Tråden om HC Anton Blomqvist

Exakt.

Blomman är rätt kaxig på pk efter matchen, undra om det speglar av sig i hans ledarskap,?

3 gillningar

Håller med om att det är rätt konstigt att han nu sågar insatsen när vi vinner men har tyckt att vi spelst hur bra som helst när vi tidigare förlorat.

Undrade ett tag om hans sågning av insatsen var nån sorts sarkasm över att vi fans har varit mer eller mindre ironiska över hans tidigare analyser att allt varit bra trots en rad förluster…

Han var dock tydligt sur, grinig och arg igår så han var nog allvarligt arg hela vägen och inte bara under skämskudde slutet av pk:n.

Ähh han ville bara låta som tagnes och grabbarna :person_shrugging:

1 gillning

Fast om man hyllar hur det såg ut igår så borde man vara tämligen ensam. Man kan absolut hylla Arbetsinsatsen etc, och framhäva båda målvakterna.

Men kan inte finnas en människa i hela världen som är “nöjd” eller lättad över hur det såg ut. Så det är ju inte så konstigt.

2 gillningar

Ah jo men vi spelade nu ändå som det bottenlag vi är, kämpa nästintill 60 min utan vila ner sig. Det som krävs.

Det som dom missar här är att bottenlag sällan spelar skönspel, sällan ser vi någon inarbetad struktur och sällan hanterar dom matcherna. Utan största chansen kommer genom en laginsats av hårt arbete och aldrig ge sig över 60min.

De matcher HV har vunnit har laginsatsen varit tongivande andra matcher har det så kallade skönspelet (endast mina ord) fått varit ledande och fått fokus under och efter match.

Här upplever jag att team underliggande dribblar bort sig själva. Återigen hur va det nu som vi redde ut the great escape och kvalen.

Därför är det högst märkligt hur han i tisdag drar den analys han gör för att man plötsligt vann en match. Köp en lott säger jag.

7 gillningar

Härligt, nu får blomman kritik i JP-podden också efter sitt haveri till PK. Så oerhört viktigt att även lokalmedia ökar trycket på honom.

Förhoppningsvis blir trycket från alla håll snart för högt för att HV och vem som nu bestämmer numera måste ta beslut att entlediga honom. :dagger:

1 gillning

eftersom “vi” bad dem diskutera detta :wink:

14 gillningar

Mycket snyggt, hatten av :saluting_face:

2 gillningar

Kom igen nu Anton!!!

Gött med vinst, men du vet vad man säger Anton, man ska sluta när man ligger på topp.
AVGÅ.

6 gillningar

Härligt! Kul för Anton och Björn med lite vinster. Bästa för HV är om skutan vänder och vi börjar vinna.

5 gillningar

Liket lever, riktigt gött! Spelet såg stundtals väldigt bra ut. Han lär få ett antal matcher till nu

4 gillningar

Hmmmm Liket lever. Får nog spela Levande Begravd med nämnda grupp. Den är inte dum.

En helt annan Anton idag som är mer samlad än i matchen mot Linköping. Bra intervjuer, och en bra presskonferens. Märks såklart att han är pressad och att han och laget har det jobbigt men han står rakt i ryggen idag och gör det bra efter förra matchens urspårade presskonferens.

16 gillningar

Ja laget verkar onekligen gå igenom en tuff tid. Han berättar också att en spelare förlorat sin bästa vän i fredags i en bilolycka. Men har valt att spela ändå. Rätt strongt ändå.

Hoppas laget tar sig ur denna tuffa tid och går stärkta ur den.

2 gillningar

Och spelaren ifråga var väl Pasic som gjorde sin bästa match för säsongen.

3 gillningar

Yes. Såg sen att media hade skrivit om detta.

Hade missat det.

Usch vad hemskt. Hörde att han var påväg till Jönköping för att hälsa på Pasic.

7 gillningar