Tråden om GM Chris Abbott

Bara som ett tillägg till mitt tidigare inlägg. Abbott har tagit in en hel femma. Med nuvarande poängsnitt skulle den femman leverera följande siffror förutsatt de spelat alla 52 omgångar.

Ang 52 poäng
Kero 23 poäng
Luoto 36 poäng
LaLeggia 17 poäng
Day 18 poäng

Det är liksom inte kattskit. Min poäng. Abbott har med sina värvningar nog gjort laget bättre. Men det krävs fler värvningar från Abbott, och färre Nubben-floppar för att lagbygget ska hålla för SHL.

11 gillningar

Samtidigt så är det under hans överseende som vi nåt punkten vi är vid nu. Det var visserligen inte han som började resan mot botten men han har fortsatt den.

Man hoppades ju nånstans att han skulle göra det bästa av situationen med Kents bygge och göra de förändringar som krävdes. Nu har ju båten tillåtits att kantra istället. Sen förstår jag att det inte var en lätt uppgift men hade hoppats på mer.

1 gillning

Day - LaLeggia

Luoto - Kero - Ang

Dessa fem har Chris tagit in och det får anses mycket bra.

Day blir ju bättre och bättre så kan nog bli riktigt bra med tiden.

LaLeggia allt bättre också och är ju spets offensivt.

Är ju en förstakedja i princip. Kero inte så spektakulär men riktigt stabil.

Våra tre bästa forwards troligen, Borgy ojämn men aspirerar, tyvärr ingen mördande konkurrens.

Bra jobbat Chris med denna femma!

14 gillningar

Ni har ingen aning om något. CA håller just nu på att strukturerar upp organisationen i HV… en del som kommer ryka.

2 gillningar

Menar du Nyberg och Engsund? Eller mer än så?

Du är välkommen att ta kontakt med valfri mod i PM, vi vill gärna ha belägg för sådana inlägg, sen har flera här ganska bra koll på saker och ting, så där har du fel.

1 gillning

Härligt att komma in med sån överlägsen attityd och sen inte säga nåt. Kul.

2 gillningar

Man är ödmjuk på detta forum. Härskartekniker hör hemma i Förrädarna.

2 gillningar

Berätta mer!

Jag har faktiskt haft den tanken att Chris skulle göra en ad fast ordentligt och på riktigt och med ett riktigt mandat i ryggen från styrelsen och klubbdirektör.

Nu när han vet att han inte kommer att vara kvar så skulle han kunna agera helt fritt och endast med HVs bästa för ögonen oavsett vilka tår han trampar på.

Kan man givetvis göra även om man ska vara kvar men kanske trots allt lite lättare om man vet att man ska lämna.

Rensa upp i allting rörande de sportsliga delarna och lämna över ett bättre HV till efterträdaren.

Ex rensa bort Tedenby, Tikka, Nyberg, Engsund med flera som har kontrakt efter denna säsongen. Inte förlänga med AP. Sätta en bra ledarstab. Med mera, med mera.

Skulle vara riktigt grymt!!!

9 gillningar

Fördelen med Abbott’s sits (att han ska lämna) är att han inte behöver vara rädd att trampa på fel tår. Han kan bara köra på och ta det ena obekväma beslutet efter det andra utan att det får några direkta konsekvenser för han själv.

Jag tycker överlag att Abbott jobbar på bra. Vet inte riktigt mer vad man kan förvänta sig av en sportchef. Han letar nyförvärv, rensar den nuvarande truppen och verkar ändå försöka hålla sitt ord gällande att lämna föreningen i en bättre sits än den var i när han anslöt i somras.

3 gillningar

Måste säga att jag imponeras över dina olika måttstockar när du utvärderar sportchefer.
Day är alltså en spelare som har outstanding sämst underliggande statistik i hela laget.
Han har varit inne på 30 mål i arslet och gissningsvis kostar han 10 ggr Hallqvists och Franssons lön.
Kero kostar nog ungefär som Tedeneby och har gjort 9 poäng och skall vara vår förstacenter.
Med tanke på alla dina andra inlägg jag läser blir jag konfunderad måste jag säga.

Jag tror för övrigt att både Kero och Day har uppsidor vilket jag flera gånger försökt påtala för dig mfl. här inne och att detta tillsammans med andra saker påverkat lagets insats såhär långt av säsongen.

Laleggia borde värvats långt tidigare och är en spelare som lär funnits på bordet sedan länge.

Luoto gillar jga skarpt och Ang fortsatt för litet arbetsprov för att göra :+1: men ser väldigt intressant ut.

och vem är du?

ett troll. avstängd just nu.

1 gillning

Givet att det är så som du skriver är det i sådana fall ett utav HVs största problem.
Vågar man inte trampa på ömma tår utan att man ska sluta blir jag djupt oroad.

1 gillning

Jag förstår inte detta inlägg tyvärr. Känns som om du argumenterar med dig själv.

I den femman Chris värvat är ju Day sämst hittills men börjat se bättre ut. Har inte påstått att Day varit bra.

Ser inte Kero som en spetsvärvad förstacenter utan som en smart och stabil centervärvning.

Totalt sett ett bra jobb av Abbott.

Du må och får tycka att vi som skriver här inte är på din nivå, tolkning av det du skriver, men vi kämpar på och gör vårt bästa.

Du får fortsätta påtala för oss så kanske vi höjer oss med tiden men lite ödmjukhet skulle inte skada kan jag tycka.

2 gillningar

Nu tycker jag nog kanske att du helt misstolkar mig.
Jag blir bara konfunderad över hur man ena dagen rosar något som man för bara några dagar sedan sågade ganska rejält.

Jag är den första att hålla med om att det var en rejäl uppgradering när Nubben byttes ut mot Abbott men det är intressant att jämföra ifall Nubben värvat Day jämfört med Abbott och hur reaktionerna blivit efteråt.

Nu vill jag understryka att jag tycker du har jävligt många bra inlägg och att jag uppskattar dom väldigt mycket men att du blir väldigt kategorisk emellanåt.

Vi argumenterar vidare det är det som är grejen här inne och det som inspirerar😘

Nja, jag tror inte alls att Kero är i närheten av vad Tedenby tjänar, men det är ju mest för att Tedenbys lön är sjukt hög. Sen är det väl inte alls så att Kero var/är tänkt som förstecenter. Abbott har hållt koll på honom ett tag, men Blomman sa ju vid ngt tillfälle att Kero är en smart stabil center, inte att han skulle spela i första vad jag hört. En bra center för en tredjeformation, det är precis lagom för honom.

3 gillningar

Såklart säger man så men ifall Nick Shore försvinner och man ska hitta en ersättare och man uttalar att vi letar spets och man plockar en spelare från AHL med 134 NHL matcher så lär han knappast vara gratis och såklart tänkt som en topp center.
Det är dock rätt att inte sätta den press på honom i onödan.

Jag är dock helt överens om att han kommer göra ett toppen jobb som 3:e center, tyvärr blir det då bara en i raden av överbetalda spelare i HV71.

Kero har aldrig varit tänkt som vår toppcenter utan det är Borgström som varit tänkt som det och OFM som 2:a.

6 gillningar