Tråden om GM Chris Abbott

Vad jag hör så har Chris redan börjat att sätta tonen inom föreningen. Kommer bli konsekvenser när man inte når mål eller annat överenskommet.

Jag tror inte att vi kommer att få någon ny variant där någon helt otränad ska spela sig i form, lex Maalahti.

Bara det att alla kommer att vara bättre tränade måste ju betyda en hel del extrapoäng.

Ska bli intressant att se om föreningen kommer att klara av den nya kravställan inom det sportsliga.

Chris, Anton och Stille kommer inte att tillåta något mygel gällande att göra jobbet fullt ut i alla lägen i alla fall.

28 gillningar

Underbart att läsa.

Nu bygger vi en ny HV-era.

3 gillningar

Ä.n.t.l.i.g.e.n.

1 gillning

Att jämföra Abbot och Blomqvist mot Nubben och Montén är som att jämföra en Rottweiler med en Pudel.
Det är egentligen två Alfahanar mot två beta/simp-hanar. Kan inte bli sämre det är omöjligt.

Lägg därtill Melin som ser ut att kastrera dig om du inte leverear bra resultat i fysen.

8 gillningar

Jag vill inte vara dryg Danken, men Pudeln lär vara en av de intelligentaste hundraserna. Jag vill nog tänka så här: Abbot-Bordercollie, Blomqvist-Rhodesian Ridgeback, Montén- Chihuahua och Nubben-Yorkshire Terrier. Mods får banna mig om jag överskridit gränserna.

5 gillningar

Jag fick typ lite gåshud när jag såg att Abbott kommenterade kaskos förlängning istället för Nubben. Skön känsla så att säga

5 gillningar

En väldigt liten detalj men gillar att han talar om målvaktstrion och nämner Glifford.
Varje tillfälle att inkludera och synliggöra våra unga talanger tycker jag är viktigt.

19 gillningar

Chris ska tydligen ha varit klar innan vi gick in i maj månad.

”-Och eftersom Chris Abbott blev klar före den 30 april kunde Rögle ta upp det som en kostnad i bokslutet för den avslutade säsongen 2023/2024. – Uppgörelsen med Chris hann vi göra innan vi stängde böckerna. Där finns en kostnad, jag vill inte gå in på hur mycket det rör sig om, men den är med i bokslutet, bekräftar Daniel Koch, klubbdirektör Rögle.”

Han presenterades sen inte förens 8 maj i hv. Varför höll man på det så pass länge? Nubben gick man ju ut med 29 april.

(Omställningen på sportchef och tränarsidan kostade för övrigt rögle 6,5 milj enligt samma artikel. Rejält sura pengar och då betalar man fortfarande för Cam.)

1 gillning

Man ville väl kanske hinna spela in intervjun m.m., det är ju bara drygt en vecka emellan.
Hade Chris vistats i Jönköping före 1:a maj hade det ju verkligen inte gått att hålla hemligt :grin:

För Rögles del är väl deadlinen när deras uppgörelse med Abbott blir klar, inte när han blir klar för HV.

Det är väl inte omöjligt att de gjorde klart sinsemellan tidigare och att han sen var klubblös några dagar.

Varför isådannafall bara göra klart med ena brodern och inte andra? Ne lutar väl mer åt att hv köpte ut honom eller rättare sagt att Rögle betalade för att hv skulle ta honom. Helt enkelt nån typ av överenskommelse.

Båda bröderna hade väl inte nytt jobb på gång.

Det är klart att Rögle fick betala, men om Abbott vet att han har nytt jobb ordnat behöver han väl inte vänta med att låta Rögle lösa ut honom till ögonblicket innan han skriver på för HV?

Brorsan Cam till AHL vad det verkar, chicago wolves

Kommer bli en grym hv-scout :wink:

3 gillningar

Lyssnade på podden (HV-podden) med Chris. En 47 minuter lång lyssning som agerade likt balsam för själen. Chris är proffs ut i fingerspetsarna, något han snabbt visar genom att smart välja att börja prata om damlaget istället för herrarna (som Freijd tänkte börja med). Chris är guld värd och den enskilda personen som ingjuter mest förtroende och framtidshopp i min kropp.

6 gillningar

Jag tror det blir riktigt bra med Chris! Tror vi kommer få in en forward i Christensen-klass.

Bara jag som tyckte att höjdpunkten var när en agent ringde upp Abbott under intervjun. Hoppas han kan presentera något riktigt bra snart. Tror på honom. Så länge han plockar in en riktigt bra 1C så är jag nöjd med honom.

4 gillningar

Är Abbot rätt man på rätt plats? Ganska viktigt att han håller sig väl med våra viktigaste spelare även om de har riktiga idioter till agenter. Abbott har känts fruktansvärt nonchalant avseende Strålman, så får han inte bete sig gentemot AP.
Som sagt, Pilko är en idiot och jag har inget till övers för honom, men Abbott har inte lyckats skapa något som helst lugn i föreningen sedan han tillträdde sin roll.

Hv får ingen bättre än Abbott i detta läge. Punkt.

1 gillning

Så kanske det är men du får gärna utveckla varför?

Ifrågasätter du abbot???
Sedan hans intåg till hv så har han bidragit med ett lugn exempelvis att han inte läcker till pressen varannan dag som nubben var bra på. Scoutade värvningar. Roller, finns en tanke iallafall. Att det är tyst från chris och HV är positivt i min mening. Vi är jävligt långt ifrån varandra Esa.

2 gillningar