Å andra sidan måste man göra bra grejer för att ta sig framåt och få poäng. Det behöver inte nödvändigtvis vara en motsättning mellan de. Poängmässigt har det inte gått bra den här säsongen.
för att knyta an till lame duck-grejen:
den är kanske mest relevant för spelarna. Det kallas ju att tränaren tappat laget. Detta är precis vad en lame duck är.
Så ja, vi har nog en lame duck, i de flestas ögon
Du har givetvis rätt, när det handlar om välmående grupper.
Det finns ett uttryck som heter: Gör det enkelt. En filosofi som bygger på att backa bandet till det enkla när något blir fel. Vi människor älskar att krångla till saker och ibland till den grad att vi lägger vi krokben för oss själva. Vi fokuserar på HUR vi ska göra saker istället för på VAD vi ska göra.
Jag får en känsla av att AB gör just det, krånglar till det med en massa HUR som suger lusten ur spelarna. För problemet med årets HV är att de inte verkar ha förmågan att bygga på bra saker, alltså de sakerna AB försöker förmedla, och ta det vidare. När framsteg görs inom ett område är det alltid något annat som går bakåt.
Jag skulle gärna se att man backade bandet och gjorde det enkelt. Det skulle kunna vara något i stil med: Ut och kör, kämpa utav bara helvete och vinn matchen. Det skulle vara ett annat fokus där HUR får stå tillbaka för VAD.
Det mentala kommer av att vi inte spelar bra säger AB.
Varför spelar vi inte bra då?
Kan det ha med det mentala att göra?
Japp, ut och kör. Prova en match att skita i Blommans spelsystem, de flesta i laget vet hur man spelar hockey. Vad har vi att förlora?
I det här läget kan jag gilla en grej som Lindbom körde när han kom in. Att ge kedjorna ett eget mål inför varje match, allt ifrån “ni ska spela +/- 0” till “Ni ska ha minst 4 skott på mål”. Små delmål som bidrar till helheten.
Anton känns som att han istället målar ännu mer på tavlor och dunkar in mer och mer info i huvudet på spelarna.
Såg ni länken i HV71-tråden o det om att Olofström innebandy kickade sin tränare, trots att det gick bra, pga tappat förtroende. då tyckte tränaren det var surt… men en normalt funtad tränare måste ju i vårt fall tycka det är sjukt han har jobbet kvar.
Inte för att försvara AB , men det finns åtminstone i HVTV All Access under försäsongen 2024 att han exakt säger så som du skriver.
Sen tro jag inte de spelar nån roll vad just AB säger, ingenting funkar ändå😅
Dessutom måste vi TRO på det vi gör..![]()
![]()
Herre min skapare!! Helvete vad provocerad jag blir..
Vaknar med ett ryck, dricker vatten, kollar Aftonbladet och ser rubriken. Sedan… Besvikelsen.
Vilket skämt. Kul att Aftonbladet inte ens kan stava Kris namn.
Ja herregud vilken typisk Hv-lösning😱
Ok, så lösningen är alltså att ge Anton MER ansvar? Detta kan väl inte vara förankrat hos någon mer än Anton själv, eller?
Äntligen sker det förändringar!!!
Dödsrycket.
Det är fint att man är handlingskraftiga och genomför riktigt radikala förändringar i situationen man befinner sig i. Att ta i så här från tårna och göra om från grunden hade jag inte sett komma.
Suck.
Det här är en vanlig reaktion när en organisation/företag går dåligt. Då åker ansvar och beslut uppåt. Anton känner nu han behöver styra fler åtaganden och deligerar mindre. Typisk reaktion när det är kris.
Snacka om tappad förening. Va de den lösningen han spydde upp under magsjukan?
Kanske kan spelarna åka ut till Eva Dahlgren och Uno Svenningsson när de sjunger ”trooo, jag vill att vi tror på varann, åååååh” där jaget är Anton.
Ett krisdrag i dubbel bemärkelse… ett drag som VERKLIGEN andas ”här är det kris”, keep distance!
Ett kris drag innan dom sparkas?
Knappast vad man hade hoppats på