Tråden om HC Anton Blomqvist

Jag e lite trögare än dig då :wink:

Vad hände, egentligen?

Värvades som assisterande (forumsanning?), blev huxflux HC, och nu cementerad för överskådlig framtid trots rekordusla resultat?

7 gillningar

Precis så! Där är väl kraften engagemang abonnemanget får ju bajs mackor men 100 engagemang de lirar inte man blir skogstokig plan 180 kr för en ön ha köp 2 för 300 kr låter ju så men nä fy fan bli typ nollade mot billiga mif åter igen

Presskonferensen mellan Kollar och Anton är ju två helt olika coacher. Kollar analyserar detaljer medans Anton tycker det mesta är bra i matchen.

Det är ju detaljerna som skiljer sig i spelet. Malmö använder sig av hela laget och åker skridskor. Hv åker oftast en och en och spelar på chans medans Malmö har en trygghet i sitt spel. Det tycker Anton är bra.

Klasskillnad på dessa coacher anser jag. Hade hellre sett Kollar i vårt bås alla dagar i veckan.

4 gillningar

Också sagt upp mitt. Och det är bland det bästa jag gjort. Saknar inte att se eländet för fem öre. Kollade på Arsenal istället ikväll. Där snackar vi klass. Raka motsatsen till ja ni vet vad.

Å fan, lirar de bra hockey i Arsenal?

4 gillningar

Släng på dem skridskor så slår de nog Håve i alla fall :slight_smile:

2 gillningar

Du har säkert rätt angående hans poängskörd men helt fel angående att han gör mål mot oss. Det är nämligen omöjligt om inte mif lånar ut honom till HA, där vi kommer att vara ett stabilt bottenlag under Anton.

Först AP och sen HP, frågan är hur många fler som är på G, HF kanske?

Vad får Herman att vilja komma hit? Mer än historia? Bättre Herman stannar där han är, för sin egen skull, än är det inte dag att gå hem!

2 gillningar

PK:n idag: Blomman ”nu är det nyårshelg och jag orkar inte skapa rubriker”,

Coolt. Pondus. Vinnare.

Han visar verkligen att han är det största tränarämnet Sverige någonsin har sett :dagger:

2 gillningar

Riktigt tufft av honom. Cool kid.

1 gillning

Avgå

Zurücktreten.

Træde tilbage
1 gillning

Om HV ska börja locka spelare igen kanske det är dags att hitta en tränare man vill spela för. Håll nere spelarbudgeten och ge ett smaskigt kontrakt till en profilstark tränare, och sportchef? Typ Evertsson…

I det läget klubben befinner sig i kanske det inte är dyra spelare man ska lägga krut på utan mer påkostade tränare. Känns illa att vi betalar dyra löner till spelare som misshandlas under en junior tränare. Kapitalförstöring deluxe.

2 gillningar

Kanske läge att se över vilka spelare vi blivit av med trots vår världens bästa coach?

AP: här är det väl avgjort att det är anton som är elefanten?
HP: vi vet inget, men vi vet att Stillman roddade nu, Björn innan, så det lutar väl åt att GM-rollen är frånkopplad här? Eller? Så då faller det ner på relationen mellan HP och anton?
Träff: har vi någon koll på varför träff väljer att lämna?

Vilka har jag missat?

1 gillning

Engsund och Day blev ju också utköpta utan någon större logik

2 gillningar

Träff tvingades nog att lämna av Anaheim. De krävde mycket istid och en roll i PP bland annat om jag har hört rätt.

Träff var väl att NHL klubben ville se en stor roll för honom och det kunde väl vi inte garantera?

1 gillning

LaLeggia.

4 gillningar