Nu har man ju fått in precis allt som man saknat!
Underliggande statistik är ju det man fått stenhårt på! Fixar inte Blomman detta 10 första så måste det vara bye Bye!
Av de första tio matcherna har vi 6 hemma. Allt under 1,5 poäng skulle jag säga är ett misslyckande.
Per match
Håller helt med. Jag har sagt det tidigare:
10 poäng efter 10 matcher = följer looserklustret från tidigare år och måste bytas ut genast
15 poäng efter 10 matcher = positivt trendbrott. Vi kan stämma av igen vid halva säsongen.
20 poäng efter 10 matcher = serie-topps-beteende. Fullt förtroende resten av säsongen.
HV-podden släppte precis ett avsnitt med Anton!
Jag ser fram emot att se hur Anton kan sätta sitt spel kommande säsong. Just spelet som han försökte implementera i början av säsongen.
Med rekryteringar som ska klara just detta.
Det ska bli spännande. Men jag har dock en liten oro över ‘tänk om det blir samma pannkaka som förra året’.
Hoppas innerligt att detta faller väl ut. Grundtanken lockar mig.
Massa nya spelare som måste va bra. Samma tränare som ska stå där och gapa och som bevisligen inte vet hur man får ett hockeylag att prestera.
Jag är extremt orolig för att vi får en lika kass start eller värre i år.
Tur vi har Rahm som backup. Tror mer på honom om/när Anton får kicken.
Tycker det är jäkligt intressant att två av de spelare AB matchade som mest oavsett vad det gav nu är borta. Åke och Tikka. Oklart vad det säger om det hela… att AB är överkörd till viss del eller att han kände sig tvungen att matcha dem som han gjorde.
Enligt statistiken på Shl:s hemsida hade Stakkestad näst minst istid per match av alla forwards och Tikka fjärde minst under den gångna säsongen. Så de verkar ha varit lågt prioriterade även i AB:s bok.
Vad menar du med “matchade som mest”? Tikka hade 20 mest TOI/GP, Stakke hade 24:e mest. Det var alltså 19 spelare som hade mer speltid per match än Tikka.
Då kanske det var säsongen innan. Jag syftade oavsett inte på mest istid utan vilka lägen de spelade i och hur de då presterade.. Det var något dom diskuterades en massa här när det begav sig.
Säsongen innan var inte Anton tränare.
Ah skitsamma, de fick spela mycket under hösten, särskilt i kritiska lägen, ställt i relation till hur de presterade.
Borta från forumet i 1 vecka och kommer tillbaka till 150 meddelande i ABs tråd. Jag imponeras över att ni orkar. Men som betraktare kan jag konstatera att det är ett cirkelresonemang som får APs och Tikkas trådar att blekna…..
Det är som vänster mot höger i politik. Det kommer aldrig gå att övertyga andra sidan i denna fråga att byta sida..
Är man borta en vecka får man skylla sig själv. Det är sedan gammalt @shitkicker
Jag kan hålla med. Men…
Jag försökte lyfta en ny diskussion.
Vad kan ABs hockeyfilosofi ge för resultat med spelare som kan spela just det spelet?
Kan det ge resultat?
Som i det defensiva. Överbelasta! Fresta dom med skott från vissa vinklar. ‘där har vi Lehtinen’ han kan vara klippt och skuren för det? Jag vet ej.
Det gav noll resultat under förra säsongen. Punkt. Om det här spelsystemet klickar i och att alla gör sitt jobb som det är tänkt och att alla chippar in samt har förmågan att spela spelet så. Då tror jag på framgång.
I AIK kunde han definitivt inte få ut det. Det är fakta. Inte i HV under första säsongen.
Vilket jag ser som förståeligt.
Nu får han ekonomiska muskler och en total renovering av truppen. Kan vi kalla det så? Ganska nära iaf?
Det är nu prägeln ska sättas.
Jag delar oron. Det finns en jävla massa frågetecken.
Lyssnade på podden.. vet inte.
Tråkiga frågor och förutsägbara svar?
Lyssnade inte ens klart..
Kan iofs ha berott på att vi hade typ halva laget skadat. Vad skulle han gjort tycker du? Sagt åt stille att snöra på sig skridskorna? Fjantig häxjakt på Anton. Han gjorde inte allt bra men vissa ser bara fel i exakt allt han försökte med.
Det gick ju som bäst när de flesta var skadade och man tog in andra?