Att sätta spelare i frysboxen med mål att “utpressa” är nog ingen strategi som gör att andra spelare blir superintresserade av att ansluta till oss. Likaså våra nuvarande spelare. Det är inte något managerspel där man kan göra lite hur man vill utan några reaktioner. Hur tror ni gruppen skulle reagera på ett sånt agerade?
Spelare som lindbäck stakke tikka osv kan göra rätt för sin lön på andra sätt städa läktaren och omklädningsrum osv. Vi behöver spelare som gör skillnad på isen punkt slut.
Nej, ingen garanti att hänga kvar men att de finns 5 spelare som är tillgängliga som är bättre än våra 5 sämsta finns det garanti på. Dom spelarna hade jag klarat av att värva. Vi måste iaf ge oss möjligheten att överleva. De har vi inte idag.
Abbott hittills är klart underkänd i sitt arbete/agerande. Vill han vara något annat än en böld i vår historia är det dags att jobba dygnet runt.
Nu gör du likadant igen. Försök att bidra konstruktivt till debatten istället. Jag har sett många bra inlägg av dig tidigare och vet att du har kloka tankar att bidra med så gör det! Att hålla på som du gör nu blir inte bra och det vet du också.
Händer inget i veckan är det svårt aty ge honom godkänt .
Om ens möjligt .
Hans jävla jobb att lösa detta .
Marknaden kan omöjligt vara så död att man inte kan uppgradera denna trupp.
Vilken debatt? Det rör sig mest om malande monologer om lösningar som antingen är verkningslösa eller verklighetsfrånvända. Ni har inga svar på den här gåtan. Inte jag heller.
Intervju med AD i JP ang CA:s kontrakt med klausul. Han menar att samma klausul fanns i hans kontrakt med Rögle, men att man bedömde att sannolikheten att den skulle användas var låg, då CA som bekant fick foten från Rögle.
Vore intressant att veta hur hårt CA gick på att klausulen skulle finnas kvar, i förhandlingarna.
Läser det lite som att det var “take it or leave it” . Bra intervju av AD.
NHL-klausulen gällde bara första året (om jag förstått det rätt). Kan det möjligen ha varit så att CA gick in med att han åtminstone inte ska ha sämre villkor under tiden som Rögle-kontraktet fortfarande gällde? Att förhandlingen CA-HV-Rögle blev att HV i princip tog över Rögles kontrakt tills det gick ut? Och att år två och tre är e nya villkor som förhandlades fram av HV.
Enligt AD i jp så gällde klausulen hela kontraktet i Hv och inte bara första året. Sen om han far med sanning eller osanning i intervjun för att på något sätt rädda sig själv är inte jag rätt person att avgöra
Out-klausuler används mestadels vid kontraktering av obeprövade spelare, men att det i detta fall använts av HV har sina orsaker som jag just nu inte kan gå in på… sitter på en del råtung information… Out-klausuler används också om man tror från början att de inte kommer gå vidare och man vill pga olika orsaker inte binda upp sig för länge beroende på situationen. En out-klausul fungerar som en säkerhet för klubben om saker och ting inte skulle fungera.
Vad jag däremot kan säga är att ledarkulturen i HV speglar hur de valt att göra med Abbott. Dvs, HV ville se hur han lyckas annars kastas han ut. Detta är en vanlig approach som HV kör med eftersom ledningen är kass. Nu blev HV dock tagna på sängen eftersom de inte trodde att Abbott skulle kunna landa ett toppjobb i NHL, så de hade från början tankar på att ta in honom och låta honom göra grovjobbet och “se hur det går”. Går det bra hade de omförhandlat hans kontrakt och hade det gått dåligt hade
de som vanligt sparkat ut honom. Dock skall man säga att det blivit bra mycket bättre sedan den kvinnliga ordföranden kommit in i HV´s ledning… Isaksson. Men mycket annat stämmer inte… dock är deras nuvarande tränare en bra person och den styrningen behöver laget.
Nu vill jag inte avslöja mer om HV…
Så tolkar jag det också.
Inte sjutton hade han flyttat till HV med ett gällande kontrakt med Rögle ett helt åt till.
För övrigt vore det ren idioti av CA att flytta upp till Jönköping ifall han hade för avsikt att dra vidare till NHL, då hade han väl bara suttit kvar i sitt dåvarande avtal och lyft lön och inte behövt jobba.
Tycker hela diskussionen känns jäkligt märklig.
Välkommen in i värmen.
Vad gäller innehållet så kan jag meddela att ett inlägg som slår fast saker med motiveringen: “jag vet saker för jag har hört saker/känner till saker” inte mottas så bra på detta forum utan att verifiering eller historisk hävd finns.
Slutsats: ingen kommer ta just dina åsikter på allvar med den argumentationen.
Jag har inte varit inne här särskilt länge men det här var bland det märkligaste inlägg jag läst faktiskt. Varför skulle HV ha en NHL klausul om det förhöll sig på det sätt som du skriver?
Hon Isaksson vad är det hon gjort i HV?
Jag vet knappast vem hon är och ännu mindre vad hon står för?
Välkommen in på forumet!
Ditt inlägg väcker många frågor
Borde övriga veta vem mr magic är?
Vem avser du med ledningen?
Jag rynkar pannan åt ditt inlägg!
Out-klausuler används mest utav spelare som har chansen till att få ett bättre kontraktserbjudande i en annan liga? Vad bygger du det argumentet på?
Angående Abbots klausul så hade han en likadan i Rögle? Och den klausulen hade väl inte HV kunnat agera på? Det är väl endast Abbot som kunde.
Du får nog ta och förklara dig!
Det låter mer som att du drömmer ihop en sanning.
Gäsp, man kan ju slå ner på hela ditt inlägg direkt efter att Davidsson bekräftat igår att Abbott hade en out from Rögle som de inte kunde förhandla bort utan tog en chansning och hoppades att Abbott inte hade något på G från NHL.
Klockan tickar…
CA har varit i USA i skallen i ett par veckor redan. Det lär inte hända något.
klart han försöker värva nån. problemet är ju att om vi ska värva nån kommer de bli episkt dyrt, även för skit