Tråden om HC Anton Blomqvist

Tror det hade kunnat se annorlunda ut om inte Nyberg tappat huvudet i 4-5, och när sen day drar på sig den andra solklara idiotutvisningen så blev det inte bättre…

Vi hade liksom inte chansen att göra en push i tredje. Pga att vissa spelare tar så in i helvetes dumma beslut.

Det tror inte jag, Luleå slappnade av lite, sen gjorde de precis vad de behövde för att överglänsa HV, vilket var ganska enkelt, ikväll igen. Vi blev utspelade totalt.

7 gillningar

Håller med om att vi är utspelade i stora delar. Framförallt i första o tredje. Men tror änså att tredje berodde på utvisningarna. Det tog knäcken på laget.

I andra spelar vi stundtals riktigt bra i anfallszon. Bara målen som fattades.

Intressant syn, håller dock inte med (förutom klantiga utvisningar).

Jag ser inte att man längre gör det lilla extra som vi trots allt gjort i andra matcher. Ganska märkligt att vi hade så lågt minus innan denna match trots så få inspelade poäng.

1 gillning

Blomman har till skillnad från alla våra andra sparkade tränare en framtid som HC. Han skulle lätt kunna få ett jobb i allsvenskan eller ett som assisterande i SHL.

Så frågan är. Det kanske är smartast av Blomman att frivilligt lämna? Ju längre han är kvar desto mer kommer han bli sammankopplad med det fiasko som är på väg att ske.

Vet ni vad, jag tror inte HV kommer släppa Blomman. Det har gått för mycket prestige i det hela. Men mer sannolikt att Blomman hoppar av för att rädda sig själv (vilket jag förstår om han gör)?

Bara vi får in en ny HC så är jag nöjd.

4 gillningar

Tveksamt med tanke på att Nubben gav honom kontrakten med tanke på vad Nubbens spelare tjänar.

2 gillningar

I normala fall hade tränaren fått gå i detta läget. Men det lär nog inte hända om han inte går frivilligt.

1 gillning

Oerhört frustrerat läge… alla har rätt till sitt tyckande. Personligen är jag fortfarande inte övertygad att AB ska bort, ser inte vem som ska ersätta direkt. Men vad vet jag.

Kanske vore det en injektion att få ner CA i båset?

Jag tror på en rensning i truppen framför ett tränarbyte just nu. Bort med dödköttet och jobba med dem som visar inställningen som krävs för att undvika alternativt överleva ett kval. Floskler, ja. Men vad fan ska man säga?

3 gillningar

Finns väl ingen HC som säger upp sig frivilligt. De blir väl dessutom av med lönen om de säger upp sig? Vill HV byta HC så måste de sparka Blomman, han kommer varken säga upp sig eller gå ner som Ass.

Jo om man inte mår bra, man känner att det är övermäktigt, kommit till vägs ände osv osv.

Frågan är nog inte vem som ska ta över. Frågan bör nog inrikta sig på vad ska denna nya tränaren ska göra som inte Blomman kan lyckas med. Jag tror seriöst ingen annan kan ändra på så mycket utan det mesta handlar om spelartruppen och hur dom agerar på isen. Alltför mycket svallvågor från Nubben kvarstår som måste bort, även spelare som lever på lånad tid med HV71 som moderklubb.

2 gillningar

Håller med. Tycker att en skillnad mot förra året, även om resultatet är hittills lika illa, är att spelet stundtals ser bra ut men vi lider något oerhört av alla individuella misstag. Därför ser jag hellre en ordentlig rensning i truppen framför ett tränarbyte.

Det kostar att värva spelare och det kostar att lösa ut befintliga också. Frågan är vad som ger mest nytta för HV i nuläget? Vad ger mest injektion i truppen?

10.tsk frågan upphöjt till oändligt. Den som löser den håller kvar HV i SHL

Man borde sätta sig ner och prata igenom situationen och komma fram till ett beslut om vägen framåt… och sen behöver man göra precis tvärtom. Då blir det nog bra för alla beslut HV har fattat i flera år har blivit fel.

5 gillningar

jag tror mer på resning i bussen. släng på en gammal p-rulle och handla folkbärs på macken, sen kan de ha party hela vägen tillbaka till jönnet. rensa skallen. skämma ut sig, “gel’a” som det så fint heter nuförtiden. Där kan han visa klass Anton, i val av rulle och folkbärs (norrlands, naturligtvis, inte pripps, pripps är för lhc)

9 gillningar

Varför tror du att de mellanlandar i Stockholm på hemvägen? Hämta upp några p-våfflor på US Video förstås!

1 gillning

Nu är det väl inte helt givet, att det är föreningens åsikt som blir avgörande?
AP kan ju faktiskt välja att lämna själv!

Det här, på riktigt. Att supa ihop gruppen är tamejfan det absolut mest effektiva man kan göra. Ny på jobbet? Om första AWn blev tillräckligt grisig så tar du en kula för kollegan.

Lås in grabbarna i en stuga i bumfuck nowhere med fri tillgång till Norrlands Guld så ska vi nog se på ett nytt lag som kliver ut.

4 gillningar

Nu är du ute på jävligt tunn is.
Säg förlåt eller va för evigt på min skitlista.

En tanke bara.
Truppen har inte levererat och många här tycker att Blomman inte levererat.

Samtidigt så går Rahm ut och säger att folk i HV skiter i klubben och laget, utan bara tänker på sig själva.

Kan det vara så att hela laget inte har någon kemi och enbart försöker köra sitt eget race? Alla är en AP20 mer eller mindre, om jag får uttrycka mig så.

Det är ju okej om man har en eller två spelare som kör så, typ André. Men om hela truppen bara är där för att tjäna stålar och egentligen skiter i klubben och sammanhållningen så är det ytterst lite vår tränartrio kan åstadkomma med laget. Förutsatt att Blomman, Snöret och Stille inte ingår i den gruppen då såklart.

1 gillning