Hoppas innerligt att han levererar minst 2 rikta hållkäften värvningar inom snar framtid nu som ”förlåt” för han bryter sitt kontrakt och att inte allt hans fokus legat på NHL de senaste veckorna och han inte gjort ett skit för Hv sen day kom in utan att han gjort sitt jobb.
Har det funnits någon typ av ljusglimt med att eventuellt åka ur hade varit att alla kontrakten brutits och abbot hade fått bytta om allt från grunden på riktigt utan nubberfuckers ande hängandes över sig. Fasen va lack man blev i och med detta
Helt jävla otroligt han drar… Vem fan ska dra detta skepp efter honom nu? Får Hv71 igen nästa år börja om lite vare sig det är HA eller SHL. Nu hoppas jag verkligen styrelsen gör ett extremt bra jobb med hitta rätt person för lösa detta. Galet besviken!
Nu får Abbot verkligen göra allt i sin makt för få HV71 på säker mark.
Kanske att Chris kan hjälpa till att rekrytera ny SC? Borde iallafall kunna ge tips om kandidater!? Någon duktig up and coming från AHL med god europeisk kännedom?
Det kan man ju verkligen tro. HAN om någon ser nog hur illa det är ställt med vårt HV. MEN detta kan bli en bra nynystart OM styrelsen ser till att plocka in ersättaren NU och inte till våren. Vi behöver en SC som jobbar MEE och FÖR laget.
Faaaaan alltså, vilken spark mellan benen. Visst att han hade varit här en väldigt kort tid, men jag tror definitivt att han satte inne på rätt idéer och strategier för att vända på HV:s riktning.
Jag fattar också att NHL är en dröm för spelare och många ledare, men såhär kan det inte få fortsätta tycker jag! Visst att man har en klausul, det är en sak, men den finansiella kompensationen(iaf när det gäller spelare) är på tok för jävla låg.
Chocken har inte lagt sig ännu men det är helt otroligt hur cirkusen kan fortsätta år efter år.
Chris var ju den enda stora ljuspunkten i föreningen just nu. Den enda som bringade hopp i mörkret. Nu är det bara mörkt. Kolsvart. Uppslukade av mörkret. Vi är knockade till golvet i första ronden i vår nya karriär.
Något säger mig dock att med den professionalitet som Chris besitter kommer han jobba ännu hårdare för att lämna vidare i varje fall något litet ljus mitt i allt det becksvarta…
”Tjena Agent X. Det är Chris Abbott, den nytillträdde men redan flyende GMen som ringer. Vill din stjärna komma till HV i två år? Jag har ingen aning vem den nya chefen blir eller vad som gäller om 6 månader men vi vill bygga långsiktigt här”.
Goa förutsättningar!
Skicka. Låt Stille ta vid tills ny GM är på plats.
Exakt så kommer marknaden reagera!
Du har tyvärr helt rätt Andersson!
Sorgligt men inte desto mindre troligt scenario.
Vi är dömda till den eviga ökenvandringen.
Luften gick totalt ur, ytterligare ett år då en SC ska fixa spelare och förhoppningsvis tränare till tiden efter att han lämnat.
Den nub gav ju oss blomqvist, ingberg-N och nyberg i avskedsgåva när han visste om avskedet vilket sänker oss helt, hoppas chris anstränger sig lite mer,tyvärr tror jag inte han kommer att rensa ut nu utan överlåta det till den nya SC, om det nu ens behövs nån utresning till våren, den kommer kanske naturligt så att säga…
Ja tänk om det var några stolliga spelare som tänkte så. Abbott får alltså jobb i NHL, hur skiljer detta sig från spelare som vill dit?
Tar Stille över kan vi använda exakt samma scenario som du fantiserat ihop
“Tjena tjena, jag fick hoppa in lite här nu, inte varit SC på typ 10 år och kommer inte vara det till våren heller, vill din spelare komma hit o lira?”
Ännu mer provocerande att han ska börja jobba parallellt med sitt nya jobb.
Var tror ni han lägger energin? På en förening som finns i ett land han ska flytta ifrån eller på en förening där han ser att han verkligen vill bygga sin karriär och framtid?