Tråden om HC Anton Blomqvist

Alla som i fortsättningen skriver “Avgå” här inne kan tänka att ni får en mental +1 av mig.

Det gäller även i Ali-tråden.

Avgå

1 gillning

Kan det ha varit så att HVs vändning sköts fram något år eller två i o m dagens vinst? Blomman får vara kvar, det blir kval, degradering och minst ett år till med honom. För tänk att ha en kompetent SHL-coach som HC i HA. Det är han ju egentligen överkvalificerad för tänker styrelsen och håller än hårdare i honom.

1 gillning

Om det inte kommer ett monsterbud från ett NHL lag, då kanske HV tvekar om det inte handlar om ett utköp på minst 10 miljoner usd

Vem fan i HA har sagt ok till Blomman?

Kan du inte bara sjukskriva dig då…..

Avgå, sjufallt avgå

1 gillning

Jag tror inte det spelar så stor roll nu, men framför allt kommer det inte att ske nu av rent praktiska skäl är min gissning.

Söndag förmiddag, är det idag AB blir kallad till extramöte i HG?

Vore önskvärt men kommer inte ske, känns som man drar ut på beslutet in i det sista oavsett. För det är pinsamt/man är för stolt för att erkänna att man gjort fel

Han vann ju igår och vi är på G.

Tror ingen i ledningen kollar matcher eller statistik. För egen del hade det räckt att de kollar skottstatistiken så hade de varit en varningsklocka. Är man under den press man är så ser man ju klart och tydligt vems favör matchen är när skotten ser ut som det gör.

Egentligen borde det verkligen inte spela någon roll att vi vann igår. Vi var klappkass, Sandström räddade 3 poäng åt oss. Inget genialt från blomman låg bakom.

Tänker styrelsen bortse från 4-0 förlusten häromdagen?

Inget blev bättre, vi hade flyt. Inget Anton kunde påverka (thank god). Det han kan påverka är spelet. Och det blev bara sämre.

Skottstatistiken på vår bortaturne slutade alltså 63-27 mot andra lag som inte ens är topplag. Det är uruselt. Och vem ligger bakom det?

1 gillning

Varför just klockan 13? Har dom möte idag eller nått jag missat?

Nej nej, inget jag vet. Kan lika väl hända något vid 14 eller 15. Tänkte mest att 13 hade varit en rimlig tid att annonsera ut.

Ahaa tänkte först att man missat nått :blush:

Vill verkligen se en förändring på HC rollen. Är dock kluven till om det redan är kört? 5 matcher kvar, plus kval. Hur känner ni kring det? Förändringen borde gjorts för länge sedan istället. Vad skulle en ny HC i detta läget kunna förändra?

“Vad skulle en ny HC i detta läget kunna förändra?”

Det kanske inte skulle förändra mycket den här säsongen, men det kommer ju nästa. Byter man inte nu har man fortfarande problemet kvar. Kanske är det bara jag, men jag tycker att problem ska man ta hand om så snabbt som möjligt innan de(t) blir större.

De (styrelsen) hade nog fått det till att 18 % skotteffektivitet är riktigt bra. Topp i ligan.

1 gillning

Egentligen är det ju alldeles för sent att byta coach. Men tror att rätt gubbe som skulle komma in har nya ögon och ett nytt snack och ett lyft i coachningen. Det skulle bli en omstart i kvalet för gruppen. Och sedan bara en principsak att AB försvinner.

2 gillningar

Förändrar otroligt mycket. Tron på att arbetsmiljön blir bättre för spelarna, en ny chans att få en passande roll som spelare, tydliga och förståeliga instruktioner, bättre förberedelser inför match och ökad trygghet utifrån att inte ha en ledare som skäller ut spelare inför gruppen.

Dåliga ledare ska ALLTID sparkas omgående eller sättas under konstant träning och observation för att minska risken att de gör stor skada.

6 gillningar