kan ju vart så han velat få in en till center men inte hittade nån eller att styrelsen inte gav mer pengar
Enlitgt vartfall Höken så finns en stor summa pengar för värvning/ar.
Hur kan han då ha en rejäl budget för en center nu?
jag sa inte de var så, jag sa d KAN vart så. Sen kan de var så också att styrelsen ser vart de barkar och nu släppt till pengar
Nu blev jag avstängd senast jag kritiserade våra högt ärade ledare så ska försöka vara försiktig nu. CA har alltså värvat Day (ingen rolig +/-) Kero (helt ok) och Luoto (sämre närvaro än Nättinen). Vi ligger näst sist.
Jag är inte helt såld på hans insats hittills för att uttrycka mig milt…,
@Esa16 godkänt insats av Abbott på sin höjd . INTE mer .
Vi kickar Abbott och AB imorgon. Vad tar vi in istället? Ni får bestämma.
Så kritik=sparken? Bra då vet jag!
Börja med o kicka Davidsson som är ansvarig för forwards ?
Han är ju bevisligen inget o bygga vidare med.
Blomman kommer inte kickas av flera anledningar tror jag .
Man skulle tappa ansiktet helt om man inte redan gjort det. Man har investerat långsiktigt i honom.
Han lär ta lärdom och utvecklas .
Det samma tror jag inte gäller Snöret . Han har helt enkelt inte det som krävs . Inte överhuvudtaget alls .
Blomman har uppenbarligen inte vad som krävs heller. Men klubben har investerat hela sitt förtroende kapital i honom så tyvärr sitter vi fast med honom…
Min främsta kritik mot Chris är att han bara dumpat Forsberg och Strandell. Därtill har vi en tränaruppsättning som består av Nubbens rester och är en nödlösning.
Landar han inte en center nästa vecka så är han underkänd i min bok.
Det är det här jag menar, många är snara med att komma kritik, men det är ytterst sällan den är konstruktiv, vilket det här är ett bevis på.
Det du kör med är whataboutism vilket är ett väldigt enkelt sätt att diskutera på. Om någon andas kritik så svarar man bara men hur hade du gjort det bättre? För mig är inte det ett seriöst sätt att diskutera på. Försök istället att förklara varför du tycker kritiken är fel.
Ett krav för att dumpa en spelare är ju också att någon klubb ska vilja ta emot/ta över kontraktet. Såvida man inte vill bryta kontrakt och gå en massa minus ekonomiskt. Sen tror jag inte att det är så lätt att göra sig av med spelare när man har halva laget på skadelistan, alternativ när spelaren (t.ex Herman Hansson) är skadad själv. Hade vi haft fullt lag så hade fler spelare redan bytt klubbadress.
För kritiken tröskar bara runt i samma gamla dike.
En degradering kostar närmare 50 miljoner. Kommer, säg 5 brutna kontrakt och 5 nya kontrakt bli dyrare än så? Jag tycker krav ska ställas på Chris i detta läget att bara hitta spelare. Det är hans förbannade uppgift att hitta rätt spelare till laget. Klarar han inte av det måste någon annan göra jobbet som ju är livsviktigt för att ens hänga kvar.
Ja det är en prekär sits han sats i. Långt ifrån smidig.
Ska det vara så svårt att hitta ett par spets spelare dyrare att åka ur oavsett
Absolut kostar det mer att åka ur men finns det någon garanti för SHL-spel nästa säsong om man värvar spelare? Säg att man går all in, bryter med fem spelare, värvar fem nya och sen också åker ur. Risken är då stor att man äventyrar klubbens ekonomi.
Det gäller även att hitta rätt spelare. Många får det att låta som att det står spetsspelare på rad redo att ansluta om vi betlese TT. Man kan inte bara värva för att. Jag är ganska övertygad om att Abbott har bättre koll på marknaden än oss.
Vi kan ju köpa ut spelare också. Sparar resurser i form av tid och fokus på andra problem och spelare.
Sätter man dem i frysboxen så blir förhandlingsläget bättre då de behöver få istid för att rädda karriären. Perfekt läge med Abbott just nu att genomföra en hänsynslös rensning.