Men det ligger ju på Antons bord då? Om han vägrar ge gehör för Anaheim?
Det hade väl gått att byta pasic mot träff, rakt av?
Nej, det kunde vi inte garantera när Björn fyndade och plockade in Pasic. Vi valde dessutom att behålla blommans kuttersmycke WIN
Om vi ska försöka se något positiv med gårdagens nyhet…
Det här är ju en sån jävla käftsmäll för föreningen så kanske, kanske ALI och de andra sömngångarna vaknar upp ur sin lilla feberdröm?
En normal funtad människa borde ju inse att det är ett JÄTTEPROBLEM om HP lämnar. Det här går liksom emot allt som Liljander sagt inför säsong, om att bygga ett lag med spelare från bygden och de egna leden.
HP är inte den första som lämnar under Blommans styre och han lär inte vara den sista. Så. Jag tänker på AJ-gate. En av dropparna som jag fattat det var ju att spelare var på väg att lämna. De vägrade spela under AJ. Laine skrev exempelvis inte på nytt förrän AJ var borta.
Kanske, kanske ALI sakta, sakta börjar inse att det inte doftar nypon i Garden, utan snarare surströmming?
Tror inte det kommer ske ett skit!
Blommans ord är lag och man dansar kring honom som om han vore konung!
Du pratar som om styrelsen helt plötsligt skulle förstå sig på hockey och fatta sunda beslut därefter… “HP är en i mängden, lätt att ersätta med stjärnor från MoraAikNybro som passar spelidén bättre.” Anton kommer få chans till dans nummer tre i sin egen kröning till konung av HV-land. Den truppen kommer vara mycket mer byggd utifrån Antons tankar och idéer då vi inte har någon annan input i dagsläget. Björn sitter hemma i fotöljen och Stille har hittat sin bäste vän i Anton, brödraskapet är starkt och Anton har fullt förtroende. Folk stod och applåderade både Antons och Stilles arbete senast på medlemsmötet. Allt går enligt plan förutom tabellplaceringen, MEN ALLA KAN SE ATT DET SER BÄTTRE UT JU?!
Samtidigt lämnar spelare som AP och HP, fyfan vad sorgligt detta är… vi förlorar vår identitet både dåtid, nutid och framtid i dessa herrar. Finns inga ”bevis” att det är Antons fel, men mycket lutar ditåt.
Anton före fans och egna produkter. När ska fans få nog. Dags att agera om vi ska ha en klubb kvar
![]()
Så här agerar jag:
-absolut inte förlänga medlemskap (jag vet, då kan jag inte påverka inifrån)
-snacka ner blomman, Björn och styrelsen för alla hockeyintresserade jag känner
-håna det dagis HV har blivit
Jag vet att det inte är mycket men det är mitt sätt att hantera att se ett gäng fullständigt inkompetenta personer som styr föreningen. Så som de har urholkat HV är helt otroligt. Jag skämtar inte när jag säger att jag gläds å Hugos vägar att han får gå till mif. Jag skämtar inte heller när jag säger att jag blir glad när Bengan spöar WIN eller gör mål mot oss. Jag ser mycket mer HV i många spelare som lämnat oss än vad jag ser i de spelare som ”representerar” oss.
Allt har ju blivit bättre varje match enligt de som är pro Anton. Så Antons “bättre” är nog genomuselt i alla andra klubbar i världen.
Jag hör detta i min omgivning. Det räcker med att spelare kommer tillbaka från sina skador. Chansen till segern ökar. Man vinner matchen och det är nu det vänder kommer till mig dagen efter.
Det tragikomiska i det hela är när ex Borgman eller Ang går sönder och folk yttrar sig, det är synd för han bär laget nu blir det tufft. Man kanske inte vinner och vänder på detta.
Jag tyar inte mer. Finns det ingen insikt hos dom?
TACK
Garanterat inte. HV kommer inte ens reagera på en sån här sak. ”Spelarna är fria att gå vart de vill när kontraktstiden går ut”. Inte mer med det.
Ja för fan, så satans sorgligt och sjukt, när HP är något av det enda som e bra med HV71.
Det går inte fatta att man kan dra en förening mer ner i skiten för varje år. Snart står skeppet rätt ner med ALIBLAB vid ratten.
Dicken!
Fick sitta i städskrubben och när han talade ut om sin tuffa period utanför laget så fick något/ någon honom att ta tillbaka det han sagt dagen efter.
Inget som rör denna situation visar på minsta lilla empati eller att någon ”ser människan”. Snarare det motsatta. Där ledningen istället för att be om ursäkt till Dichow får honom att backa.
Engsund. Fick tydligt veta att han inte var önskvärd i HV.
Pasic. Har väl framkommit att AB skällt ut honom? Väldigt troligt att fler spelare fått samma behandling.
Kollar man i början av denna tråd framgår det tydligt i intervjuer med AB att han är/ var mycket aktiv i lagbygget.
Vi har uppnått bingo nu va?
Har nog aldrig sett Anton le.
Som ett skolfoto
Ne nu ber jag alla sluta skriva i denna tråd. Nu ska vi ta oss tid att fria nyår med vänner och familj, Nu skiter vi Anton för några timmar så fortsätter vi imorgon
Lugna nu, inga rubriker.