Tråden om HC Anton Blomqvist

Jag var oerhört skeptisk till Nättinen säsong 1 och där hade han såvitt jag minns mycket strul.
Dock var han fram till sin skada faktiskt riktigt bra säsong 2.
Oavsett vad lär ingen kunna tvista om att HVs centersida förra säsongen inte minst när Fisker var skadad var alltför svag.
Lägger man därtill backsidan med få spelande backar och dessutom en målvaktssida som var direkt svag känns uppgiften minst sagt tuff oavsett tränare.
Det faktum att man nu värvat en stabil målvakt samt bytt ut i stora delar hela backsidan men också centersidan talar sitt tydliga språk.

Mot bakgrund av ovanstående är jag inte helt såld på lagbygget framförallt vad gäller centeridan som fortsatt ser alltför svag ut. Backar, ytterforwards samt målvaktssidan ser dock bättre ut.
Samtidigt kom vi rejält sist så allt annat än en rejäl uppgradering skulle vara att återigen äventyra SHL existensen.

1 gillning

Detta kommer bli oerhört intressant.

1 gillning

Fast det argumentet är inte ärligt @Fegon
INGEN på denna plattform har gett uttryck för den åsikten. INGEN. Således är det en helt ointressant.

Jag är så jävla trött på denna diskussion nu. Alltför många bygger halmgubbar. De ger motståndarna åsikter som inte stämmer, myglar och manipulerar. Det får fan ta slut nu, annars får vi stänga ner precis allt.

5 gillningar

Jag håller med, den här tråden har nåtts universums ände ett par gånger om minst. Samma förbannade diskussion om och om igen som filmen Måndag hela veckan.

4 gillningar

Du läser ju inte vad som skrivs under här fallet. ALLA är överens om att spelartruppen var en av FLERA orsaker till att säsongen blev som den blev. INGEN skriver att allt är AB:s fel, MEN det är EN orsak. I denna tråd diskuterar vi AB då det är hans tråd och här kan man rikta de synpunkter man har om AB. Synpunkter som minst sagt klyver forumet i flera delar.

Gör AB ett bra jobb som coach men laget inte presterar är jag den förste att ställa mig upp och lyfta på hatten över hans prestation. Gör AB ett dåligt jobb så sitter jag kvar där jag är nu och säger till mig själv - Detta är fullt rimligt. Allt pekade hitåt.

2 gillningar

Jag vill verkligen veta varför du tycker AB gjort ett dåligt jobb. Som du begärde, ge mig konkreta exempel.

För att respektera alla de som tycker att denna diskussion är olidligt tröttsam så är mitt svar fortsatt: Ta dig tiden och scrolla igenom denna tråd. Läs vad exempelvis @Andersson711, @lejacques, @MC1971 och jag med flera skrivit alternativt be ai sammanfatta. Ganska uppenbara grejer det handlar om.

3 gillningar

Kan det delvis bero på att styrelsen, främst AD, varit väldigt engagerad i rekryteringen av AB vilket innebär att ett underkännande av AB blir ett underkännande av sig själv?

1 gillning

Fast både AD och andra styrelsemedlemmar är ju borta så de är ju oviktigt.

Jag ska inte gräva mer här nu, som flera sagt, det räcker. Vi håller tummarna för Antons skull att sommaren gjort honom gott och att han är redo för SHL nu :+1:t3:

2 gillningar

Det är såklart flera saker som samverkar här.
Truppen helt klart för svag, skador på det och såklart påverkar detta.
ABs första säsong i SHL och jag kan iallafall inte utifrån sett bedöma ifall han är rätt eller fel.
Bägge assarna har bytts ut och det signalerar att man inte varit helt nöjd där.
Det har också varit både CA och BL som sportchefer där båda tycks gjort liknande bedömningar att AB är en bra HC och dom anses båda som riktigt kompetenta sportchefer och bör ha bäst insyn.

