Det här är (iallafall min) känsla när det handlar om hans användning av ordet “fuck”. Det är en sån tränare han vill vara. En tuffing. Och han har antagligen studerat och härmar nån framgångsrik tränare som har det språkbruket. Fast här funkar det inte för det finns för lite kunskap bakom fasaden. Och det har truppen redan listat ut för länge sen.
Ja jag upplever detsamma. Rätt extremt, en som spelar tränare. Har upplevt en liknande vd.
Äta pizza efter förlust är oerhört tondövt.
Hade han nonchalant ätit pizza vid vinst hade det kunna vara en rolig och provocerande signal till motståndarna att HV tog vinsten utan problem. De var inte ens nervösa.
Nu signaler det att Blomqvist tog förlusten för givet. Han var aldrig upprörd eller missnöjd. Han äter en pizza på samma nonchalanta sätt som han nyss förlorade en match.
Jag tycker han skickar helt fel signaler. Både till sitt lag och HV:s fans.
Jag misstänker att det är den typ av krishanterings-idé som man kan få i ett pressat läge och som i det dåvarande tunnelseendet känns som en cool lösning, men som sedan blir helt fel när det utförs.
grabben kanske bara hade lågt blodsocker, fullt fokus under match och sen när matchen var över kommer kroppen ikapp, tv4 kanske låg på om att han skulle vara först ut att bli intervjuad osv. ser inte snyggt ut men kanske var nödvändigt för honom, lät som de skulle sitta en stund efter matchen och gå igenom också
Yepp, han sa väll i intervju att han passade på att ta en slice innan alla spelare ätit upp pizzorna. Säkert att han visste att han var först ut i intervjuerna i TV4
Det spelar väl egentligen mindre roll, det viktiga är resultatet som tränare.
Det är väl inte att leta fel när han står och visar upp felet i direktsändning?
Han hade väl inte superlim i händerna när han tog den?
Anton kanske har gett upp och börjat tröstäta? Sagt halvt på skämt i denna ganska löjliga debatt kring pizzagate, men även sagt halvt på allvar då Anton nog insåg att tåget gick men att HV var nära att hinna med det då laget faktiskt spelade bra och hade ledningen ett kort stund.
Man både tycker synd om Anton, som jag var positiv till i början, och stör sig på brist på självinsikt. Som någon annan här skrev så känns det lite som att han “lajvar” HC i SHL. Har också sprungit på chefer och projektledare i jobbet som inte riktigt förstår vad deras jobb går ut på men de har fina power points och statusrapporter…tills de en dag får kicken och inte fattar nå’t.
Ännu en felvärvad tränare som kommer skylla sitt misslyckande på HVs organisation och kanske på fansen när väskan är packad.
Tycker det fokuseras på fel saker här. Problemet med hela situationen är ju detta: Att äta något annat än kebabpizza från Jönköping är generalfel när man representerar HV
Är själv kritisk till de bekväma förklaringarna till varför det gått dåligt. Oavsett om det är i HV eller i mitt egna liv eller jobbet.
Skador är precis en sådan. Otur. Något ingen rår för.
När man nöjer sig med sådana förklaringar missar man att identifiera den faktiska orsaken och därmed även möjligheten att åtgärda den eller lära sig av det.
Att vi fortfarande bara har två centrar som håller SHL-nivå (Kero/ OFM) är bedrövligt.
Gillar Reber och Borgström. Däremot är de inte bra som centrar. Deras kvaliteter gör dem lämpande som vinge. Vilket Borgström i praktiken blir i PP.
Ang. intervjun inför kvalet med Blomman.
Han, liksom alla ledare i HV, försöker köpa sig tid genom att argumentera för att det krävs just tid. Han gör detta genom att nämna AIK som ett exempel. Där byggde man minsann långsiktigt vilket, enligt Blomman, gav resultat hans sista år då han mer eller mindre kunde luta sig tillbaka i båset. Allt var satt sedan innan och resultaten kom därefter.
Men. Var det inte så att AIK hade rätt dåliga underliggande siffror? Att många menade att resultaten till stor del berodde på fantastiskt målvaktsspel?
Nån som vet hur deras xG såg ut? Det jag jag kan utläsa i hockeyallsvenskans eget statistikverktyg är att de var bland de sämre i ligan gällande corsi. AIK var också laget som släppte till näst flest skott mot sig. Däremot toppade de räddningsprocenten (deras två målvakter hade bäst, respektive näst bäst räddningsprocent i ligan). Vilket väl talar för att deras framgång handlade mer om målvaktsspel än ett fantastiskt grundspel satt av Blomman?
Grattis blomman, du är Hvs sämsta coach genom tiderna!
Spelar mot oss! Vill aldrig mer se dig i vår klubb!
Måste bort från klubben.
Kvalmatch mot MoDo, ligger under i matchserien och i matchen just nu (1-3), F this. Skaffa ny coach, jag skiter i vilken serie det är. Blomman funkar inte
Det är lugnt hörni, den här mannen ska föra oss tillbaka till SHL igen.
Man undrar verkligen hur Björn skall kunna stödja denna vältaliga men totalt världsfrånvända coach i HA?
Förstår inte hur man kan fortsätta med samma linor match efter match när de bevisligen inte fungerar
Nu var man väl mest i en dimma, snudd på chocktillstånd när man såg HV slås ut av Brynäs. Men påminner inte matcherna mot Modo väldigt mycket om matcherna mot Brynäs?
HV faller på eget grepp, motståndarna behöver inte förta sig för att vinna?
Edit. Oj, skrev i fel tråd…