BL har verkligen gjort bort sig nu. Jag kräver inte att han ska säga att han ska sparka blomman men han behöver ju inte hylla vår sämsta tränare genom tiderna. Uppenbart att BL drar sitt svärd för blomman som i sin tur kan dra sitt svärd för de som är ”connectade” De två musketörerna Lite vackert ändå på ett lite obehagligt och märkligt sätt.
Disclaimer: detta handlar alltså om den professionella personen och inte privatpersonen. Åsikterna ovan är baserade på en intervju i Expressen daterad 2025-09-26
Om nu Anton är rätt man för HV så måste säsongsinledningen vara ett sju helvetes underbetyg till Björn, 5 av 5 torsk med helt rätt tränare måste väl betyda att laget han har satt ihop är precis piss?
Gav upp resten av säsongen på studs efter att ha läst intervjun.
”Små saker som inte fungerat”, “Spelat bra” osv osv.
Lever inte i samma verklighet som BL, ser inte på hockey på samma sätt.
Vi räknar fel i egen zon, förlorar nästan alla sargdueller, tappar tredje man i offensiv zon, ger bort pucken ostörda, tacklar minst(?) i SHL, osv osv osv. BP ska vi inte prata om.
Corsi har gått ner konstant sedan match 1.
Nu står hoppet till att Dalen lirar upp sig i HA för lite trevliga lokalderbyn.
För i HA lirar vi nästa år.
Får samma ledning sitta kvar, då stannar vi där.
Tack för kaffet Björn!
Liljander är alltså nöjd med truppen som han knåpat ihop, om det nu inte är truppen fel och inte Antons som han tror stenhårt på….vart ligger felet då?
Läste precis intervjun med Liljandet i Expressen och om han inte bara mörkar och snackar skit så är ju den här säsongen troligen redan körd. Känslan är att pausa HV-engagemanget på obestämd framtid, men nog f-n sitter man där och kollar på matchen imorgon igen.
Ja fan. Är ju det som är felet. Oavsett hur jävla mycket man intalar sig själv att nästa match ska jag fan inte se, nu skiter jag i det här. Så nkg fan sitter man där ändå..
Ganska tydligt att laget behöver få in lite tyngre spelare för att komplettera vårat för lätta lag. En tyngre center och kanske en back till att börja med
Hjälper föga. Björn bryr sig inte om HV. Hade han gjort det hade han vidtagit någon form av åtgärd hittills. Men det gör han inte. Går väl knappast att tolka på nåt annat sätt än att han inte bryr sig.