5% fick tyvärr rätt.
Yaaay…
Problemet är dock att vi är i behov av förstärkning NU, lär ju inte trilla in någon om vi inte har en sc.
Han har ju fortfarande ett bra hockeyöga så tycker definitivt han ska vara med och utse sin efterträdare.
Tror ni att Chris blev tillfrågad och uppringd eller tror ni att det kan vara som så att Chris pratade med Cam (som är tränare för Carolinas farmarlag) och hörde sig för gällande om han kunde passa in någonstans i Carolina då han kände att HV var ett alldeles för sjunkande skepp samt kände hur dåligt skött föreningen verkligen är. Att han ville gå helt enkelt. Vad tror ni?
Uppenbarligen har han ju haft som mål att dra till Nordamerika hela tiden om han nu hade en NHL klausul som gällde i ett halvår.
Snacka om att han satt oss i skiten. Vilken jävla svikare.
Jag är mest förbryllad över den person som valde att skriva kontrakt med Chris på detta sätt. När man visste vad HV befinner sig och att behovet av stabilitet är vitalt.
Allt har väl sagts snart, stötts o blötts…
Men när man läser vad Abbott säger i dagens JP så inser väl alla att detta inte är “en blixt från klar himmel”!
I alla fall inte från Herr Abbotts sida.
På fråga från reportern om när detta erbjudande dök upp så svarar han: “de senaste dagarna”!?!
Vad menas med “de senaste dagarna”?
2, 3, 5 eller 7 dagar…
In my ass!
Klausulen som fanns i kontraktet som löpte ut i november nu om jag inte är felunderrättad är väl ett tydligt tecken.
Båda bröderna fick lämna/lämnade samtidigt Rögles organisation. Cam drog till USA och sökte jobb åt sig själv…
och i förlängning även till Broder Chris.
HV var bara en tillfällig lösning hela tiden, som en räddningsplanka om det inte gick att hitta ett alternativ även åt Chris!
Tills jag blir motbevisad så är detta min ståndpunkt i det sämsta som har drabbat HV på alla år sen jag blev supporter till laget!
För övrigt så anser jag att han bör entledigas omedelbart från sin post. Betala lön fram tills det att Klausulen träder in (november nån gång antar jag).
För inte tänker väl HV betala honom lön fram till serieslutet!?!
Vill bara påminna Abbott om vad han sa i våras, ”Team first” och ”fully buying in the way we doing things” Det var inte mycket värt…
Ingen kan väl på allvar tro att Abbott kommer lägga sitt hela fokus på HV nu, man vet ju själv när man är på väg att byta jobb. Jag tror Abbotts tankar redan är över pölen, och att HV blir ngt sekundärt från honom närmsta tiden. Skit är det, allt är skit.
Måste hitta någon ny som kan ta TF nu, typ Stille fram tills någon ersättare är på plats. Att låta CA agera SC nu är rent vansinne.
Jag antar att klausulen var den enda möjligheten att signa honom för Andreas Davidsson &co. Med facit i hand var det väl inte så klokt. Men med facit är det ju lätt att vara efterklok
“Efterklok” är ordet sa Bull.
Allt bottnar i en svag ledning som inte såg några orosmoln på den begärda klausulen.
Första motfrågan borde varit:
“Varför endast de första 6 månaderna”?
Självklart fanns detta på CAs radar sedan långt tillbaka. Det är inte Poolia som anställer NHL-ledare direkt, utan detta måste ha varit en process som pågått under en tid. Inte självklar, men ändå så att kontraktet behövde byggas på det viset från start.
Denna tråden ska inte bara låsas sen, den ska raderas.
Den Trojanska hästen ska raderas och glömmas.
Tvärtom Andersson.
Den skall skrivas ut i sin helhet, likt Kerouacs skrifter, och spikas upp på kansliets väggar som en påminnelse om misstag som aldrig får upprepas!
Kan ju visa sig vara värt chansningen i slutänden dock, det är förstås inte positiva nyheter men det här forumet har förmågan att anta det allra värsta.
Sen är ju frågan vem annars man plockat vid slutet på förra säsongen? Behålla Nubben? Förmodligen bättre att satsa på CA och hoppas att det håller isåfall.
Sjukt besviken på Abbott .
Trodde mer om honom .
Lämna som GM här i detta läget för att typ städa toaletterna i Carolina ?
Fyfan
Det som gör att detta luktar extra illa enligt mig är att det förefaller uppenbart att Chris via Cam på bågot vis sökt sig dit .
Och han pratade om Team First .
Riktigt besviken .
En liten stilla undran i denna soppa…
När Andreas Davidsson lämnade styrelsen i början av september spreds något rykte om att han lämnade för att han inte var överens med övriga styrelsen om frågan att spendera mer pengar på att truppen behövde förstärkas, något som Blomman och CA begärt.
Nu, 1,5 månad efter det lämnar även CA Hv71. Samband? Detta är ren spekulation såklart, men en tanke som kanske är värt en minuts fundering eller två. Vill mods ta bort inlägget då det är ren spekulation är det bara att trycka på papperskorgen.
Det är väll inget fel i att CA väljer att byta jobb… vem fan har inte sagt upp sig när bättre jobb har dykt upp.
Tror säkert jobbet i NHL varit på tapeten länge när han då krävde detta.
Man kan kalla de ryggradslös eller svikare men ett jobb är ett jobb.
Ganska naivt av hvs ledning att anställa CA om han nu begärt denna klausul.
Man kanske skulle satsat på en GM som inte hade dessa krav även om personen i sig inte varit av samma kaliber…
Hv behöver stabilitet och kontinuitet och då känns de inte som att dessa avtal är något vidare då.