Det kanske var rätt spelare som var skadade den gången!
13 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: HV71fans.se
Okej. Tack för svar. Som sagt så gör ni ett jättebra jobb med detta forum och allt som tillkommer.
Tack,
Så, gå nu till tråden om forumet och hjälp till med förslag på hur vi gör detta bättre, framgent!
Fortsätter här.
En teori jag har är att det landar lite i att AB torde han gjorde rätt i och med skridotesterna. Utan han att egentligen veta vilken värld han gav sig in och hur han möter och hanterar det. För mig är det mer en filosofi än mobbning.
Att det blev medialt, ja det blev fel. Och det är för mig en fråga hur man hanterar sina handlingar. Det här ska inte vara en grej, om det är en grej så är det enkom internt.
AB är väl inte den typen, vad jag upplever anpassar sig, han vill sätta prägel. Givet en HC men den där fingertoppkänslan och bristen på erfarenhet lyste igenom ganska snabbt här.
Lätt att säga i efterhand, men jag är rädd för att han tappade AP redan här. AP är inte den personen (också upplevelse) som behandlas såhär. Ibland får man låta saker vara, det finns mer ordinarie sätt att mäta spelare på. Schemalagda fystester för laget etc.
Med förhoppning blir Rahm den pusselbiten som kompletterar och med sin erfarenhet avlastar men även ger AB input om vad man faktiskt ska ge energi och fokus åt. Samt att AB lärt sig på resans gång och kommit till insikt.
Nu kanske jag ställer en dum fråga angående skridsko testerna men var det inte så att samtliga spelare hade godkänt det testet att det skulle genomföras och klaras av? Vill minnas att det sades i en intervju att det var så.
Inget försvarstal för Blomman alls utan bara mest nyfiken
Jag tycker de ska vara tydliga innan vad kravet är och sen gör man det till ett live event. Man direktsänder hela skiten. Då blir det upp till var och en att sköta sin träning och förbereda sig på bästa sätt för att klara testet.
En av de invändningar jag har mot skridskotestet är att varför just och enbart skridskoåkning?
Finns flertalet färdigheter som avgör nyttan av en spelare. Att bara ställa ett sådant krav inom ett specifikt område (som förövrigt verkar vara ett av få Blomman själv var duglig i som spelare) samtidigt som man inte gör det inom andra områden blir märkligt.
Om någon är svagare på just det som testas men klart bättre på annat blir det både orättvist och felvisande att underkänna någon för det.
För övrigt finner jag det helt obegripligt hur Tikka kunde bli godkänd medans andra inte blev det. Hans skridskoåkning är bland den sämsta jag sett i SHL. Obegripligt långsam.
Den där typen av krav är ju typiskt vad man sätter tillsammans med gruppen för att skapa bättre sammanhållning och driv under försäsongen. Vi är i skiten tillsammans och vi ställer krav på varandra, som alla ska uppnå. Ofta är de inte jättehögt satta utan tanken är att även den sämsta skridskoåkaren ska kunna bli godkänd. Så kravet i sig är egentligen rätt meningslöst för att driva fram hastighet i skridskoåkning. Men rätt hanterat kan det var en lite del som driver fram bättre laganda. Har man satt ett sådant krav tillsammans så kan man inte låta några spelare slippa kraven, särskilt inte en spelare som AP som lätt kan uppfylla kravet. Hade möjligen förstått om Engsund fått ett undantag.
Alla skulle göra skridskotest, och Engsund misslyckades med sitt, medan AP inte kunde genomföra det samtidigt som de andra pga skada.
Jag fattar inte att folk FORTFARANDE kan hänga upp sig på ett s k skridskotest i Visby för typ 10 månader sedan. Själv tog jag det som en rolig plojgrej som jag inte lagt någon som helst vikt vid. Men…vi är ju olika.
Alla fick väl dessutom göra det? Dom andra klarade det. Lagets största “stjärnor” gjorde det inte. Svårare än så är det inte. Spelarna i laget hade dessutom varit med och godkänt detta.
Sen huruvida det är rätt metod. Ja det låter jag vara osagt.
Själv tar jag upp testet för att det är en del av ett mönster av olämpligt och kränkande beteende från AB.
Har större överseende med avsaknaden av resultat föregående säsong än det beteendet.
Jag tror i och för sig inte att själva testet i sig är det folk reagerar mest på. Det är liksom inget unikt för HV71 att man har diverse tester, även om jag förvisso tycker att det känns mer som en ”jippo- eller plojgrej med detta skridskotest jämfört med exempelvis olika fystester. Det jag förstått många stör sig på är sättet man ”kastat spelare under bussen” medialt kring detta test. Förstår inte alls syftet med det.
Tror Rahm kan komma in med lite bättre tankar kring detta och tror inte vi kommer få se liknande uttalanden framöver. Nu handlar det om att jobba ihop en grupp och att få alla med på banan och då är jag övertygad om att denna typ av utpekanden och härskartekniker knappast gagnar inkluderingen.
Tänkbar avdelning: det tar emot att kritisera AB
Vad är kränkande om alla skrev under på det?
Kan väl mycket väl vara en grej från Björn Melin med som kommit in som ny fystränare med ny utbildning osv, och då kombinerat den med Beech som är skills coach
Nädå. Inga problem med det. Men när det blir löjligt, så har jag svårt att se kritiken som befogad!
Det där med att samtliga hade godkänt det. Visst inge sa emot kanske men vem fan skulle göra det Ställt sig upp och sagt nej tack jag avstår den här grejen som du hittat på blomman.
Men visst som andra säger det är inget konstigt att man har diverse tester och minimikrav osv. Det som blev konstigt var ju just att det blev en medial grej av det. Dessutom efter alla andra skriverier som varit kring AP så kändes det ganska osmart.
Sen tror inte jag att det var en stor grej kanske men den sammantagna känslan av hela säsongen var att det inte nödvändigtvis var ett inspirerat gäng som alla drog åt samma håll.
Vi kanske inte ska hänga upp oss på att det blev en medial grej?
Allt blir medialt och förstorat nuförtiden. En höna av en fjäder. Folk blir kränkta här och där.
Jag tycker att man måste lära sig att ibland stampar man någon på tårna, ibland blir man stampad på. Och så löser man det. Mellan fyra ögon gärna.
Annars blir lösningen att vi alla sitter instängda, skolor, idrott etc upphör.