Tråden om HC Anton Blomqvist

Glöm inte paddan.

2 gillningar

Tror inte en sekund på sundell. Han kunde ju inte ens göra en basal problemanalys när han kom in.
Spelarna har tagit tag i det. Inget annat.

12 gillningar

Hoppas verkligen att de här dagarna är det sista vi ser av Blomman i HV71. Hur det än går i matchserien.

1 gillning

Jag tittar inte så mkt på spelet. Så länge man checkar in och spelar uppoffrande och desperat, klassisk överlevnadshockey. 7-2 eller 2-1, skit samma. Bara HV vinner.

Har också stängt av Anton och ledningen. Föreningen går före. Det andra tar vi sen. Hoppas vi är på rätt sida då. Skapar andra förutsättningar

Om jag ändå ska reflektera. Är detta höjden av Antons hockey kunskap. Att när man inte behöver sätta något för att föra matcher utan bara arbeta hårt. Ja då kommer han till sin rätt. Givet att spelarna faktiskt checkar in. Någon form av kombo här. Men skulle man försöka spela ut Leksand med hockey, ren hockey så hade man legat under 0-3. Har man kompromissat?

Det är många som höjt sig, som spelar en hockey mer nära normal nivå.

Det kanske är underförstått. Det är detta vi får ut av Anton, varken mer eller mindre. Vilket belyser de problem som vi lyft. Och som ska vara en varningssignal för ledningen.

3 gillningar

Jag förstår mig inte på Antons hockey, jag gör verkligen inte det. Av dessa 3 matcher har Leksand spelat bättre 2 av 3. Vi har 3-0 i matcher endast för att Leksand har sjukt svårt att göra mål och det har väl varit Leksands signum denna säsongen. Man att Anton är nöjd med spelet och fans han moster fattar jag inte. Allt jobb och slit ja, dom kämpar häcken av sig men spelet 5 mot 5 är ju ren katastrof. Snälla ge mig en vinst till så vi kan säga adjö till denna Anton en gång för alla. Så fruktansvärt trött på detta. Anton ska vara jävligt glad att Leksand är så rötna på att göra mål för 3-0 är verkligen inte HVs förtjänst.

6 gillningar

Sundells uppgift är kanske mer att hjälpa AB, inte spelarna? Indirekt blir det ju visserligen samma sak.

Såg i tredje matchen mot Leksand att Sundell vid några tillfällen försökte lugna ner AB, bland annat vid en felaktig icing.

Tänk om det visar sig vara framgångsreceptet, en nedtaggad AB som lite mer i balans ser och tolkar spelet på isen?

3 gillningar

Skulle inte förvåna mig ifall vi nu skulle klara oss kvar, ALI och styrelse och sportchefer säger att “nu har vi hittat spelet och nu är det bara att fortsätta på detta spåret in till nästa säsong”

Så lär det låta. Svårt att se annat.

I mina ögon är vi inte särskilt mycket bättre nu än tidigare. Man är helt enkelt i grunden ett bättre hockeylag med mer skills än sin motståndare och sådant brukar visa sig i resultaten, såvida spelarna stämplar in - vilket man förvisso har gjort. Där har Anton gjort ett bra jobb såhär långt vad det verkar. Hockeyn i sig tycker jag inte håller SHL-nivå. Det är slarvigt, hafsigt och tempot är väldigt lågt. Alla spelare får mycket tid på sig och utsätts inte för samma tryck och därför ser nog vissa plötsligt klart bättre ut. Detta ser naturligtvis inte ett otränat hockeyöga som ALI och inte heller de ja-sägare som så mycket suktar efter att få vatten på sin kvarn.

AB mår nog gott av Sundells intåg som ser ut att ha en lugnande påverkan och som inger förtroende genom sitt sätt att vara och bemöta AB.

9 gillningar

Och att vi möter seriens sämsta lag

3 gillningar

Precis, och som jag skrev är det två lag som egentligen inte håller SHL-nivå som möts. Det är kass hockey rentav, med väldigt lågt tempo i typ allt som görs därute. Relativt sett.

1 gillning

Det som också visar sig i denna typen av betydligt sämre hockey. Är brunkar hockeyn, många byten är ju en kamp och klängande, bröt och stök. Inget skön lir. Givet att en sådan hockey krävs i avgörande lägen. Men dessa två lag tar det till ytligare en nivå. Det är inte så mycket spel, det hade inte hållt i play-in som är bara några snäpp ovan detta. Rent tabellmässigt.

Lagen turas också om att gå på rulle, talar också sitt tydliga språk, det ser man inte riktigt bland bättre lag. Där kan man avvärja genom en tydligare idé!

1 gillning

Sandström räddar 33 av 32 skott.
Anton hyllar Lehtinen på presskonferensen

1 gillning

Mycket märkligt

Haha det spelar ingen roll vad Anton gör. Stackarn är syndabocken till alla våra problem..

4 gillningar

Framgångsrecept för Anton, kanske, för föreningen och, sjävklart inte. Hade Anton haft vad som krävdes för att vara coach, så hade det synts nu. Han har fått två år med extremt bra förutsättningar, samt alla år innan i andra klubbar och resultatet är dåligt till kattskit.

Om föreningen väljer att fortsätta på inkörd väg säger jag upp bekantskapen och stänger ner forumet och väljer att lägga min tid på att försöka organisera en “medial shit storm” för de styrande. Jag hoppas ni hakar på?

11 gillningar

Så intervjun med Hansson efter matchen. Så ser man Anton i bakgrunden få höra och tvärs med Leise och Boba i släptåg. Rejält provocerande. Leise borde fått sparken för ett halvår sen.

2 gillningar

Han hyllade ju Sandström först.

5 gillningar

Hur kan han rädda 33 av 32 skott?

7 gillningar

Tagit ur världens kontext. Anton hyllar Sandström först för att således hylla laget och lyfta fram Lassi och hur han agerar trots att gått från solklar etta till typ fjärde.

7 gillningar

För att Sandström var så grymt jävla bra i matchen, att han tog fler skott än han fick på sig!