Exit samtalen sker med sportchef och inte tränare så spelarna behöver ju inte direkt säga de direkt till AB själv.
Du tror på riktigt att spelarna inte vågar säga vad dom tycker? Då är de nog hela spelartruppen vi får skrota.
Exit samtalen sker med sportchef och inte tränare så spelarna behöver ju inte direkt säga de direkt till AB själv.
Du tror på riktigt att spelarna inte vågar säga vad dom tycker? Då är de nog hela spelartruppen vi får skrota.
Vi har ordentligt på fötter gällande AB-AP och det är alltså ingen ”forumsanning”. AP lämnade efter att ha varit oönskad och han vill inte återvända så länge AB är kvar. Detta eftersom de inte alls är överens eller tycker om varandra. AP har framfört massor av konkreta exempel på brister till BL, men utmålas som en gnällspik snarare än att face:a problemen som tas fram. Även här har det statuerats exempel alltså vad som händer om man kritiserar sin tränare. Fegt eller smart att inte följa AP:s spår är upp till var och en att döma, men min amatörmässiga gissning är att det i vilket fall som helst påverkar flödet av vad som kommer fram och hur mycket som kommer fram.
Anledningen till att det blev utomlands är förövrigt att AP inte ville spela i något annat SHL-lag än HV71 och tackade därför nej till flertalet klubbar som budat högt över det HV erbjöd.
Borgman har väl sitt första exit samtal nu? Med en Tf sportchef hur mycket vikt ger det?
AP lämnande väl pga av lön och förtroende, han kanske ville ha ett sista äventyr men hans familj var inte nöjda med det beslutet.
Teden hade du kunnat sälja in ett nigeriabrev till, han bara kör och tänker inte så mycket.
Jag har erfarenhet av hur en arbetsplats med 4000 anställda inte protesterat mot olämpliga beslut hos ledningen. Och den arbetsplatsen har extremt många högutbildade, självständiga och välartikulerade personer.
Okej men då har vi hört helt olika. Vet inte vad du har för källor på de.
Vi har som sagt gott underlag för det. Till och med så gott att vi inte riskerar röja någon källa och därav kan vi outa det här.
Detta var nyheter för mig iallafall.
Och detta. Intressant.
Det är ju verkligen helt sjukt om detta stämmer. Att vi har kvar Blomman, men kunde haft kvar AP istället. Vad har hänt med mitt kära HV71?!
Återigen: vi gör så gott vi kan när det gäller rykten och forumsanningar. Som Quila är inne på, vi har olika sätt att få info, vi försöker ha tungan rätt i munnen. Det betyder att vi hör mycket mer än det vi släpper ut på forumet. Detta eftersom vi vill var konservativa och “på den säkra sidan” så gott det går.
När jag texvis får samma utsaga från en tredje person, alla med insikt i föreningen från olika håll, då vågar jag påstå att sannolikheten för den utsagan är hög. Exemplet jag syftar på nu är det med att förlängningen med Anton var bestämd innan Björn skrev på. Men jag är oxå medveten att detta inte betyder att det är sanning. Vi har inte fått det bekräftat från föreningen.
Så tillbaka till Anton och diverse rykten: vi arbetar liknande här. Vi har fog för att spelare (plural) inte vill spela i HV så länge Anton är här. Det är inget ovanligt att det är såhär i hockeylag, rent generellt. Det som skiljer detta är dock, imho, att denna typ av info inte sipprar ut i denna omfattning i de fallen. Missnöje finns alltid i alla lag. Detta är något iallafall jag inte sett lika tydligt under någon annan coach sedan AJ.
Sedan är det så att enbart det faktum att några inte vill lira under Anton, är inte tillräckligt för att kräva avgång. Detta sker ju tillsammans med allt annat, allt annat undermåligt. Det blir förstorat av att allt är skit. Kvalskit.
Med det sagt: Förläng
Utan att ta Blomman i försvar, så kan det ju vara så att AP är fel ute också. Vet vi vad han föreslagit/krävt?
Att man skulle skicka ut Blomman för att AP vill det känns ju inte rätt heller. Sen finns det andra starka argument för att avsluta Blommans anställning i HV.
Vi har relativt bra koll på förhandlingarna mellan HV-AP.
HV gjorde ett klart val. Det var att dumpa AP. (Som vi har förstått det)
Oerhört märkligt tycker jag som utomstående.
Inte alls märkligt anser jag, om man nu valt att sätta sig på Anton-tåget och det inte har plats för AP.
Att föreningen gått tok-torsk på Anton är väl extremt uppenbart?
Jo men att man ansåg att det inte fanns plats för AP är väl märkligt oavsett tåg?
AP visst lite skadedrabbad men offensivt och impact för laget går inte att snacka bort.
“någon” har ju givit AP epitet “bråkstake” inom HV. Varför kan vi ju gissa… det finns ju två tre grejor under senaste åren som gett genomslag i media.
Så det är väl precis lika uppenbart att “impact” inte spelar roll i sammanhanget?
Ja. Om det är den typen av impact som är viktigt för ledningen. Men om ledningen är mer fokuserade på att få vara de som bestämmer, då är det andra principer som gäller.
Antons typ av hockey bygger på tydliga roller med förväntade och för övriga förutsägbara åtgärder i varje given situation. Det innebär att det finns liten till ingen plats för fria radikaler, alltså spelare som bryter mönster och låter sin intuitiva kreativitet leda dem.
Detta ger väl en liten fingervisning om varför man släppte AP, LaLeggia och bänkade Ang.
Tror att AP grävde sin egen grav med hjälp av sin agent. Tror inte att detta beteende uppskattades av någon i Hv. Tycka vad man vill om Anton men det finns alltid 2 sidor av ett mynt oavsett hur duktig spelaren är på isen. Och om flertalet valt att hoppa på Anton tåget i AP-gate så kanske det finns fog för det.