Tråden om GM Chris Abbott

Dra!

2 gillningar

CA känner ju så extremt mycket för HV så han har mentalt inte hunnit hämta sig ifrån att han ska lämna.
Sen att han känner extremt starkt för Luleå och Rögle också gör att det blir än svårare för honom att agera.
In med en ny SC asap så CA istället kan foka på det han känner allra starkast för- sig själv!

3 gillningar

Ingen är större än Laget! Förutom Chris då kanske…

6 gillningar

Det enda vi har hört och det enda agerandet vi sett från Abbott hela den här katastrof-säsongensinledningen är att han ska lämna. MEN GÖR DET DÅ OM DU NU INTE TÄNKER GÖRA DITT JOBB

Vi behöver nån som kan ta över rodret omgående.

4 gillningar

Jag hoppas det är Emil Georgsson.

1 gillning

In med någon annan så fort som möjligt för herrlaget (sportchef) och ersätt Abbot vid årskiftet med en GM så får Abbot lära upp den nya sportchefen sammtidigt som Chris fokuserar på övrig verksamhet. Sen när den nya GMen kommer in så kan Chris och sportchefen sitta ned och lära upp honom också

Georgsson verkar ju nu vara påväg bort från SSK. Kan nog bli riktigt bra om han får gå med CA i några månader.

Kan ni inte stapla upp de saker som ni uppenbarligen anser gör CA till en så fantastisk individ/SC att han nödvändigtvis ska lära upp nästa SC i HV.
Förresten, Vad gör Ni/HV om CA efter 4-5 månader vänder sig till ledningen o säger att eleven inte håller måttet?

CA har nog absolut inget mandat till att döma ut någon. Anledningen till att en SC men mindre eller ingen erfarenhet av SHL bör få upplärning är av samma anledning till att vem som helst får upplärning på ett nytt jobb.

Föreslår du att CA lämnar idag och valfri nästa SC går in och famlar i blindo? Är det ett bättre alternativ?

“Inget mandat Att döma ut någon…”
Menar Du att han inte ska informera styrelsen om han anser att den nye är ett misstag?

Väntar på fortfarande att Ni talar om vilka egenskaper CA visat sen han kom till HV som gör honom så lämplig att forma en ny SC.

För övrigt så ska nog inte HV anställa någon SC med noll eller ringa erfarenhet ö h t!

1 gillning

Absolut inte. HV kommer inte anställa någon som inte håller måttet så den diskussionen kommer ändå inte komma upp. CA är med i rekryteringen garanterat också.

Exakt. Det jag vill lyfta är att ny SC är kvalificerad från början. Denne har med sig sina erfarenheter, sina kontakter och sina ideer.

Vilka är de här “ni” som tycker att han ska lära upp någon?

Det är väl inte ovanligt att man när man byter personal har en överlämning? Abbott har ju säkert kontraktsdiskussioner igång, vad tjänar man på att kasta bort det helt och hållet?

om Abbott säger att efterträdaren (som inte är en elev) inte håller måttet är det väl bra att ledningen får veta det? Eller är det bättre att de inte vet om det?

Nu går du ju emot dig själv. Först lägger du upp det som negativt att han kan döma ut någon, och sen är det negativt om han inte gör det om det finns fog för det.

Slåss man mot väderkvarnar får man nog vänta längre än du har gjort.

Blir nog svårt med tanke på att han knappt gjort någonting :rofl: Det beslut han tagit med mest inverkan var väl att han bröt kontraktet.

2 gillningar

Uppenbarligen så läser Du inte vad jag skriver.
“NI” var riktad till den som skrev ovan mitt första inlägg + andra ej namngivna som haft/har åsikten att CA ska lära upp någon ny som uppenbarligen då inte är tillräckligt bra från början.

“Går emot mig själv”
Var går jag emot mig själv?
Jag skrev;
“Vad gör Ni/HV o. Abbott inte anser eleven hålla måttet”
Enligt skribenten så fanns det absolut inget sådant mandat!?!
Min fråga då blev: Ska han som är utsedd till att lära upp inte informera styrelsen om han anser att det är fel gubbe på fel plats?

Väderkvarnar var ordet sa Bull.

Är du läskunnig så ser du att den ovan dig inte skriver det. Vilka är de andra?

Nä jag vet inte vad jag tänkte när jag skrev att CA (nog) inte har mandat att döma ut någon. Jag tänkte väl mer på att CA inte har mandat att göra sig av med någon. Tankevurpa från min sida.

Citera den du syftar att föra diskussion med så vi inte behöver gissa vem du är ute efter att diskutera med.

1 gillning

Dags att leverera lite värvningar nu Abbott!!
Rätt tydligt att vår FW-sida är alldeles för dålig.

4 gillningar