Tråden om HC Anton Blomqvist

Fortsätter här.

En teori jag har är att det landar lite i att AB torde han gjorde rätt i och med skridotesterna. Utan han att egentligen veta vilken värld han gav sig in och hur han möter och hanterar det. För mig är det mer en filosofi än mobbning.

Att det blev medialt, ja det blev fel. Och det är för mig en fråga hur man hanterar sina handlingar. Det här ska inte vara en grej, om det är en grej så är det enkom internt.

AB är väl inte den typen, vad jag upplever anpassar sig, han vill sätta prägel. Givet en HC men den där fingertoppkänslan och bristen på erfarenhet lyste igenom ganska snabbt här.

Lätt att säga i efterhand, men jag är rädd för att han tappade AP redan här. AP är inte den personen (också upplevelse) som behandlas såhär. Ibland får man låta saker vara, det finns mer ordinarie sätt att mäta spelare på. Schemalagda fystester för laget etc.

Med förhoppning blir Rahm den pusselbiten som kompletterar och med sin erfarenhet avlastar men även ger AB input om vad man faktiskt ska ge energi och fokus åt. Samt att AB lärt sig på resans gång och kommit till insikt.

2 gillningar