Tråden om HC Anton Blomqvist

Du får gärna läsa tidigare inlägg. Där beskriver jag att jag inte tycker han levererar sportsligt MEN att jag uppskattar honom som person.

Jag har aldrig hävdat att jag hellre har Blomqvist framför exempelvis Tagnes eller Bulan som presterar betydligt bättre.

Blir lite missvisande när du kommer in i diskussionen sent och inte läst alla kommentarer :+1:t3:

1 gillning

Det var det här inlägget jag bemötte. Som jag tolkar det beundrar du att han håller ihop det, är mogen och professionell, något jag istället kritiserar då han är uppblåst på gränsen till att spricka.

Att han står upp för sina spelare är i mina ögon ointressant, bättre vore om han likt Tangnes och Bulan coachade fram det bästa ur sina spelare, något han inte klarar av.

Det är omöjligt att separera hans person med hans sportsliga nederlag, de hör ju ihop eftersom det är personen AB som coachar laget.

Ledsen om jag stampade in, men det är den här separationen, som också media håller på med, som bidrar till att han står kvar i båset.

1 gillning

Lugnt. Jag har inget problem att ta en diskussion men när man tar saker ur sin kontext så kan det bli lite fel.

Jag håller med dig i stort sett det du skriver. Resultat går alltid först oavsett om man står och skriker i falsett på presskonferenserna, men man måste kunna se personen. Hade han inte haft det med sig så hade så hade det varit mycket värre. Nu kan det ju i och för sig inte bli mycket värre men ville bara lyfta hans positiva sidor som tränare också.

Sedan tror jag att vi supportrar har en annan vinkel än vad media har. Anton fyller inga rubriker och det kan man tycka är imponerande men det sättet han tar media är imponerande med tanke på var HV legat de senaste åren. Tror han har SHLs svåraste jobb helt ärligt. Tror ingen kan föreställa sig riktigt om vilken press det är och han försöker hålla ihop det och göra det bästa av situationen vilket jag tycker utåt sett (inte på planen för där ser det skit ut) gjord det bra genomgående.

Man jag fattar hur du tänker. Ville bara ge min synvinkel.

2 gillningar

Tagga till boysen nu Anton och se till att vinna idag.

3 gillningar

Du har inte förberett laget överhuvudtaget.

Underskattar motståndet i match 2, i kvalspel.

Avgå.

”Det som komma skall”

1 gillning

HP i periodpausen “vi hade pratat mkt detaljer inför matchen” är det så att vi varit för fokuserad på smådetaljer över hela säsongen att det grundläggande blivit lidande? Perfektionism från Blomman som gör att spelarna inte vågar/kan spela ut?

4 gillningar

Inte bara Blomman isåfall, Rahm är också en detaljtränare. Misstänker detsamma om Beech.

2 gillningar

Precis så.

HP klämde ur sig en snygg liten diss där.

1 gillning

Absolut. Hela tränarteamet är ju ansvariga men då Blomman är huvudansvarig för det så hamnade det under hans namn.

:pizza::pizza::pizza::pizza: av 5 möjliga idag

2 gillningar

Avgå

0 betydelse vad du gör i båset

Härligt Anton!!!

1 gillning

Förläng omgående.

Nu måste ni väl ändå snart krypa till korset och erkänna Antons storhet?

Ali Babbla och de 40 rövarna regerar just nu :slight_smile:

1 gillning

Förläng!

Sundell effekten och inget annat. Man ser ju rävarna kika fram bakom örat.

På söndag åker svärdet fram :flexed_biceps:

A to the V to the G to the Å to the utropstecken !

Om vi överlever även detta kval så måste Blommans kavaj och rittavla upp i taket på Garden!

3 gillningar