Helvete
Hehe, nästan lite tragikomiskt. Ja ja, får hoppas att vi på något sätt får in en bra ersättare, och det snart. Klubben bör väl ha vetat om det här ett litet tag iaf.
Jaja, grattis till dig Chris. Men alltså…helvete också
Säger som Trent Reznor: “Bad luck, fist fuck”
Såklart en risk med Chris men det här är det sista vi behövde. HV måste ha en ledare som kan locka spelare på lång sikt. Nu är vi tillbaka i skiten med att ha en osäker framtid.
Tror Chris klarar av att fokusera på HV i höst men vi behöver ha en ny sportchef klar till jul.
Snacka om att luften gick ur en. Det enda positiva i vår mörka HV-tillvaro var just Abbott och den framtidstron det ändå gav. Nu känns det som att man precis stapplat upp på fötterna för att direkt bli nersparkad igen. Riktigt tungt.
Framförallt en bra sportchef.
Amatörrekryteringarna med utgångspunkten ”vem är ledig” måste få ett slut.
Dags att börja gå efter vem vi vill ha.
Som jag skrev i nåt tidigare inlägg. Vi måste ha in en ny, BRA sportchef omgående. Går inte att vänta, går inte att låta Abbott bygga SITT lag som nån ny ska ärva. HV måste komma i fas.
Även om jag gillar och tror mycket på Abbott så tycker jag vi ska släppa honom så fort vi fått in den nya sportchefen.
Men känner jag HV rätt kommer den ny SC:n vara på plats i månadsskiftet maj/juni och vi står där igen, helt i otakt med en SC som ärvt Abbotts bygge (plus skitrester av Nubbens bygge), samt Nubbens tränare.
Asså mörkret just nu. Kolsvart när jag tittar ut genom fönstret.
Ingmar Bergman kunde inte skapat ett mer negativt filmmanus än detta HV71!
Fanns den klausulen i hans kontrakt från början så vete fasen om han skulle signats ö h t
Nu är vi illa ute på riktigt…
TIPS:
DISKUTERA ABBOTT HÄR
DISKUTERA ANNAT SOM RÖR SC GENERELLT I TRÅDEN OM HV71
Och bara för att hamra in det ordentligt så får jag samma notis en gång till från twitter.
Tror Chris kommer få sätta stora delar av laget till 25/26
Enligt JP så hade Abbott en NHL klausul som möjliggjort övergången.
Bedrövligt, fanns det en klasul mot NHL så är det ju bara att acceptera, men om inte så så måste ju Carolina H köpa ut CA från HV, vi kan ju inte bara bocka och falla på knä inför NHL organistaioner.
Hade hellre sett att varenda spelare och alla andra övriga anställda än detta
Lugn o fin. Du blir bönhörd framåt våren när alla kontrakt bryts efter degradering till HA
Mycket tråkigt då det här med långsiktigheten tappas igen. Frågan är ju nu vem som är lika bra eller bättre?
Abbot lämnar de sjunkande skeppet
Inom svensk hockey är frågan om det finns någon bättre ersättare. Frågan är ifall det ens finns någon lika bra. Evertsson isådannafall men det kommer aldrig hända. Annars vetefasen alltså
Då vet vi vad han (också) gjorde på andra sidan pölen. Well played!