Tråden om HC Anton Blomqvist

diskussionerna går runt runt runt

10 gillningar

Så blir det på sommaren :stuck_out_tongue: Men nån får väl ta och säga nåt helt nytt då.

2 gillningar

Jag tycker blomman har fina skor. Så, nu har jag sagt det.

3 gillningar

Vad jag hört så var detta AB:s grej. Frågat Björn (Melin) personligen och han verkade inte jätteövertygad över nyttan, men hade heller inte ”lagt in veto” som han uttryckte det.

1 gillning

Fast det gäller också att inte lägga upp för att denna typ av medial uppmärksamhet ska uppstå, i synnerhet inte när det riktas direkt till individer som ingår i spelartruppen. Tro mig, de har tillräckligt på sina axlar. Man kan sköta saker internt och behöver inte mata media, i synnerhet inte efter alla år av turbulens.

Du skriver det ju själv, att om det blir turbulens så löser man det själva mellan fyra ögon och eftersom man kommunicerade ut detta i media så gjorde man ju inte så och därav kan det tyckas anmärkningsvärt.

Vi vet att media älskar att skriva om HV71 som hela tiden matar på med nya rubriker. Men detta var förhoppningsvis en lärdom som sagt och tror och hoppas vi inte kommer få se mer av den varan framgent.

Det handlar inte om att någon blir kränkt, eller om att stänga ner skolor och föreningar, utan om att stå för ett tryggt och medvetet ledarskap.

7 gillningar

Fokus låg mycket på att skapa en tydlig kravbild, att en plats i laget måste förtjänas genom arbete. Om det är rätt tillvägagångssätt eller inte är en annan diskussion.

Jag upplever att Liljander har en annan syn, att kravbilden snarare ska uppstå automatiskt genom konkurrens i laget.

3 gillningar

Mycket väsen för ingenting. :joy:

2 gillningar

Instämmer, tester av alla de slag skall och måste naturligtvis göras, sannolikt också ett skridskotest. Det jag tycker var fel av AB var att det blev offentligt och en onödig mediacirkus i ett redan känsligt läge för klubben. Inte undrar på att AP och Engsund surnade till under hösten som i sin tur påverkade hala laget.

2 gillningar