Tråden om HC Anton Blomqvist

Börjar 2026 med en önskan: avgå Blomman :innocent:

”Lämnar bäst för klubben”

Maresca i Chelsea.

De ligger ändå 5. Lite skillnad på kravställan på en tränare och en tränares insikt för klubbens bästa.

3 gillningar

Mitt nyårslöfte: Få Anton Blomqvist att avgå.

2 gillningar

Gillar denna ”intervju” med AB. Trevligt att få höra honom prata om något annat än allt dåligt.

1 gillning

Som med alla människor: ingen är helt kass. Alla har plus och minus.

Anton är karismatisk. Jag sade för länge sedan, när jag velade kring antons vara eller icke vara, att jag hellre har en vältalig usel tränare än en usel tränare med tunghäfta och plattityder. Jag står för det. Som tur är, så är de två valen inte de enda som finns. Det finns tränare som är vältaliga och kompetenta, hur chockerande det än låter som HV-supporter.

Så, det finns säkerligen en roll för Anton i en annan förening, där hans karismatiska sida kommer fram oftare och till allas nytta och glädje, samtidigt som hans nuvarande (och troligen framtida) usla coachegenskaper hålls nere till ett minimum. Han borde ta rygg på någon annan än Kollar och välja en annan karriär än tränare, inom hockeyn, alternativt genomgå en metamorfos.

1 gillning

Man hade ju kunnat ha honom som SC. Men ingen vill ju spela under honom…

året börrjar lika dåligt som de gamla slutade, Blomman är kvar. 2026 är de året hv är kvar i SHL för sista gången på många år framöver. Tack klubben Hv som vill skydda Anton före fans och sportsliga prestationer

1 gillning

Finns det något sätt för oss att påverka Blommans anställning? Eller ligger allt hos styrelsen? Något kan vi väl göra? Anton måste bort. Enkelt. Att förlänga med AB var ungefär lika smart som att förlänga med Camara, släppa Laleggia, Anställa Montén, om inte värre än dessa exempel. Jo, förresten. Det var värre att förlänga med AB.

Det funkar inte för Blomman här. Och det fungerar inte heller för oss. Att HP lämnar är ju ett tydligt exempel. För Antons karriärs bästa, avgå. För allas bästa, gör Anton till historia, släng och glöm bort. In med något nytt.

Den småländska hockeyföreningen i “världsklass” vägrar agera.

Är kontinuiteten det värsta som har hänt föreningen? Tror banne mig det.

Kontinuitet är bra när det går bra, men suger när det går dåligt. Att man har hamnat på en punkt där man använder kontinuiteten och det samtidigt går åt helvete beror på att man har gjort så otroligt dåliga rekryteringar under några år nu. Man tar hit sopor, sparkar dem och sedan gör man en till piss-rekrytering och säger “nu har vi sparkat så många tidigare och det är inte hållbart, därför sparkar vi ingen mer”. Det funkar inte så. Det beror även på att man har plockat in ännu fler inkompetenta individer som inte förstår hur kontinuitet används som kontinuiteten är större än de sportsliga framgångarna. Klubben gör enorma fel, vilket leder till enorma konsekvenser. Hade vi inte tagit in Hult, Nubben, Liljander, Leise, ALI, Agne Bengtsson och säkert runt 30 namn till som jag inte orkar nämna hade vi inte varit där vi är nu. Man har satt sig själva i skiten helt enkelt.

Avgå vänligen, Allihopa!

4 gillningar

Screenshot 2026-01-03 at 11.18.41

Vågar man ens läsa denna artikel från JP? Kanske dör man på studs i hjärtinfarkt?

5 gillningar

Kan någon avgå idag!!

Varför i hela helvetets jävlar har vi inte sparkat AB än. Avgå.

1 gillning

För att delar av spelet ser bra ut enligt Blomman. Vi litar på processen och har en bra daglig verksamhet!

1 gillning

Från intervjun i Jp:
"– Nu förlorade vi sist, men tittar man på fem mot fem-spelet gjorde vi en väldigt bra match. Boxplay och powerplay blev avgörande och där har vi lite att skruva på, vi behöver komma upp i de spelformerna, säger Anton Blomqvist.”

Enligt Blomman är vi också på “en väldigt bra plats som grupp faktiskt och nu är utmaningen för oss att hålla det här uppe.”

Härlig inställning! Det finns alltid någon “match i matchen” där vi ligger i framkant. Och poäng och tabellplacering och andra “hårda” värden är inte allt! (Obs! Kan innehålla spår av ironi)

7 gillningar

Har vi lite att skruva på…? Efter 31 omgångar…? Jaha

1 gillning

Skruvarna är lösa nu helt klart, så svårt att skruva åt dem igen.

1 gillning

Det har man väl alltid. T ex PP och BP går väl helt klart att skruva på. Det måste ju bli bättre. Sen måste man ju få folk att vrida på huvudena i försvarszon. Inte släppa motståndare helt rena i slottet.

Dessutom…tror målvaktsspelet kommer fälla oss.

2 gillningar

Å fan, han skruvade inte ifjol?

7 gillningar

Blomman är som en VD som ska presentera en hysteriskt dålig kvartalsrapport. Fokus på det positiva och försöka släta över allt det negativa. Skillnaden är dock att bolagen brukar ha en styrelse som agerar när VD:n inte levererar resultat.

3 gillningar

Han kanske borde lära sig “righty tighty, lefty loosey”, så han skruvar åt rätt håll…

1 gillning