att förlänga kontrakten. Resultaten fanns redan när man påbörjade det som sedan blev ett långsiktigt arbete.

Jaja. Liljander har uppenbarligen inte koll på hur framgångsrika lag byggt sina organisationer. Han har inte heller koll på HV:s historia och att man redan faktiskt testat den filosofi Liljander nu vill köra in i kaklet med – med den lilla skillnaden att nu gör Liljander det upphöjt i tusen.

Liljander målar onekligen in sig i ett hörn. Han och styrelsen påstår sig vilja skapa ett lugn i föreningen, och tar således inte hänsyn till den storm de befinner sig i. Det de inte inser är att ett nytt kval, en eventuell degradering kommer innebära fullständig orkan.

Istället för att riva av plåstret skjuter de bara problemen på framtiden. I värsta fall innebär det att vi när vi summerar säsongen står utan både styrelseordförande, klubbdirektör, sportchef och tränare. Allt på grund av beslut man inte ville ta tidigare.

12 gillningar

En massa personer blir av med jobbet också genom en degradering!

2 gillningar