Välkommen tillbaka nu kör vi!!
-”Jag ser fram emot att vara en del av denna organisationen igen, med alla fans och sponsorer som stöttar laget i alla lägen”.
Kontraktet med Chris gäller i tre säsonger.
Välkommen tillbaka nu kör vi!!
-”Jag ser fram emot att vara en del av denna organisationen igen, med alla fans och sponsorer som stöttar laget i alla lägen”.
Kontraktet med Chris gäller i tre säsonger.
Välkommen tillbaka! Grymt viktig värvning
Är det någon som har koll på om Chris lärt sig svenska under sina år här?
Edit: Såg precis intervjun på JP och frågorna ställs på svenska, men svaren ges på engelska. Han verkar förstå svenska väldigt bra, så det är positivt eftersom jag tänker att det underlättar mycket i kommunikationen med medarbetarna.
Förstår svenska, pratar engelska.
Välkommen tillbaka Chris! Fan vad spännande det ska bli. Känns på förhand mycket bra detta
Välkommen tillbaka Chris! Lika bra att föra ”traditionen” vidare och ta ett nytt SM-guld med HV
Min känsla har alltid varit att Chris tog med sig väldigt mycket från sin tid i HV när han blev sportchef för Rögle. I vissa fall bokstavligen då han värvades vissa HV-spelare till Ängelholm. Men även sett till hur en toppförening ska jobba. För mycket av det Rögle vi sett de senaste åren påminner en hel del om det HV en gång var. Tänker på lagbygge, mentalitet, kravställan osv.
Det gör att den här rekryteringen känns extra bra. Jag kan faktiskt inte komma på en ledarrekrytering som gjort mig så upprymd som denna.
Så välkommen Chris! Jag hoppas och tror det här kommer bli kanon. Första uppdraget. Få ordning på det kaos som dina föregångare ställt till med. Andra uppdraget. Ta oss till toppen igen.
Känns väldigt bra.
Håller med om det ni alla skriver ovan.
Detta tror jag personligen är den bästa rekryteringen HV71 gjort på ledarsidan på många år.
Nu måste Chris precis som @lejacques nämner städa upp den röran Nubben ställt till med sen är det dags att åter bygga ett vinnande lag.
När till och med @Andersson711 andas morgonluft då tänker även jag göra det
Han blir alltså som en sportchef också, så han sköter spelarrekryteringar?
Bra bra, äntligen är det klart.
Det jag slås av är den genuina glädjen han utstrålar i intervjun. Han ser verkligen harmonisk och taggad ut för det här. Även Fjeijd ser ut att trivas med det. Konstigt vore annars. Men ville ändå poängtera det.
Hoppas innerligt att detta blir lyckosamt.
Fyfan! Detta är najs! Riktigt najs! Första gången på länge man känner en wow-känsla vid presentation.
Välkommen bästa fina Chris!
Kommer bli bra detta.
Låter som han kommer ha en roll liknande den Wallin har i FBK som sportdirektör. Vilket i praktiken innebär sportchef för herrlaget och övergripande ansvar för hela elitverksamheten sportsligt.
Underbart!
Chris känns som helt rätt person att hjälpa föreningen upp på fötter igen, efter att ha kravlat runt på knä under en längre tid. Chris är, efter Jason Krog, en av mina större favoriter och efter att ha följt det arbete han gjort här i Ängelholm och Rögle så är jag otroligt spänd inför framtiden och se vad han kan bidra, förändra och utveckla här i HV71.
Känslan jag har av Chris är lite samma känsla som jag har när Blomman pratar. Menat att när Chris har något att säga så lyssnar man. Han är en person som har väldigt gott rykte i hockeyvärlden, både hos spelare (unga som gamla), ledare, supportrar och sponsorer. Han är helt enkelt en gubbe man gärna står bakom och förlitar sig på.
Jag tror detta kommer bli riktigt bra. Chris vet vad han vill. Han har en klar vision och vet även vad som krävs för att en klubb ska göra resan från botten till toppen. Och framförallt, han är inte rädd för att agera och ta tuffa beslut som i slutändan resulterar i att vi faktiskt når vår målbild och åter blir en klubb att räkna med igen. LET’S GO ABBOTT!
Gillar att både Chris och AB påpekar att det bästa man kan göra som individ, är att bli lite bättre varje dag. På att förbereda sig mentalt, fysiskt och taktiskt. Lära sig äta rätt, återhämta sig rätt och att lite då och då hämta inspiration här på HV-forumet (det sista var lite på skämt).
Tror det är helt rätt tänkt, vi måste uppfylla varje delmål innan vi kan nå slutmålet - att bli en topporganisation igen, både på och utanför isen.
Biff
Härligt!
För första gången på två år känner jag nu glädje och framtidshopp vad gäller HV 71.
Han har dock ett enormt arbete framför sig att få ordning på laget efter två år fulla av signeringar av det konstigare slaget om man utttycker det snällt.
Hoppas detta nu blir den omstart vi så väl behöver.
Välkommen tillbaka!
För er som inte sett Freijds intervju med Abbott i HVTV har jag summerat och halvtaskigt översatt hans svar gällande lagbygget och nyförvärv.
Frågan om lagbygget:
-“Jag ser en stor mängd potential.
Jag tror att laget som det är nu är väldigt kapabla att vara ett vinnande lag.
Jag hoppas att kunda bidra till att addera till gruppen men jag ser mycket möjligheter och posetiva saker i den befintliga truppen.”
Frågan om nyförvärv.
-“För att vara ärlig måste jag få in några dagar här först.
Men framöver i min roll kan jag säga att jag ser och värderar killar som har hög karaktär och gillar att tävla, jag har det som grund.”
Som många är inte på är detta en riktigt bra värvning!
Ska bli intressant att se hur samarbetet Abbott och Blomqvist kommer att falla ut. Båda tycks ha väldigt starka viljor, men också respekt och öppenhet inför relevanta invändningar. Jag ser framför mig (dvs hoppas på) många tuffa diskussioner som driver fram bra beslut.
Tycker nyförvärven är i Abbots anda. WIN, Alsing, Nyberg, Engsund och Alnefelt är här för att tävla och bli bättre.