Tråden om GM Chris Abbott

Går väll knappt hylla han eller ifrågasätta honom, är ju helt omöjligt att utvärdera honom hittills

1 gillning

Vad man kan säga är ju att detta drama troligen aldrig hade hänt under Debaclet Kent då han rullat runt på rygg direkt.

Jag tror Abbott är professionell. Clown-agenten blev nog bara butthurt när han inte fick samma räkmacke-mottagande som Kent gav. Det är min teori.

Dessutom så har clown-agenten varit ute och vevat mot andra svenskar nyligen. Såg något om Garpenlöv eller någon ledare från den generationen nyligen.

12 gillningar

Har abbot svarat agenten?

Hur ska Abbott kunna ha en bra kontakt med en spelare som har en sådan agent när allt går via agenten?

Är AP som är problemet som ens funderar på att ha honom som agent.

Visar på ryggrad från Abbott enligt mig och gör inget om vi tappar AP och även kostnaden för honom.

1 gillning

Okej jag ska utveckla.

HV ville ha en GM och detta kommer såklart med några tankar.

  1. HV ville ha en GM som har presterat något de senaste.
  2. HV kan inte välja från gräddhyllan längre då de varit ett bottenlag de senaste åren

Med dessa två anledningar att kunna skaka fram Abbott är helt otroligt enligt mig. Killen gick till ett utarmat Rögle och titta vad han har byggt upp. Laget har etablerat sig i toppen av SHL och att HV får tag i Abbott för mig är perfekt för HV. Han har ett förflutet i klubben och känner till omgivningen. Känns som att de är första GM:en som HV värvat som har uppnåt någonting. Jag är nöjd.

10 gillningar

Bra poänger som jag håller med om! Jag har inte sagt att han är fel man för posten men jag blir orolig när vår bäste spelares agent går ut i media. Det ger inte intrycket av att vara i kontroll över situationen.
Som förening måste vi få ett lugn nu och det sista vi har råd med är interna problem med våra stöttepelare.
Förhoppningsvis är detta bara en storm i ett vattenglas.

Jag håller inte med. Det ger mig intrycket att han har extrem kontroll över läget. Saker sker på hans villkor, inte agentens.

20 gillningar

Och agenten vill bara synas. Inget mer

1 gillning

Hur kan det vara Abbotts fel att agenten skriver ett fylleinlägg om att Abbott inte går att nå? Hejar på Abbott iallafall och han har säkert sina anledningar!

3 gillningar

Hela den här situationen är ju uppenbarligen ännu ett problem Abbott fått ärva från Nubben. Agenten hänvisar ju till den “gamla HV-ledningen”.

Tycker det verkar rätt sunt att Abbott inte kastar sig på varenda jäkla lös boll som Nubben kastat upp i luften månaderna, veckorna och dagarna innan han äntligen lämnade Jönköping (det här belyser ju också nu även i efterhand varför det var så viktigt att göra sig av med Nubben redan förra hösten. Varje dag han var verksam i föreningen var en förlorad dag… Nåväl).

Samma gäller ju Strålman, som HV verkade jätteintresserade av att förlänga med. Det var i alla fall intrycket Nubben gav innan han lämnade. Sen Abbott tog över verkar intresset ha svalnat.

Så att agenten svamlar om att Abbott borde hålla det hans föregångare lovat (oavsett vad de lovat eller inte) är galet i min värld. Däremot visar det att Abbott verkar ha integritet och går sin egen väg. Den väg han tror är bäst för HV.

Jag vill absolut att HV förlänger med Petersson. Men med tanke på den röra till lagbygge som Abbott fått ta över så är ingenting självklart längre. Det finns en massa dyra kontrakt kvar i truppen, och Abbott måste naturligtvis göra en avvägning hur han ska fördela de pengar han har till sitt förfogande.

10 gillningar

Håller med till fullo. Vill dock bara flika in att nu när vi äntligen har rensat föreningen lite grann, så får inte en endaste person vara helig för HV, inte ens Petersson.

Abbot bestämmer vad som är bäst för herrtruppens framtid. Personligen så hoppas jag att Petersson förlänger, men inte på grund av att hans agent skrivit skit på twitter.

7 gillningar

Släpp Nubben nu :wink: Agenten är en pajas.

2 gillningar

Vi har ju precis släppt, Hult??? Inser vad du begär av oss?

Så länge Kents ande hänger som ett draggankare runt Chris hals, så kommer Kent att nämnas i samband med lagbygge och sportchefsrollen. Deal with it :wink:

10 gillningar

Abbott kommer så småningom få ordning på detta. Men det kommer ta några säsonger att städa upp efter två otroligt dåliga sportchefer och en styrelse som sett enbart till sitt eget levebröd.

Vi måste ha tålamod nu och låta Abbott göra sitt jobb. Att tro vi ska bli ett topplag bara för Nubben är borta är fel.
Men att Abbott kommer göra oss till ett topplag över tid är jag säker på.
Bara vi slipper negativt kval denna säsong så är jag nöjd. Små små steg krävs för att komma
tillbaka.

13 gillningar

Känns jäkligt tryggt att ha CA som sportchef i vårt älskade HV!
Sjukt imponerad över hur han har hanterat den uppkomna situationen, det här sänder ett ovärderligt signalvärde att HV71 är på rätt väg och menar allvar.

19 gillningar

Hatten av för Chris sätt att hantera och lösa AP-gate. Vilken tur att jag inte är GM för HV då jag initialt tyckte att HV skulle gå ut med info direkt…
Här visar Chris en enorm professionalitet, säger inget till media, vilket gör att han inte har sagt något om situationen som han inte kan backa från eller som förvärrar situationen. Han tar dessutom (prestigelöst får vi anta) ett möte så snabbt som möjligt med AP för att försöka lösa situationen, vilket de gör.
I intervjun på HV TV är han diplomatisk men ändå tydlig om vad som gäller.
Skolboksexempel på professionalism!
Cred även till AP som visar att han vill vara kvar och inte ”bråkar” sig ur kontraktet trots att hans agent förmodligen vill det.
Detta, dvs AP och CA, bådar gott för framtiden!
Heja HV!!!

11 gillningar

“Vi har varit öppna med vår position och det betyder att vi sätter laget föst i allt och hela laget vet om det att alla ska dyka upp i rinken varje dag och bevisa sitt eget värde.”

Vilket citat… hatten av! :tophat:

15 gillningar

Grymt bra skött allting av Chris!

HV som förening och laget alltid före jaget.

Äntligen en riktig sportslig ledning som styr och som inte tillåter vad som helst längre.

12 gillningar

Chris har värvat två spelare som vi verkligen saknat i Kero och Luoto. Det kan så klart gå fel ändå men en fysiskt stark måltjuv och en tvåvägscenter saknades absolut i truppen.
Tanken bakom värvningarna är god och logisk vilket känns ovant.

Lägg till hur han hanterat AP gate utan prestige så är han nästan 100%

Det enda jag inte är ett fan av var om AP blev utestängd från samlingen eftersom det medförde en del risk - men om han bara uteblev för att de skulle hinna ta itu med situationen så är det en annan sak. Omöjligt att veta utan att ha följt situationen nära.

3 gillningar

Vi har noll resultat ännu men värvningen av Abbott är och kommer bli den viktigaste rekryteringen vi gjort på år och dag.

Vilket proffs! Älskar hur han kommunicerar och jobbar i det tysta. Sån milsvid skillnad mot hans föregångare. Helt plötsligt känner man hopp om framtiden!

7 gillningar