Till sist är förlängningen en gåta inte minst tidsmässigt men också resultatmässigt, den kan jag inte förstå med mindre att styrelsen/ledningen tvingat fram denna. Finner ingen annan logisk förklaring.

1 gillning

Om man nu tycker så så är det väl bara att låta bli att diskutera eller läsa tråden?

Är det slutdebatterat enbart för att flera mods har en annan åsikt i ämnet?

1 gillning

Båda sidor tuggar gammal information för femtielfte vändan - inga argument presenteras för varför Blommans prestation inte var del av misslyckandet och vad det är han tillför (kom faktiskt ett sånt inlägg) och hela tiden halmgubbas det om att det finns någon som påstår att allt är Blommans fel och sen tuggar det på.

Vi kan spotta ut det tillsammans - även om vissa av oss tycker det ser tveksamt aptitligt ut och andra ser möjligheterna till en ny smakbomb nästa år tillsammans med lite nya inköpta ingredienser.

Alla hoppas vi att det går bra för HV. Och Blomman.

5 gillningar

När både vi och flertalet skribenter påpekat detta så är det kanske dags att haja till..

Tycker att det är lite intressant hur flera av sveriges hockeyexperter “hyllar” Blomman, att liljander väljer att förlänga, att Stille valde att följa honom från AIK till HV, att den assisterande tränaren för landslaget väljer att ställa sig bakom. Antingen har blomman förmågan att trollbinda folk omkring sig med sitt snack. Eller så tror dem på att hans sätt att spela hockey faktiskt kommer att fungera i längden. Tror att de 10 första matcherna iår kommer att ge svaret, så vi får glatt vänta i ca 140 dagar till :wink:

1 gillning

Det är väldigt sällan det råder konsensus bland mods och vi brukar sällan inte diskutera AB med flera där, men det syns inte publikt (väl nog :sweat_smile:). Vet förövrigt inte vad du vill åstadkomma med din fråga? Dagen då vi mods tycker exakt lika bör vi nog släppa in fler mods för annars gräver vi nog snart vår egen grop. Detta är ett diskussionsforum och vi mår bäst av att ha olika ingångar och respektera andras.

4 gillningar

Va det inte du som satte igång diskussionen igen?
Kanske jag som missminner mig dock.

Det va nog undertecknad.
Dock ville jag komma i kontakt med Team Glas Halvfullt för att veta vad Anton gör så bra. Det va inte meningen att dra igång en diskussion för och emot, jag va bara ute efter att få höra från skaran som tror hårt på honom.

Så, med det sagt. Felet va mitt, tar på mig det.

2 gillningar

Man kan lugnt konstatera att AB är en rejäl vattendelare på forumet :beer_mug::beer_mug::clinking_beer_mugs::clinking_beer_mugs:

Fel av mig. Jag tycker inte du har begått något fel. Snarare tvärtom. Jag tycker det är kul. Just nu vet jag inte riktigt var jag själv står i frågan om jag ska vara uppriktig.
Utan motparter i diskussioner blir man ej visare, vare sig man har rätt eller fel.
Vi diskuterar på ett forum. Detta det är till för. Att höra andras åsikter och diskutera dom.

Fine, men samtidigt behöver man ta till sig av tidigare info, i det ämne man diskuterar, och inte komma in mitt i och sakna kontexten. Därav blir vi som “tvingas” läsa allt, otåliga när stafettpinnen bara tas över av andra, utan att diskussionen går vidare eller innehåller något kvalitativt.

Det mesta är sagt, gällande saker som AP, som AB… speciellt gällande knet. Innan dess Hult.
Inget fel i att läsa in sig, sedan sälla sig till en åsikt/grupp/skribent. Men att börja om med diskussionen som om den aldrig hållts innan, eller vara okunnig om vad som diskuterats… det är obra och leder till låg kvallitrosse på diskursen.

4 gillningar