Han va inte arg! Han va lite besviken men såg detaljer som de tränat på!
I intervjun med JP häromdagen poängterade artikelförfattaren att det var en fåordig Blomman som svarade på frågor.
Tror Blomman känner pressen. Tror han fattar att alla ser att han är naken.
Han kommer inte ha det lätt framöver, Blomman. Och det oavsett om det blir allsvenskan eller att vi lyckas hålla oss kvar i ett kval (vilket vi inte kommer göra).
Godkväll Anton! Tuff match ikväll, det var ju så nära, med lite mer flyt så hade vi haft de där 3 poängen också. Hur som helst, tänkte bara kolla med dig, har du pratat med Björn? Ne inte det nej. Jo det är som så att det verkar ha blivit ett litet missförstånd häromveckan med det pappret du skrev på. Visade sig när Björn skickade in det till mig att han hade förväxlat ditt uppsägningspapper med borgströms kontraktsförslag. Nu blir ju detta lite pinsamt men tror även du förstår att ett kontrakt som egentligen var menat till någon annan inte kan gälla dig. Och med tanke på den senaste tidens resultat tänkte jag att vi istället gör om o gör rätt och byter till ditt papper så vi slipper hela den här pinsamma situationen och så skyller vi på den mänskliga faktorn. Bra! Då får du ha det fortsatt bra och lycka till i din framtida karriär. Så säger vi så sålänge.
Best Regards, HV71 styrelse
5 stycken raka 0-poängare mot bottenlag och Timrå som förlorat en hel del i rad .
Nej, det är så fruktansvärt underkänt så det finns inte, totalt utmanövrerad och fortsätter säkert spela Tikka och Engsund nästa match … skitsamma om de spelarna läcker mål bakåt som såll
Nu är helt rätt läge bli utbränd.
Ta en sjukskrivning.
Så HV får en chans klara sig kvar i SHL.
Tikka-Teden kedjan ska ha minimalt med istid. Vi pratar om enstaka minuter per match. Alla, precis alla utom du Anton ser detta. 51 sekunder, andra bytet sen skickar du in dom och vips så går varenda juvel bort sig och vi har 1-0. Fan är det du inte förstår?
Byt Tikka mot Träff, Hugo P eller Hansson
In med OSL a.s.a.p
Bänka Engsund
släng bort blomman från bänken är steg 1
Syns ju på honom att han inte tror på det själv längre. Att han är i HV våren 2028 känns inte realistiskt. Borde vara borta innan sportlovet 2025 är över.
Spelarna tror jag han har tappat sedan tidigare. Lyssna på en som yrar och inte har full koll funkar oftast bara en kort tid.
Synd att inte AP har kontrakt över nästa säsong så han kunnat komma med en sågning av AB och coachstaben.
Bästa för alla inblandade att rycka plåstret nu direkt och försöka rädda säsongen.
Exakt.
Tror du att en ny tränare kan rädda denna säsong? Ärligt talat, tror du det?
Elva matcher kvar. Och ett kval. Tror ingen hinner gjuta mod i detta fuskbygge.
Tyvärr.
Kan inte bli sämre i alla fall. Bättre blir det garanterat. Sen om det räcker vet jag inte.
Stå med AB i båset i ett kval mot LHC känns som rysk roulette med endast en tom hylsa.
T o m du måste väl se vad som händer och hänt under hela säsongen trots alla nyförvärv in. AB har kraftigt misslyckats och inget pekar mot en positivare utveckling. Vi är på väg in i väggen med sexans växel i.
Jag ser vartåt det barkar, tro mig.
Dock hsr väl inte LHC rosat marknaden efter sitt tränarbyte va? Ante Karlsson som alla skrek efter här inne. Just nu på kvalplats. Eller hur?
Du ksn ju alltid trösta dig med att vi alltid kommer ha fler sm guld än LHC…
AB ”Det grinar illa just nu. Över 60 minuter är vi inte tillräckligt bra för att ge oss själva chansen. Men vi gör ändå ett tappert försök i tredje.
Så tröttsamt och smärtsamt att ha en tränare som inte ser skiten!
Alltså, AB lider nog av samma problem som Niclas Rahm, bra på att prata, samtidigt som man är en kass HC. Dock sannolikt en fullt ok ass. vilket Rahm redan bevisat.
Trodde på Anton tidigare och kanske är han fortfarande rätt person på längre sikt, men känns tyvärr inte sannolikt att han kommer kunna vända skutan på egen hand. Samtidigt är det svårt för Hv att sparka honom nu precis efter kontraktsförlängningen.
