Sen kan det va skillnad när han har Abbot som stöttar
Well spoken! Jag känner likadant
Denna seger är du värd AB
Jätteglad för blomman och co
Våran fina
Tycker att han verkar fått med sig spelarna och det visas en helt annan inställning än förra säsongen, resultaten till trots. Sen får man väl se om allt annat faller på plats, men jag tror det är andra som ligger mer pyrt till om någon skulle sparkas. Hoppas det blir lite lugn nu efter FBK och att vi kan visa ännu mer trygghet på isen framöver. Blomman känns i mina ögon väldigt rätt för oss här och nu.
Väljer hellre lyssna på vad spelarna har att säga som hade han i AIK. De hyllade honom väldigt mkt.
10 poäng efter 14 matcher ska tilläggas
All heder till Blomman som lyckades med den mentala biten till matchen. Lyckades få ihop gänget efter tuffa starten i serien. Gillar Blommans lederaskap starkt so far.
Framförallt att han sa inför tredje ”Vi måste sluta vara rädda för att förlora, ut och kör”.
Löser han den biten så kommer en stor Knut vara upplöst.
En kille jag anser borde få stanna tillsammans med CA under en längre tid oavsett hur det går. Detta är ett par man kan bygga långsiktigt på tycker jag. Anton är för mig en framtida Roger
Reflekterade över den intervjun med, han sa även förlorar vi så förlorar vi skit samma då får vi hantera det med. Tror han fick ned axlarna på gänget. Otroligt skön seger igår.
Hela det här snacket med att tillåta folk att misslyckas, att tillåta laget att förlora, bara man gör det av rätt anledningar, det är så otroligt viktigt för att få spelare och lag att växa. IMHO.
Särskilt viktigt för unga spelare. Eller spelare som är i en slump.
Sedan är jag väldigt tillfreds med hur han hanterar målvaktssituationen, hur han hyllar Hugos insatser när han inte stod, efter en mindre lyckad insats på försäsong. Han verkar se (vad jag tror är) de viktiga bitarna i ett ledarskap. Det skulle vara otroligt intressant att få göra ett studiebesök i några veckor och studera hur han jobbar.
Ja verkligen. Håller helt med. Frågan är hur mycket som är psykiskt och hur mycket som är speltekniskt egentligen? Vi var ju inte all fakta bakom kulisserna.
Är ju samma på jobb. Går man runt och är livrädd för att göra misstag blir det inte mycket gjort.
Jag antar att det är Anton som styr vem som går på presskonferensen efter matcherna. I sådana fall så ska han ha beröm för det också. Han valde att själv sitta där efter tappet i Örebro för att sen skicka dit, den annars kritiserade, Johan Davidsson efter den fina vinsten mot Färjestad. Sånt gillar jag. Att Anton tar smällarna när det går tungt och skickar fram kollegor när det går lite bättre. Framförallt kollegor som kanske är lite ifrågasatta och kan behöva lyftas fram i lite positivare situationer.
Det är sådana ledare som ett lag till slut kan vara beredda att gå i döden för (bildligt talat).
En riktig ledare agerar så👍
Fina ord i expressen om AB.
Lust att dela med dig?