Vad menar du?
Jo låter som blomman har tid o allt löser sej ! Va lugn det är jag inte
Tror HV ska spela smartare , inte jobba hårdare
Inte för att vara sån men kan vi släppa pizzabiten? Vad är nästa gnäll? Att han dricker vatten i ett speluppehåll?
Ja han kanske skulle skött det smartare men det känns som att man verkligen letar fel om man ska gnälla om eventuellt dåligt tajmat näringsintag.
Smartare bara vi segrar på söndag nyckeln annars är råttet mågat för en tid framöver.
Känns som om man adderat att inte bara säga samma saker om och om igen utan även slänga in pizza i bilden. Tydligt att Rönnberg är idolen.
Hörru, snacka inte skit om ananas på pizza! 50 spänn på att Anton kör ananasfritt!
Allt är lugnt vinner på söndag jag lugn nä no lugn sorgligt bevittna nöjda det är ok , ok är inte ok längre…
Dagens sanning.
Låter som nåt fint från en stentavla
Tror ni påt på allvar löser vi detta eller är man i drömmarnas värld likt blomster
De får nog söndagen avgöra
Ja asså… Det börjar bli smått löjligt…
Man kan tycka pizza-gate bara är ytterligare ett sätt att leta fel hos Blomman.
För mig symboliserar pizzan något annat. Tittar man på intervjuer med Blomman före och efter matchen ikväll, tittar man på hur han stod och log i båset strax innan nedsläpp, så får jag känslan av att Blomman försöker utstråla ett lugn. Han vill visa utåt, gissningsvis för spelarna, att det här ska inte vara jobbigt, det ska vara kul osv.
Det behöver inte vara en dålig strategi. Problemet är bara att det känns ytterst tillgjort, den här “nya” personan som Blomman lagt sig till med lagom till kvalet. Min känsla är att Blomman fortfarande inte bottnar i tränarrollen. Han ÄR inte tränare, utan han FÖRSÖKER vara tränare – genom att säga rätt saker osv. Ibland är han arg och skäller på spelarna för han TROR att en bra tränare ska vara så, ibland är han ödmjuk och tar på sig skulden för att han TROR att en bra tränare ska göra det etc etc. Slår man ut alla hans personligheter över en säsong så ger han ett väldigt splittrat intryck.
Nu FÖRSÖKER han vara en tränare som ska leda sitt lag i kval, och FÖRSÖKER ge intryck av någon som inte är stressad eller pressad av situationen. Syftet må vara ädelt, men när man sett och hört honom snacka i ett år nu så känns han ju rätt genomskådad vid det här laget. Blomman sitter inte på några nycklar, vi vet att han inte har koll.
Och ja, då blir det jäkligt provocerande när han skickar ut de signaler han gör efter match. Att folk reagerar på pizzan faller sig därför rätt naturligt.
Och nej, jag tror varken Rönnberg, Hallam eller någon annan av alla de BRA coacher som folk önskar att Blomman var hade hanterat intervjun på samma sätt efter att man förlorat den första matchen i ett kval.
Blomman har saknat kompass under en hel säsong. Och idag blev det väl än mer tydligt.
Oavsett vad man tycker så tror jag att bilderna på Blomman med en pizza i sin hand kommer att symbolisera det här kvalet när det är dags att summera det.
Antingen ser vi det som en bild på en skön tränare som fick sitt lag att slappna av så pass att de lyckades fixa nytt kontrakt.
Eller så kommer vi se det som bilden där Blomman ”tappade det fullständigt”.
Som sagt. För mig var det mer än en pizzaslice.
Jag tror på riktigt att vi blir överkörda på söndag… men inte pga en pizzabit. Kanske för att Blomman tappat det fullständigt. Mem det gjordes för längesedan. Förtroendet alltså hos spelarna. Inte pga av pizzabiten ikväll.
Har sagt det innan. Vi kommer förlora denna serie med 4-0… kommer gå snabbt.
För mig har han livslångt förtroende…
Tolkade du mitt inlägg som att HV kommer åka ur på grund av att han åt en slice pizza i sändning?
Nä absolut inte.
Håller med om mycket i ditt inlägg.?
För mig känns det nämligen också som att Blomman lagt på en fasad utåt nu inför kvalet. Han är liksom inte sig själv. För när log han efter en match senast… pizzabiten ingick säkert i denna fasad…
Undra hur han känner sig inombords.
Lägg också märke till min emoji i slutet av inlägget.
Ser dock nu att det finns skäl att tolka det så.
Alltså mitt inlägg
Det är just det där med fasaden som skaver…Om vi märker den, gör nog spelarna det också. Och då blir det svårt att bygga förtroende…
;D
Jag tycker att det uppenbarade sig helt när han intervjuades av P4 igår och med attityd sa:
”Det är en press, en jävla press. Men det ska va och det är inget att gömma sig i, det gäller att hantera och agera utifrån det”
Som att det inte har varit en press hela säsongen. Alla tränare lever i press, sen hanterar man det olika. Men att spela tuff är sällan en framgång.
Karlin har en taktiskt plan, AB babblar om? Karlin vinner