Men det väl just de faktorerna du räknar upp som är katastrofen?
Precis, det jag menar är att jag inte tycker/tror att det är en så stor katastrof att just CS lämnar.
Ja det är illa. Rubriker och dålig publicitet tycks aldrig ta slut. Med Nubben visste man mer eller mindre att rubriker skulle slå ner titt som tätt, men som Abbott själv skrivit så behöver HV får lugn och ro och fått lite andrum när det kommer till sådant som illavarslande tidningsrubriker. Nu ordnade CA än mer tid till oss i gamarnas strålkastarljus. Tack så jättemycket Chris.
Tänk att ha Taylor gå med Chris under 6 månader nu. Då hinner man lära sig mycket!!
Taylor Matson skrev väl nyss på nåt kontrakt i rögle? Han tillhör deras organisation på nåt sätt iallafall om jag inte missminner mig?
J20 och J18 Tränare
Bla bla bla jag älskar Hv bla bla bla en chans i livet man får en sån här chans. Allt jag hörde.
Den typen av kontrakt behöver inte väga säsrksilt tungt. Chris Abbott hade ett liknande kontrakt (juniortränare) i HV71 när han valde att gå till Rögle och ta över sportchefsrollen. Borde funka åt andra hållet då också kan man tycka
Jag gillar Taylor Matson men jag förstår inte riktigt varför vi skulle plocka in honom som sportchef. Har han dom kvaliteterna?
Håller med. Det kommer blåsa i HV, det är nog lämpligt att ha lite erfaranhet av jobbet?
Agera, annars kan du ju likaväl lämna i förtid.
HALLÅ! VÄRVA NÅTT
Du har världens chans, om du har mandatet, att ta tuffa men viktiga beslut. Nu är det de som vill nåt och tillför nåt som ska med på skeppet när det lägger ut, som man sjunger i en av HV-låtarna.
Jag var en som på förhand kanske haft lite för höga förväntningar på abbott .
Hans sista säsonger i Rögle var ju ingen höjdare . Visserligen final ifjol men en 9e plats i serien inte bra .
Och denna säsongen har ju startat svagt också . Till största del Abbotts Rögle.
Säger absolut inte att han är dålig men jag personligen hade nog för stora förhoppningar .
Möjligt han hade kunnat få ordning på HV på sikt . Det får vi aldrig reda på dock.
Kan bara bedöma han efter det han presterat hittills i HV och det är svagt godkänt . Inte mer . Enligt mig åtminstone .
Du kan ju inte bedöma Abbott för Rögles lagbygge denna säsongen, som helt och hållet är Hampus Sjöströms bygge.
Vad baserar du din skeva bedömning på? Två nyförvärv (Luoto har ej spelat) och ett fåtal månader som sportchef? Ska han trolla med knäna på en marknad som varit helt död? Hur många andra SHL-lag har du sett görs värvningar den senaste månaden som är av någon form av klass?
Man kan absolut ifrågasätta att han väljer att lämna HV71, och ha åsikter kring det, men gällande hans arbete de gångna säsongerna så går det inte att säga varken bu eller bä.
Han har väl snart 6 månader i HV ?
Du menar att man inte borde kunnat hitta en bra center under denna tiden?
Kan tyvärr inte ge dig några exempel förutom Kossila som jag är rätt övertygad om trumfar samtliga våra forwards iaf .
Rögles bygge är helt Hampus ?
Medparten är väl tillsatta av Abbott ?
Eller har Hampus bytt halva laget eller mer ?
Kossila, du menar den halvskadade spelaren som inte klarade en läkarundersökning i Schweiz, krävde ett kontrakt på flera år, med väldigt bra betalt och som mer eller mindre alla experter ser som en potentiell flopp. Han kan absolut leverera men det finns en anledning till att Växjö inte förlängde med han och varför han misslyckades med en läkarundersökning. Knappast något vi behöver eller?
Kass koll du har Anton men låt mig göra det enkelt för dig. 50% av målvakterna är nya, 57% av backuppsättningen är nya (räknar ej de två juniorerna Biber och Burger) och på forwardssidan så är 25% (räknar ej juniorerna Karlsson, Solberg, Nilsson och Smeds) nya. Ganska stora förändringar på så pass kort tid. Att då påstå att det är Abbotts lagbygge visar väl bara hur lite koll vissa har…
Jaja. ABBOTT är väl en gud i dina ögon .
För mig är han medioker sett till prestationen hittills i HV
Han har inte gjort ett piss hittills .
Tagit några mellanmjölklirare.
Ok Louto kan vi inte bedöma ännu men Kero och Day är inga värvningar som inte övriga sportchefer kunnat göra .
Sticker inte ut .
Han kör vidare med Davidsson exempelvis trots att han helt uppenbart suger.
Där hade jag bland annat önskat handlingskraft .
Man har haft en försäsong och 10 matcher .
Vårt Pp är förmodligen inte bättre ännu än dom flesta andra lagen tidigt försäsong .
Och vad tyder på en positiv utveckling här?
Kaski kommer inte ensam höja pp markant.
Han skjuter förvisso . Vilket är en förutsättning för utdelning men alltsom oftast träffar han inte ens mål.
Varför låter Davidsson AP styra Pp? Han drar ner på tempot och velar ofta /krånglar till det.
Min åsikt är att Davidsson är tämligen inkopetent.
Dock är jag en glad amatör . Med respekt för bättre vetande .
Känns som att gör vi inget så är kvalplatsen reserverad åt oss.
Abbott tyckte det var en bra idé att starta säsongen med 19,24,26 och 16 som centrar. Enough said!