Kanske det, jag vet inte vad genomsnittet är i sportvärlden om coacherna har olika varianter som de testar. Det andra alternativet är att de mest kör en sak.
Jag kan inget om Stråhle, men det låter som en bra idé
Jag vill se Melin eller Pennerborn som ersättare till Blomman. Två som har erfarenhet av SHL!
Mitt ”drömnamn” är Martin Filander, men det lär ju inte ske.
0.71 p per match som är brytpunkten kanske?
Suck.
ingen publik favorit direkt…
Precis. Som jag påpekat tidigare. Vi behöver en matchcoach
Har han lämnat HG ännu?
När ställs en byst upp på Anton utanför arenan? Eller staty ala Zlatan?
Vad har han gjort för att förtjäna det?
Ingen annan har slagit så många rekord. Femton bottenrekord förvisso. Det är ändå svårt imponerande.
Va tvungen kolla om han lyckats ta fler poäng än HV gjorde sin första säsong i Elitserien då vi kom tvärsist. Räknade om till 3p å va snäll med de oavgjorda poängen. Omräknat 30poäng.
0.83 poäng per match. Är vi där än?
Om inte så innan Jul.
Imponerade att slå det!
skulle nog säga att det var svårare då, även om man räknar om poängsystemet. Mindre antal lag samt att SHL var nummer två i världen då. Så gör man sämre ifrån sig nu, än då, då är man sämst någonsin. imho.
Är han tillbaka från sjukdom??
Är han fortfarande HC?, förlängningen på två år BL gjorde framstår ju som ännu mer konstig efter nästan halva denna säsong. Kommer inget att ske under närmaste tiden så kommer nog man att gå med AB till säsongen tar slut. Då är jag ganska säker på att AB tid som HC i HV är över oavsett om det blir kval eller ej och oavsett hur ett kval slutar, jag ser inte AB som HC nästa säsong i HV varken i SHL eller HA.
Precis så. Det var min gissning när kontraktet kritades på, med tanke på det läge HV befann sig i för ett år sedan. Det kommer aldrig hålla tre säsonger till.
Det enda som motiverat kontraktsförlängningen var om vi sett en utväxling det här året (vilket inget egentligen pekade på inför säsongen). Så nu står man där med skägget i brevlådan. Blommans dagar var räknade så fort det där kontraktet kritades på. Sen om det skulle ta tio omgångar, en halv säsong, eller två år tills han sparkas, det är svårare att sia om. Men att han kommer få sparken förr eller senare. Det kan vi nog ta gift på.
Av allt konstigt som hänt i HV de senaste åren ligger detta högt på listan.
Jag hade kanske haft något större förståelse om förra kontraktet hade löpt ut till våren 2025. Men att förlänga med så många år när det fortfarande återstår 1,5 år och då INGA resultat har visats övergår helt mitt förstånd.

Som många gånger innan kände man ett “hopp” i ett par sekunder. Men icke.
Och inget utav det lyckas han med.