Tråden om GM Chris Abbott

Kan vara en lämplig teori, hoppas innerligt att så inte är fallet. Men skulle inte förvåna mig. Rent spekulativt så är nog viljan till NHL större än någon intern schism.

Felet är väl inte att han väljer nytt jobb.
Feler är väl alldeles uppenbart ett ledningsfel med det nu diskuterade kontraktet och dess klausul.
Anställ någon med 3-årskontrakt för att sen se han gå iväg efter 6 månader utan en spänn i ersättning till klubben!?!

1 gillning

Har de gått ut med det?

Om man nu ska se något lite positivt i detta debacle, så kan ju CA jobba på och vara obekväm utan att han behöver dras med det sen. Det är förvisso ett tveeggat svärt, men tror CA är så pass professionell att han ska kunna göra ett riktigt bra jobb under säsongen. Vi behöver ju inte heller ha jättebråttom att få in någon omgående utan snarare ta tid för att hitta rätt person för jobbet. Sen är det ingen nackdel om man kunde hitta denna någon snarast möjligt.

Säg att du inte har koll utan att säga det…
Du kanske ska ha lite koll på vad uppdraget innebär innan du slänger ur dig grejer?

3 gillningar

Jag tror vi ska lugna oss lite.
Abbott fokuserar garanterat fortfarande på HV.

Carolina är garanterat stenhårda som NHL-klubb, ser dom att Abbott börjar slacka med HV nu och inte gör sitt bara för att han är på g bort så tvivlar jag på att dom fullföljer det.
Det är trots allt lite annorlunda att byta jobb från Abbotts sits där alla ögon konstant är på honom, från ett vanligt svensson-jobb.

Om Abbott fallerar I NHL vill han garanterat inte lämna en sur eftersmak i Sverige om han skulle få ett erbjudande att komma tillbaka hit isåfall.

3 gillningar

Så här kanske när han dyker upp på nya jobbet

https://youtu.be/oaf11UNSvcQ?si=EbyOO1VYrJBMsVx8

HV behövde en kortsiktig lösning och en interimchef som tar obekväma beslut är ett vanligt verktyg när företag krisar.

Om Chris faktiskt tar itu och städar upp nu istället för att man inväntar nästa chef så har jag noll problem med detta. Folk går vidare i karriären, det är ganska odramatiskt.

2 gillningar

Märkligt att de hade en klausul som gällde redan första året, efter år 2 hade det varit rimligt att den kickade in

2 gillningar

Enligt Abbott så har denna möjlighet dykt upp senaste dagarna. Ledningen i HV är chockade enligt intervju att han går. Kan inte se att några förhandlingar genomförts mellan HV och nya klubben.
Därav min slutsats att han är Free agent.

Nu tycker inte jag att detta är så illa, men vill ändå tacka för ett episkt och roligt inlägg.

Detta är fortsatt svårt att smälta .

Abbott var ju vår förhoppning .

Fan så less man blir .

1 gillning

Helt meningslöst att fortsätta älta omständigheterna kring avgående GM Abbott. Nu är det som det är. Vi har varken tid eller råd att gräva ner oss i grubblerier angående saker vi inte kan påverka.

Vi måste leva här och nu. Först och främst måste vi börja plocka poäng och vi måste göra det redan ikväll.

13 gillningar

Amen brother, mot tre poäng! :white_heart::yellow_heart::blue_heart:

Det var mycket fokus på Chris och hans dröm i den intervjun… känner inte att han svarade upp för konsekvenserna som klubben och vi fans får ta för hans beslut.
Ska jag vara riktigt negativ lät det där som en man som redan har checkat ut.

6 gillningar

Sanny Lindström föreslog tydligen Taylor Matson som ny sportchef. Vad tycker vi? Orutinerad men det var ju Abbott innan han blev sportchef i Rögle också.

2 gillningar

Ja varför inte. Jag har inget emot det.

1 gillning

Orutin är det vi behöver, JA TACK

Taylor Matson? Kan vi likaväl ta in Lasse Granqvist!

1 gillning

Att Abbott som SC försvinner ser inte jag som en katastrof. Han har ju inte hunnit göra något större avtryck än (jämför om typ Växjö hade blivit av med evertsson). Har inte CA fått en frälsarroll tämligen enkelt?
Det stora problemet med att han försvinner är som jag ser det att shit show HV fortsätter. Svarta rubriker, dålig kontinuitet, skador, krisstämpel etc. Dessutom är det oklart om styrelsen är kompetenta nog att hitta en bra och långsiktig SC.
Detta är för övrigt andra gången CA bryter ett kontrakt med HV, när han var junioransvarig eller vad det nu var valde han också att bryta sitt kontrakt hastigt och lustigt med oss.

1 gillning