Tråden om GM Chris Abbott

”Tjena, Fredrik Stillman tf GM i HV71.
Jag har tillfälligt denna rollen innan jag återgår till min roll som ass tränare. Vi vill göra såhär och såhär framöver och du är en stor del i vår plan för framtiden som vi bygger tillsammans här i HV71”.

Något sådant kanske.

1 gillning

Förutom Thomas Johansson Leksand .

Vad finns det för fler någorlunda intressanta alternativ?

det känns fortfarande skit och det värkar fortfarande runt pungarna som fan. Rejält hästspark rakt upp pungkulorna… måtte detta mardröm slutar snart

1 gillning
  1. Hade jag vetat om den jävla klausulen hade jag skrikit som en idiot från början. Abbott visar sig vara det största jävla misstaget vi gjort.
    Den såg man inte komma så sent som igår. Fy fan.
2 gillningar

Snackas om Georgsson som är i SSK

Pungarna?

???

Om vi värvar kompetent personal tappar vi dem till NHL och landslag. Är ett betyg på att vi rekryterat rätt även om det suger på sitt sätt.

skriver i frustration så inte helt korrekt svenska haha men för att förtydliga så pungkulorna haha

1 gillning

Exakt hur många ggr har du läst om att NHL värvar GM från SHL-lag?

Finna det ens 5 % chans att vi kan själa Evertssok från Växjö med ett monsterlontrakt .
Dubbla hans jävla lön och förmå honom att testa något nytt.

Inte alls troligt men varför inte försöka …

Vill minnas att pengar knappast är något Evertsson behöver mer av. Ska vi ha något från Lakers så är det Hall och ingen annan.

Är han rik utanför hockeyn eller vadå?

Nja jag tror han tjänat ordentligt redan.

Behöver och vill ha är ju dock två helt skilda saker.

1 gillning

oklart med dagens intervju o Abbot är nervös och därmed inte kan förklara vad exakt han ska göra i Carolina eller han skäms lite för att tog första bästa erbjudande o stack från de sjunkande skeppet

Jag tror att CA gör rätt för sig hela säsongen ut.

6 gillningar

Låter som att han kommer fullfölja sitt jobb, Det är jag inte orolig för. Han kommer göra allt.

Jag tror också han kommer göra sitt yttersta för HV och jag tar hellre det än att vi fixar någon nödlösning nu.

För min del så kan Chris tömma sin lägenhet och flytta över för sitt ”drömjobb” omedelbart. Ser inte varför han ska vara med och utse sin efterträdare… Gör inte samma misstag med att vänta. In med en ersättare omgående som får en tidig chans att sätta sin egna prägel på kommande trupp. Oavsett om det blir SHL/HA.

6 gillningar

O ändå lyckas du skriva dagens bästa inlägg. Sätter precis ord på mina känslor… satt o funderade på vad jag kände, från stunden jag såg flashen vid ett rödljus…

Men det var precis så här det har känts efter det, sögs ned i ett svart hål, gick in i väggen, apati, känslolöshet varvat med ilska och hopplöshet…

Suck

Men tack för att du sätter ord på det @lejacques

1 gillning