Tänker därför att man nog borde satsa på en ny tillfällig huvudtränare, men tydligt kommunicera att det är en åtgärd för att stötta Anton i sitt ledarskap. Typ såhär:
“Vi tror fortfarande att Anton är rätt person att leda Hv in i framtiden. Med tanke på tabelläget behöver vi dock stötta Anton och laget på alla tänkbara sätt och vi stärker därför upp i båset med mr X. Mr X kommer att dela ledarskapet med Anton under avslutningen av serien.”
I praktiken blir det dock mr X som är huvudtränare och Anton får finna sig i att ta ett steg tillbaka. Går han inte med på det så bevisar det att egot är större än välviljan för föreningen, och då får han lämna in passerkortet till HG och se sig om efter ett nytt jobb. Men om han har självinsikt nog att acceptera detta kan man kanske lyckas rädda ansiktet på både klubben och Anton.
Förhoppningsvis klarar man sig då kvar i ligan och kan bygga en bättre tränarstab runt honom nästa säsong. Eftersom man bevisligen tror på Anton bör man ju göra allt i sin makt för att stötta honom istället för att låta honom fortsätta rakt mot ruinens brant och bränna både sig själv och klubben.
Edit: Vem denna mr X skulle kunna vara lämnar jag osagt eftersom jag inte har något vettigt förslag.
Vad är det som gör att vi är är beredda att vända upp och ner på allting för att rädda kvar AB? Märkte inget av detta med ex Monten. AB har ett mycket bättre lag och liknande resultat som Monten. Så Monten lyckades bättre men fick gå medan AB ska räddas till varje pris.
Det ska hjälpas hit och dit och göras speciallösningar fram och tillbaka. Då kan vi lika gärna göra dessa lösningar med Tom Jankovic. Vad är det som gör att vi till varje pris vill behålla någon som bevisligen inte håller?
Borde inte alla sett igenom fasaden och allt snack vid det här laget? Prestigen riskerar att sänka hela föreningen och då om det sker är det för sent att skylla på nubben, lindbom, Abbott och andra.
Om de inte nyligen hade förlängt Antons kontrakt så hade jag inte direkt misstyckt om han fått sparken nu pga uteblivna resultat.
Men nu har ju klubben tydligt visat att de tror på Anton och verkar samtidigt inte vilja sparka ännu en tränare. Då tycker jag att en speciallösning skulle kunna vara en tänkbar väg framåt istället för att bara fortsätta som ingenting och låta det gå åt skogen. Jag kan ha fel, men skulle förvåna mig om de sparkar Anton nu när det nästan gått lite prestige i det. Då skulle en tillfällig tränare kunna vara en okej lösning som får alla att komma ur situationen med i alla fall lite av hedern i behåll.
Men jag utgår egentligen inte från vad jag tycker om Anton som tränare, utan försöker fundera på tänkbara lösningar nu när Hv verkar ha bakbundit ryggen lite grann genom kontraktsförlängningen.
Fast det blir ju en lögn. Anton är inte längre en man för HV i framtiden… Tyvärr… HV har förbrukat detta. Nu valde HV att tro på Anton fullt ut som HC direkt. Utfallet blev inte som man tänkt sig. Anton måste nu tyvärr sparkas. Bistra sanningen.
Oavsett man vill det eller inte så är hans roll som ASS förbrukad också. HV gjorde inte rätt från början och ja… Nu måste man reda ut denna soppan ytterligare en gång.
Vi måste göra likt Brynäs gjorde mot oss senast vi kvalade. Lex Boumedienne.
Då kan inte Anton finnas i båset längre. Inte Antons fel… De som tog beslutet att chansa med Anton direkt som HCs fel. Om det nu var Nubben, Lindbom och AD som gjorde det. Fine. Då är det så. De är inte kvar längre. Men de som är kvar här och nu. Ja de kan fortfarande ha stake nog att förändra. Kommer det ske? Tveksamt. Liljander lastar jag inte förlängningen av Blomman för än. Känns som att det redan var påbörjat (spekulationer). Han har fortfarande chansen nu att visa lite balls.
Men förmodligen sitter det några ovanför honom och stoppar detta (också spekulationer).
HV….!!Gör nu för en gångs skull rätt i tid när tid fortfarande finns.
Sparka ledartrojkan och få in ny energi. Ja det kommer svida som fan för vissa inom HVs organisation. Men det får ni fan ta!!!
Det är 11 matcher kvar men efter torsdag är det bara 10. Gör nu detta i tid
Förstår inte riktigt vad lögnen skulle vara. Att Hv ser Anton som ett framtidsnamn är väl ganska tydligt med tanke på att man nyligen förlängde kontraktet (trots uteblivna resultat) och dessutom gick ut med att kontraktet fortsätter gälla även efter en eventuell degradering.