Tråden om HC Anton Blomqvist

Jag kommer hädanefter inte referera till Blomman som Blomman. För mig är han numera för alltid: Capricciosa.

3 gillningar

Fast det är ju en god pizza…ta ngn med potatismos och surkål istället.

1 gillning

Blommans Pizzeria – Ser ut som skit, smakar som skit, och snart i en sämre liga!

Välkommen till Blommans Pizzeria, där vi sätter en helt ny standard för hur dålig en pizza kan se ut och fortfarande säljas. Vår deg hanteras med samma omsorg som en tappad tvålkopp i ett fängelseduschrum, och våra toppings ser ut som om de kastats på från andra sidan rummet.

Smaken? Tja, den är en resa. En resa du inte vill ta. Första tuggan är en chock, andra tuggan är en livskris, och tredje tuggan… varför skulle du ens komma så långt? Det är som att någon försökt laga mat med ögonbindel och en stark motvilja mot att följa recept.

Men vi har en sak – uthållighet. Precis som en usel hockeyklubb som borde ha degraderats för länge sen, håller vi oss kvar. Hur? Ingen vet. Men en sak är säker: Snart spelar vi i en sämre liga.

Blommans Pizzeria – För dig som gillar att lida!

3 gillningar

Blomqvist MÅSTE få en pizza döpt efter sig i Jönköping.

Tänker mig en pizza utan allt. Bara en ogräddad pizzadeg.

9 gillningar

Gravöl ingår!

1 gillning

är väl bara torsk på den pizzan?

14 gillningar

Usch vad jag inte vill vara i Antons skor när säsongen drar igång till hösten. Tänk att komma till jobbet och veta att man spelat ut HV71 från SHL. Kommer inte finnas många ansikten i korridorerna som vill ha honom kvar. Kan inte vara hälsosamt och att jobba så. Nä gott folk jag tror han kliver åt sidan innan pucken släpps 25/26.

2 gillningar

Det kommer han aldrig göra självmant. Passar inte riktigt hans person.

3 gillningar

Alla har vi gränser i hur mycket man klarar av som person. Dessutom tror jag det skulle vara nyttigt för båda partner att dom gick skilda vägar.

3 gillningar

Det finns ju prestige och säkert stolthet i det här också, jag vet inte hur stor roll det spelar i det här fallet.

1 gillning

vi är nog fler än två parter som vill skiljas…

4 gillningar

en liten hint det där?

Jag kan inte bestämma mig vilket som är sämre, nubbens lagbygge eller vår nuvarande tränare. De här lagbygget har ju visat sig vara uselt även utan Blomman. Men samtidigt har AB fått ut exakt noll av truppen och verkar inte ha nån aning om hur man tränar ett SHL lag.

Nån slags kombination?

Alltså, ge den spelartrupp vi har idag med borgström Ang lallegia osv till en tränare som vet vad han sysslar med så bara SKA vi ta oss över kvalstrecket. Sen är det ett skevt lagbygge, men bättre än såhär måste man kunna få ut av laget. Ligans dyraste trupp, med några av de skickligaste individuella spelarna, och duktiga juniorer. Dessutom hade vi så mycket spelare på kontrakt att vi kunde komponera 6 st femmor. Då bör det ju gå att få ihop 4 som är habila.

3 gillningar

Frågan är om vi inte har större chans att vända detta utan Anton i båset.

Det finns anledningar till att hela laget totalt faller ihop som en korthus när förlängningen av AB presenteras, det krävs inte raketforskning för detta.

Man vill ju uppenbarligen inte spela så som Anton vill och tänker, det kan inte vara så svårt att se.

13 gillningar

Både Anton och Nubben måste se HV som en lottovinst. Inga krav och saftigt betalt. Anton lägger nog mycket energi på sin sommarplanering just nu.

1 gillning

HV har haft 0,68 poäng i snitt sedan förlängningen (kvalmatcherna inräknade).

Om det beror på förlängningen låter jag vara osagt.

Jag konstaterar bara att luften gick ur laget helt efter den 21 januari och att vi sedan dess levererat våra sämsta resultat den här säsongen.

15 gillningar

Jo man undrar ju vad som pågick i spelarnas huvuden när anton fick förlängt, kanske bara en slump att spelet föll ihop eller gav alla upp då?

Blir väldigt intressant att se silly season börja om några dagar nu.

3 gillningar

Jag måste säga att det känns otroligt otryggt att gå in i nästa säsong med AB som HC. Sannolikheten är övervägande att det blir i HA, vilket innebär att organisationen runt omkring kommer att minskas. En ass, samt målvaktstränare. Inte mer. Det innebär att AB kommer att ha ett ännu större ansvar för helheten och kommer att kunna styra ännu mer själv. Olycksbådande om ni frågar mig.

Det är för mig uppenbart att AB inser att han har tagit ett alldeles för svårt jobb och att han helt enkelt inte har det som krävs för att fixa det. Jag tror helt ärligt att han gör allt han kan för att lösa det här, men han saknar helt enkelt allt för många verktyg som tränare och ledare för att göra det. Vilket han som sagt inser själv. Det är alltså en stukad person som ska träna, leda och coacha laget nästa år. Är detta bra förutsättningar för en omstart? Knappast.

Det är möjligt att BL och hans analytiker lyckas sätta ihop ett ok till bra lag för en billig penning. Jag kommer iofs först att tro på det när jag ser det, för BL har sannerligen inte imponerat på mig hittills. Tvärtom faktiskt. Men även om han nu skulle lyckas med detta konststycke, så är det en sak som står i vägen för att HV ska kunna starta om mot något större och bättre. Och det är AB.

Han lyckades endast mediokert med AIK. Och vad säger att förutsättningarna kommer att bli så fantastiskt mycket bättre i HV de kommande åren? Inte speciellt mycket, om ni frågar mig. Att blöda pengar på undermåliga spelare, som vi gjort de senaste 7-8 åren kommer ju inte att hålla. Särskilt inte utan fallskärmen.

Så jag ser inte hur HV ska kunna ta steg mot att bli något nytt om man med nytt menar bättre. För det kräver en bättre lagledning än en som innefattar AB. Tyvärr. Så HV kommer inte ta kliv så länge AB är kvar. Förutom mot att vara ett mediokert mittenlag i HA.

16 gillningar

Ord.