Oerhört svårt att ta en omstart med Anton som HC! Ser inte hur det ska gå!
Jag får bara inte ihop matematiken. Man går på moln och gör faktiskt ett par bra insatser under dec månad. HV trollade även om vi hade koll på statistiken.
Vad hände i gruppen mer än att att man gick på mindre folk? Hade det skurit sig redan där men att spelarna gick ihop på ett annat sätt för att dem såg själva att nu har vi ett litet bättre lag? Eller vad hände? AB hade inte visat tendenser på något hållbart spel där och de som det skrevs om igår kväll så kan jag väl knappast se att det är ABs förtjänst att man helt plötsligt hittade en väg att vinna. För hockeyn blev ju överlag varken bättre eller sämre. Stora skillnaden var ju att man agerade som ett lag.
Så blev förlängningen droppen för gruppen? Dem ville något annat med ledningen vill inte lyssna?
Rent allmänt. Från lekmans teori som dömmer från utsidan så torde ju en förlängning indikera på något bra. Att det här är något man tror på, vill tillsammans och ser en framtid i. Sen vad som sker på i insidan vet man ju inte.
Men nu är detta HV. Det är något annat. Vi fördömde förlängningen. Av anledningar.
Det är nog mer än vilja precis som för oss andra. I praktiken när det gäller HV så tror jag att det är görbart, just för att AB har sålt in sig så till vida pass att ALI är lyrisk hur tar sig ann människor och organisationer. Sen hur hållbart det är, det återstår att se. Men att AB är den som leder oss i HA. Det tvivlar jag inte på.
De som det hade skurit sig mest för mot Blomman kanske inte var med då, nya spelare som inte hade något bagage kom in, och laget mådde väl bättre utan allt det värsta tjafsandet.
Sedan förlängde man med AB och de mest kritiska spelarna kom tillbaka och allt imploderade?
Anton ska INTE coacha i HA.punkt
Det kommer han göra. Pung…t.
Inte en krona blir det härifrån på HV nästa år med Prao-eleven som HC.
SHL eller HA, spelar ingen roll.
Sätter man honom på den positionen han värvades för, assisterande aka Prao-elev så ska nog psyket klara av några matcher innan topplocket ryker.
Man hade velat begrava forumet om AB fortsätter.
I helvete heller! Jag måste få ventilera min pnosivitism nånstans.
Om det nu har skurit sig mellan laget och AB som det små-ryktas om så är det ju inte direkt första gången det händer i HV.
Jag har själv varit inne på att det är AB som är orsaken men vem fan vet, kanske är det spelarna som är ett gäng primadonnor med tanke på hur ofta detta verkar ske i HV nuförtiden.
Lek med tanken att HV71 vänder kvalet och tar 4 raka. Kommer ni tänka om ang AB och vill behålla honom?
Intressant. Var det inte Per Svartvadet som nämnde detta i en intervju? Att ska HV lyckas i kvalet måste AB få med sig omklädningsrummet.
Nej. Resultatet är fortfarande urkasst och Blomman har fått nära noll funktion i laget över en hel säsong plus en hårresande rad av coachmässiga misstag under egentligen hela säsongen.
Blomman skulle må bra av mycket mer kunskap och hitta lite mer ödmjukhet i en mindre roll, antingen i HA eller som AC. Men HV har inte råd att bränna flera säsonger i HA på en mediokert presterande tränare.
Nej tack. Av den anledningen att jag tror att vi kommer stå och stampa, det kommer inte ske någon utveckling spelmässigt.
Sen om det är det någon schism internt mellan ledare och gruppen så behöver man åtgärda det. Och då ser jag enkom att AB ut är lösningen.
Jag ser hellre att man lastar pengar på en SHL etablerad HC än en dyr Tikka. Det är att börja i rätt ände.
Varför skulle vi? Det är väl bara HV71 som elitverksamhet som är korkad nog att göra det. Syftar på förlängningen när det gick bra i några veckor där i december.
Jag vet inte, det var en fråga. Många vänder kappan efter vinden och hockeyn är grymt resultatinriktad. Lindbom blev en gud när han kom tillbaka och räddade kvar klubben, därav frågan. AB är ju kokt av dom flesta oavsett hur detta slutar.
Jag skulle sparka Blomman 24/7 366 dagar om året så att han inte går säker en sekund ens under skottår.
Han har titeln tränare men knappast kompetensen.
Det är också tydligt att han inte är lagets ledare. Du behöver göra dig förtjänt av att människor ska följa dig. Att du blivit någons chef gör INTE att du automatiskt blir en ledare.
Tycker han ska bort i alla fall. Om han skulle vara så bra varför höll han inte oss kvar i SHL? Jag tror att det behövs en nystart för så som det är nu är inte bra.
Ja absolut låt oss göra en nystart för 10:e gången på 5 år typ, klart det alltid är tränarens fel. Klart att det skurit sig med spelartruppen sedan länge men sportchef och ledning skiter i detta och förlänger ändå. Tror ni verkligen det?
Låt klubben åka ur. Laget är felbyggt och innehåller alltför många spelare som inte ska spela i SHL, och förtjänar att åka ur på ren brist på kompetens. Det är bara att titta på hur många jävla mål som vi har gett bort p.g.a diverse individuella tavlor, och jämföra med hur många VI har fått till skänks av de andra lagen.
Blomman och Liljander får sätta ihop det laget de vill ha för att ta oss tillbaka inom 2 år.
Lyckas de inte så är jag beredd att kräva bådas avgång. Inte nu.
Det finns en del problem, men nog kan det inte vara att spelarna är jättebra
https://x.com/SimonBrandstrom/status/1897559991571063178/photo/1