Nej att sparka Blomman vore sinnessjukt .
Vem ska nånsin vija träna HV isåfall .
Ge han tid. Problemet ligger inte där .
Vi har sparkat typ 7 tränare över 10 år ?
Helt ohållbart och saknar motstycke i shl
Nej att sparka Blomman vore sinnessjukt .
Vem ska nånsin vija träna HV isåfall .
Ge han tid. Problemet ligger inte där .
Vi har sparkat typ 7 tränare över 10 år ?
Helt ohållbart och saknar motstycke i shl
Nej blomman har inte misslyckats med det. Hans mediokra skadedrabbade laguppställning har misslyckats med det. Ingen tränare i världen hade uppnått bättre resultat vågar jag påstå.
Älskar blommans intervjuer, senaste kom precis nu, det ända som saknas är offensiven, spelet med puck, kvalitén osv… tror det kan vända jävligt bra om rätt spets framåt kommer, för spelet utan puck och defensiven sitter menar blomman och han är inte orolig för det utan återigen OFFENSIVEN hahaha fyfan vad jag ältar det.
Utgå ifrån att man får ett hjärnsläpp och sparkar Blomman, som det finns folk som trycket på att man borde göra. Vem ska ersätta han och vad är det som tyder på att en annan tränare skulle lyckas bättre än vad Blomman gjort? Folk skriker ofta på att spelare och ledare ska sparkas men har sällan några bra lösningar/förslag på ersättare.
PP, BP och bättre driv och spets i offensiven är det vi saknar. PP styr Davidsson, BP är Stillman. Offensivt så kan man säkert “tweaka” på saker men det kommer samtidigt ner till att vi inte har spelare som har den spets och driv offensivt som krävs. Det är inte Blommans fel att han försöker skära en köttbit med en plastkniv utan taggar.
Hade vi haft fungerade specialteams så hade vi legat betydligt högre upp i tabellen. Så lite skiljer det, så viktigt är specialteams. Vi har spelare för att ha en vettig första uppställning i PP och i BP så ska vi kunna prestera bättre även där. Dock så styr ju inte Blomman det utan blickarna för bör riktas mot Stillman och framförallt Davidsson.
Mycket möjligt att andra tränare inte lyckats bättre men 3/15 p är underkänt och således har han misslyckats med sitt uppdrag hittills. Jag hoppas givetvis att det vänder men hittills har han misslyckats.
Kan man annat än att älska karln. Han säger precis rätt saker hela tiden. Dessutom tar han fokus från spelarna och riktar den mot sig själv.
Hoppas spelarna kommer ihåg detta när det blåser som mest runt Blomman och folk skriker om hans avgång. För det lär hända om detta inte vänder. Hoppas då spelarna tar hans parti på samma sätt…
Jag vet inte vad han ska göra bättre med laget och de skador han fått samt all skit han fick värva från Nubben. Nån poäng mer kanske. Men för mig är han godkänd då man ser så pass stor skillnad defensivt och inställning mm generellt. Saker kan bli bättre absolut och det måste bli bättre.
Det som är lite farligt kan ju vara att AB säger rätt saker och uppfattas som bra. Vi är så glada att det äntligen ställs krav och sägs rätt saker.
Däremot kan han ju trots det kanske inte räcka till som coach, det vet vi ju faktiskt inte. Dessa saker hör ju inte ihop.
Hittills går ju inte säga så mycket förutom att vi börjat riktigt dåligt spelmässigt och blivit räddade av ett oväntat bra målvaktsspel.
Att han inte har någon direkt hjälp av Davidsson är ju väntat och galet men även Stillman är det ju lite frågetecken kring.
Dock har ju försvarsspelet sett OK ut och en bra utveckling på främst Hallquisth och Fransson.
Så AB tycker jag det är för tidigt att såga med fotknölarna. Att hylla likaså men är väl ingen som funderar på efter denna starten.
Tycker dock det är oroväckande att vi saknar ett offensivt spel och blir i stort sett utspelade varje gång.
Skottstatistiken allt annat än smickrande, sämst i ligan solklart antar jag.
Så mycket kvar att bevisa ute på isen även om det börjat bra framför mikrofonerna, ger dock inga poäng.
Håller med er. Det är inte Blommans fel.
Det får en att tänka på Monten som hade i princip samma material fast kanske ännu sämre att jobba med. Bedömde vi honom orättvist?
Visserligen var försvaret en total katastrof då men vi tog väl ungefär lika mycket poäng.
Blomman känns dock lite mer trygg i ledarrollen, åtminstone framför kameran. Och sen var det väl ingen kompisrekrytering?
Skillnaden är väl avsaknaden av huvudcoachansvar och till viss del avsaknad av framgång med junisarna.
Jag tror inte att någon såg Monten som en up and coming tränare. Det gör dock flera med Anton. Däri ligger ju lockelsen, att vi för en gångs skull plockar ett intressant tränarnamn, som kanske kan förändra och förnya. Känns det inte som om Anton och monten är dess motpoler här?
Kanske låter motsägelsefullt, men jag vill gärna att Anton och Chris får köra på sitt race och bygga om föreningen från grunden om det så innebär att vi blir degraderade detta år. Ge Blomman chansen även om vi har 5 poäng efter 15 omgångar. Det är inte helt lätt att koka soppa på en spik…
Ja nu är det inget annat som gäller.
Enda möjliga vägen
Ja, det är det enda som räknas. Han MÅSTE på nåt sätt hålla liv och energi i den usla trupp han fått på handen. Han får inte ”tappa omklädningsrummet” som nån sa.
Samtidigt, den start Hv fått är ju helt sjuk med alla dessa skador.
Jag är ännu inte övertygad av AB:s storhet, samtidigt ser jag inte att nån kunnat göra nåt bättre.
Vi får väl se…
AB ska vara kvar. Ger mig ärligt talat lite mer hopp än jag haft de senaste 10 åren när det gäller detta lag och då menar jag inte truppen som är ytterst medioker utan laget HV71, eller föreningen snarare. Säger rätt saker gör han åtminstone. Han och CA har i nuläget mitt fulla förtroende även om det slutar i play out och degradering.
Det ända som oroar på sikt är att vi är stämplade i botten och får rätta oss efter det. Det kan föreningen tacka inkompetensen för. Den finns inte längre enligt mig.
Någon som vet hur många poäng vi hade ifjol efter 6 omgångar?
Har delat i ett antal inlägg med fina grafer! Finns en tråd om taktik och statistik där minst en vy finns.
Och det har sett bedrövligt ut tidigare också.
2023 hade vi (med reservation)
4 poäng efter 6 matcher
7 poäng efter 7 matcher
10 poäng efter 9 matcher
Var exakt det man kunde utläsa från AIK-supportrarna. Han säger rätt saker så att man känner sig lugn men det blir inte mycket mer än så.
Litar dock fullt ut på honom tills motsatsen bevisats.