Avgå.
Han älskar Hv och skulle antagligen jobba gratis åt föreningen, Otroligt bra koll på ungdomsspelare mm. För mig en gåta att vi inte har sådana här människor i föreningen. Antingen så vet inte Hv att han existerar, eller så passar han inte in med rätt karaktär osv. Otroligt orolig över hur man i Hv dissar kunniga människor med stort Hv-hjärta och istället tar in personer från hela Svedala som antagligen är betydligt sämre. Man väljer ju gamla spelare också ibland, men på vilka grunder, ja dom kanske passar med sin karaktär osv. Låter jag bitter så är det rätt uppfattat men tycker att Hv famlar i mörkret minst sagt ![]()
Det är Anton som är kung! Han bestämmer vilka som ska vara i Hv. Snart har vi Heino i staben också.
Skjut mig!
Kan vi inte låsa trådjävlen tills något vettigt kommer fram? Känns som en trasig skivspelare detta.
Nu sade väl han “aldrig Hv pga xxx” nu minns jag inte vad xxx var. Kan ha varit Nubbis, minnet är varken kort eller bra…
Kan du inte berätta lite om Heino? Har ingen koll. Hur är han som målvaktstränare?
Ingen aning förutom att han jobbat med Anton i AIK. Inte haft ett uppdrag sen dess vad jag kan hitta. Enligt EP så va hans sista uppdrag i AIK säsongen 23/24.
@Humlan kanske har någon info om Heino?
Ja alltså hur bedömer man en målvaktstränare? Har för mig att jag fnissade åt ett avsnitt av femte femman för ett par år sedan när dom konstaterade att det var drömjobbet. Fullt deltagande - noll ansvar. Man skjuter lite slagge i krysset för att värma upp och får aldrig skit när det går tungt. Det är aldrig någon som härjar om att det måste bytas målvaktstränare i december om laget sladdar i tabellen.
Men om jag ändå ska ge något svar så… AIKs bra målisar var bra (tänk Bibs och Normann) och… ja Niklas Lundström och Claes Endre året innan var väl… Claes Endre liksom.
Heino verkar gilla Anton väldigt mycket och vise versa. Har för mig att Heino slutade eftersom hans fria tyglar vad gällde närvaro upphörde när Anton gick till er. Minns något citat om “så länge målvakterna är bra bryr jag mig inte”. Pajen och nya tränarstaben ville att Heino skulle vara på alla träningar och åka med på bortamatcher. Heino tyckte han kunde sköta det via sms i pauserna eller hemma på träningar i veckan.
Helt klart är att Antons inflytande ökar något om ännu en kompis kommer. Sedan går det som sagt att diskutera hur mycket en målvaktstränare påverkar. Marginellt antagligen? Jag tror inte att Heino är någon demontränare som gör diamant av grus. Men han har kanske kemi med Anton och Sundell. Typ.
Tillägg: Det viktiga för HV borde ju vara att ta in en målvaktstränare som har en vana av att jobba med unga lovande målisar, kemin mellan målvaktstränaren och Glifford/Liv måste nog vara viktigare än mellan målvaktstränaren och Anton.
Finns det verkligen inget litet, litet rykte i Jönköping om att Anton är på väg bort?
Tror tyvärr det är närmare en förlängning än att Blomman är på G bort. Blomman har talets gåva och alla är sålda på det inom HV71.
19 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: HV71fans.se
Skulle du kunna vara så vänlig och se till att du inte längre är HC för HV71??
De lilla halmstrået man har att Anton inte kommer vara kvar är Hvtv inte gjort nån intervju med honom om säsongen och hur han ser på framtiden
Han väntade väl barn, när dom var uppe i Leksand så sa han att de handlade om någon vecka till BF, så gissningsvis är han ledig tyvärr.
Man kan ju tycka vad man vill om Anton och alla runt honom i HV som låter detta fortsätta. Men Tt lägga till ordet “tyvärr" om det är så att han är föräldraledig lite för att ta hand om familjen är väl onödigt?
Då misstolkar du nog mig. Klart som fan han ska vara ledig om han fått tillökning hemma. Men att han blir kvar klubben är tyvärr för mig.
Välkommen till forumet! Här är vi väldigt bra på att missuppfatta varandra! Vilket du utsattes för direkt. Men det är bara att kämpa vidare!
Oavsett vilken sida man är på i frågan om AB så är de en sak som man faktiskt måste tänka på. Vi har/hart spelare tex Borgman , AP och Teden som genom sina år haft olika typer av tränare. Dessa spelare och även alla andra senaste två åren har haft exit samtal. Om spelarna hade tyckt samma sak som de flesta här så hade inte AB varit kvar.
AP var ganska snabbt ute och kritiserade Monthen med sina ass angående deras spel i en intervju efter/under match. Aldrig något han gjort mot AB vad jag vet.
Att de ska vara AB som skrämt iväg AP är en forum sanning. Han och familjen ville göra ett sista äventyr ihop likt andra äldre spelare gör.
Men men åter till de inledande. Jag kanske är dum och tänker för gott om folket ovanför AB i JUST denna frågan. För om kritiken från spelarna hade varit stor i dessa exit samtal så är de en no brainer att avsluta kontraktet. Eller är De helt enkelt för fega för de.
Vad tror ni? Känns konstigt…
Inte fega. Smarta.
Vad har man att tjäna på att kritisera sittande tränare?
Inget.