Vi har förstått det nu. Tack. Inte för att jag är någon gud vad det gäller att skriva här men detta är bara tjatigt nu.
Förmodligen inte men det var någon annan som skrev att han gillade personen jättemycket. Varför är det ok och relevant?
Men detta är inte relevant i denna tråd. Borde man inte gå till ursprungskällan, snarare, än att markera för någon som endast svarar på en fråga.
Kan inte se någon som säger att det var relevant. Att säga att man gillar Anton som människa men tycker att han gör ett dåligt jobb är en sak. Att säga att man ogillar människan Anton och inget mer, är en helt annan sak.
Forumet är f.ö inte till för att driva hat eller hysa agg mot någon i föreningen som person, det har vi uppenbarligen gott om idioter som gör redan ändå med tanke på vissa sjukskrivningar…
Du uttrycker hela min poäng på ett bra sätt- tack! Att slänga ur sig irrelevanta eller otrevliga saker är helt ok så länge man är på den ”goda” sidan. Om man däremot är kritisk så är det inte ok att uttrycka åsikter men helt ok att bli trakasserad.
För mig är det konstigt på ett debattforum
Nu sa jag ju baserat på vad jag sett och hört av honom…
Helvete.
Jävla gnällande. Vi skiljer på person och prestation här. Den som inte fattar det åker ut med röven före.
Lägg ner offerkoftan.. Vi vet vad du har för åsikter om Anton, det du gör är inte att debattera för eller emot utan du ältar. Igen.
Bland det dummaste jag hört. Nu kommer du dessutom med påståenden som du absolut inte kan backa upp.. Blir lite skämskudde över nivån.
Hade tagit att ha kvar han i någon begränsad ass. roll och skicka in för att dryga i intervjuer men att det tyvärr fattas tillräcklig kompetens för huvudtränarrollen vet alla utom HVs ledning.
Hade också gärna det. Men jag vill inte att han ska ha hand om defensiven och inte offensiven heller. Så mental coach eller målvaktscoach? Kanske Ipad-coach är bättre?
Materialare med extra fokus som pizzabud?
På vilket sätt?
Nu kanske vi inte ska analysera mer av han som person, men om jag får koppla det till de sportsliga så märker man att han håller ihop det bra och inte tappar det som vissa tränare brukar göra (ex. Tagnes, Bulan). Han står upp för sina spelare på ett moget och rimligt sätt och är väldigt professionell för att vara en relativt ung tränare i SHL med så lite erfarenhet.
Han hade varit alldeles utmärkt som assisterande med mediautblick. Som det var tänkt.
Det där är nog en tolkningsfråga och vilka glasögon man väljer att sätta på sig.
Jag ser en tränare som ofta säger att han gör just det, men som i många fall är väldigt duktig på att tala om att spelare med massa meriter och erfarenhet minsann fortsatt har andra saker att jobba på. Han gjorde det med AP, han har gjort det med andra.
Lite som att en tränare skulle säga:
”Crosby är en fantastisk spelare, men han har en del saker han måste bli bättre på”.
I min värld är det lite lyfta och trycka till i samma andetag.
Skickar väldigt märkliga signaler. Jag tolkar det som att tränaren i det här fallet vill visa att det minsann är han som bestämmer och att ingen spelare är större än tränaren.
Men som sagt. En tolkningsfråga. Jag är en av de som varken köper eller faller för Blommans retorik. Jag tycker den är lätt genomskådlig, och ett tecken på en person som älskar att vara ledare, men är sämre på att leda.
Svårdiskuterat minst sagt.
Men jag vet fortfarande inte vad som gör honom “jäkligt vass” i intervjuer mer än att han har väl inövade repliker.
Har han någon gång gjort en djupare analys av problemen under sina två år? Har han någon gång tryckt på vad som står i vägen för HV och sen rättat till det?
Anton är en super härlig person som människa, träffat honom flertalet gånger på båten mellan Helsingborg och Helsingör. Absolut med en viss procent i kroppen men inget alls ont att säga om han som person.
Anton som HC är något annat & bör inte beblandas med hur han är utanför hockeyn.
Jag kan bara instämma, pratat med honom EN gång. Och man kan ha en dialog. Bortser man ifrån att han alltid har svar på tal och faktiskt ger det chansen så är samtalet trevligt.
Vi kan kritisera hans hockey, med all rätt. Men låt människan vara.
Tangnes och Bulan har lett sina respektive lag till slutspel.
Jag skiter fullständigt i vad AB säger, jag kollar på vad han presterar och då är han flera mil efter dina exempel.
Varför ska man hålla ihop det? Risken är ju att man till slut spricker…