Jag tänker på HVs framtid. För varje gång klubben sparkar en tränare så blir det svårare att hitta en ny.
Ja, AP har blivit lite av Blommans hackkyckling, en spelare han använder när han vill statuera exempel. Vilket är jättekonstigt med tanke på att AP är låååångt från att vara den sämsta i truppen.
Fattar inte denna ändringen heller
Pröva att välja en bra headcoach för en gångs skull.
Bra början.
Skulle det finnas en uns i det så är nog råttet mågat. AP:s röst kommer väga tyngre. Är min gissning.
Det tror jag inte.
AP sjunger nog på sista versen i HV, oavsett tror jag.
Försvinner Abbott, Stillman och AB så kanske, kanske en liten chans / risk att han blir kvar beroende på hur man ser det.
Luleå vilar med puck…
Nu måste åter en tränare bort.
Visst att materialet är som det är men nog fan måste man få ut mer av detta gäng ändå.
Det blir ju bara värre och värre.
Alltså. Vi har fått vår sämsta start i modern tid. Då är vi ändå inne i omgång 18. Blomman är sett till resultat en rekordusel HC.
Någonstans måste det få konsekvenser. För inte är väl tanken att man bara ska fortsätta så här?
Jo, fan jag tror det. Skammen efter alla tränarbyten väger tyngre än föreningens SHL-existens.
Norrlandsturnén indikerar att vi är där, förlorar hedersamt. Med bättre starter så. Där har du det.
Det är nog så, men inte förens säsongen är över. Men skulle jag tippa så håller man nog hellre AP kvar än AB. Men att man skulle hamna där känns långt borta.
Jag tror inte vi hamnar där men om föreningen måste välja tror jag man väljer AB före AP.
Nu tror jag AB kan ryka oavsett men osäker på om Abbott orkar lägga krut på nya coacher när han ändå bara är här på snabbvisit.
Den nya sportchefen kanske också vill vänta och se så stor risk att samma coachtrojka leder oss i ett ev Play Out.
Tycker jag vore helt fel om vi inte gör någon förändring i alla fall.
Vi tror olika. Fine. Men jag är rädd att du har rätt. vi står där i Play Out utan att något har hänt.
Är uppenbart att laget nu helt tappat det lilla förtroende man hade för Blomman. Men vi kommer garanterat inte röra tränarfrågan.
Försvinn
Han har tappat omklädningsrummet.
CA måste agera.
Tror Blomman är ass innan veckan är slut.
Varför är det uppenbart? Det ser ut.precis som vanligt. Individuella skitmisstag avgör. Man tar två horribla utvisningar i sista som avgör matchen fullständigt.
Isåfall har ju förtroendet aldrig funnits?
Vilket iofs inte hade förvånat mig med Hvs bortskämda jävla skitspelare!
till och med Blomqvist låter uppgiven
Innan har man ju i sista i alla fall lite gått för det. Nu är det bara ”jaha” som jag ser det, intresset är inte där längre när man tittar in i båset. Men som sagt var min högst subjektiva åskådning ![]()
Håller med om de individuella misstagen. Men matchningen är ju helt förkastlig och obefintlig.
Motståndarnas coacher måste ju skratta ihjäl sig att de kan matcha sina bästa spelare konstant mot HVs sämsta. De spelar ju ut oss taktiskt schack matt gång på gång.
Blomman är inte duktig som matchcoach och tar väldigt märkliga beslut under alla perioder. Det minimerar chanserna till poäng. Med tanke på den situation HV befinner sig i, är varenda poäng livsnödvändig för ett nytt kontrakt.
Med annan HC i år (på trots alla skador) är jag säker på att vi haft minst 12 poäng till.