Du kan också dra nu. Hejdå Björn.
Jag undrar verkligen vad Liljanders plan är.
Nu pekar ju allt mot kval. Är tanken att vi för TREDJE året i rad ska ha turen med oss så vi lyckas hålla oss kvar, och sen börja om igen till nästa år (säkerligen med 13 nya spelare in) och med det lyfta i tabellen? Alternativt vi åker ur, förlänger med Blomman, går upp direkt och vinner SM-guld till år fyra?
Liljander gör mig tokig.
Och här kommer den.
#liljanderout
#liljanderout
Stick härifrån Björn! Ta du och försvinn!
Bra match från HV sida, surt att poängen inte kommer.
Spela som såhär och poäng borde komma i varje annan match.
Jag är inte orolig. Liljander är en av landets bästa sportcoacher.
Pessimister, kom.
#Liljanderstay
Liljander du är SC för ett historiskt dåligt HV med en historiskt dålig tränare. Fattar du hur jävla dålig du är?
Varför var du tvungen att drabba oss, Björn? Varför? Har vi inte lidit tillräckligt? Varför. Var. Du. Tvungen. Att. Drabba. Oss?
Att Björn skickat Hugo, Olof, Viggo och Herman till Allsvenskan ger sig mer och mer rimligt. Hans plan är ju att HV ska spela där nästa år, och med tanke på det vill han förbereda ett antal billiga spelare för det. Det kommer ju bli väldigt svårt att få spelare att följa med ner i avgrunden och för att Björn åtminstone ska kunna se ut som att han bryr sig så kan han ju ”ta hem” dessa spelare till nästa år så att både klubbledning och sponsorer håller sig nöjda.
Men mig lurar du inte, Björn. Jag har sett igenom dig sen dag 1.
Det finns en koppling mellan Björn och assisterande tränaren. En Björn har minst en ra(h)m.
Men vi har inte direkt ett Rahm-starkt försvar…
Men väl ett ramavtal. ![]()
Nu pratar ni om assisterande tränaren i BL:s tråd. Ni får hålla er inom rahmarna.
Sorry, risk nån sätter klorna i oss. ![]()
Jaha, du tänker så. Jag tänkte mer på den andra, Kris.
Känns som folk behöver andas lite nu. Folk skriver på fullt allvar att de tror folk medvetet saboterar osv och att undergången är nära. Jag menar skriv vad ni vill men svårt att ta nån på allvar som bara låter känslorna styra allt de skriver och när det inte finns mycket till logisk tanke kvar.
Syftar på kommentarerna här igår kväll
Hur många år skrev Björn?
3år om ej mitt minne sviker..
Stämmer
För många och tillräckligt många för att begrava HV71.
Jag är och kommer vara en ivrig försvarare av Björn på många sätt men lite ödmjukhet inför situationen hade varit klädsamt. Han gör ett uttalande igår där han osäkert ifall han är ironisk eller på allvar menar att man inte får nicka i ishockey när frågan omkring storleken på i princip hela truppen anno 2025/2026 kommer på tal. Jag skulle vilja flika in att ishockey för mig och många andra är en kampsport, exempelvis sneglar nu alla på Florida Panthers och deras lagbygge där man adderat både storlek och attityd dom senaste åren och vunnit Stanley Cup 2 år i rad.
För övrigt kan det vara värt att nämna appropå storlek/kampsport, så delar man in dom tävlande i viktklasser för att jämna ut oddsen inte sjutton nickar man där heller.
Varför inte ödmjukt konstatera att man gått fel på vissa saker och istället sätta en handlingsplan för hur man löser detta innan det är försent?
Jag hade inte förväntat mig att 13 nya spelare skulle slå väl ut men helt klart en actionplan hur man justerar till ev. felavvikelser snabbast möjligt. Det är nämligen så alla vinnare arbetar!