Tråden om HC Anton Blomqvist

Om det dyker upp illavarslande rykten om hanteringen av Herman så sittstrejkar jag utanför Garden tills Blomqvist åker till Osby.

5 gillningar

Blomman kanske tar ut sina 10 dagar i samband med att familjen fått barn och därför inte är tillgänglig just nu. Men håller med dig det brukar alltid vara en massa prat både från spelare och tränare när det presenterats en ny spelare. Så vi får hoppas.

2 gillningar

Hoppas du är något på spåren här, när du säger det så brukar det vara så. Minns när Alsing kom att han i sin presentation/intervjuv nämde att han gick igång på ABs synsätt och hur han ville använda honom. Hoppas på AB out!

AB var ute och träffade sponsorer så sent som här om dagen, tror absolut inte han kommer få lämna.

2 gillningar

Finns det ingen riking här som kan slanta upp ett avgångsvederlag till Blomman. En omvänd spons.

Enda anledningen till att han är kvar måste ju vara ekonomiskt grundad. Vi har inte råd längre att betala folk slå dank.

Att som sponsor gå.in å kräva vissa spelare eller tränare är ju känsligt minst sagt. Så jag menar att nån kunde gå direkt på.blomman. “säg upp dig utan krav på fortsatt lön från Hv så får du den här säcken med pengar, du vill väl ändå vara pappaledig?

Så galet.

Tänkte raljera att hv förlängt med Antons scout, sen såg jag de var damtränaren

Anton är okej förutom oförmågan att sätt ett vinnande spelsystem och coacha bra. Allt förutom coaching-delarna är han duktig på, alltså. Det håller inte i längden, särskilt inte om spelartruppen inte är tillräckligt stark att styra upp det.

I alla andra SHL-klubbar, HA-klubbar, div1-klubbar, div-2… Ja ni fattar, hade Anton fått sparken. Men inte här i HV.

Uselt!

På tal om scouter, varför i helvete är inte Patrik Hansen anställd än?

5 gillningar

Man kan ju nästan tro att han råkat välja fel yrke?

1 gillning

Tro gör man i kyrkan :wink:

1 gillning

Det är enkelt att säga vad som skiljer en bra spelare jämfört med en mindre bra.
Men vad skiljer egentligen en bra tränare mot en mindre bra?
De mjuka delarna kan jag sätta mig in i. Att man är social kompetent, bryr sig om sina spelare mm.
Men rent taktiskt?
Att ta timeout vid rätt tillfälle samt ha defensivt bra spelare inne vid tekning i egen zon är saker som naturligtvis är självklara.
Att kunna sätta ett ’grundspel’ borde väl vara en självklarhet om man ens är påtänkt att träna på elitnivå.
Ja ni förstår var jag vill komma.
Upplys mig!!

1 gillning

Jag tänker mig att om laget fastnat i att göra samma taktiska/strategiska misstag om och om igen så kan en bra coach se detta och klargöra det för spelarna.

T.ex. att man blivit trötta och anfaller solo och ostrukturerat (någon byter och andra är kvar i egen zon), då kan man få spelarna att ta burskydd och komma gemensamt med fart.

Om jag var coach och ledde mot ett bättre lag med fem minuter kvar kan man göra saker för att få tiden att gå. Spela pucken mellan spelarna och så vidare. Inte köra på med samma stil mot allt motstånd och i alla lägen.

Scouta lag så man vet hur de gör sina anfall och motverka deras sätt att spela.

Det finns väl massor av saker, spelar man mot ett lag med mindre fart men som är bra på att skapa tryck framför mål kanske man ändrar lite i hur man spelar o.s.v. o.s.v

Sämre coacher kanske har en mall för hur man ska spela, när den inte funkar ser man inte det och ändrar ingenting, t.ex. tror att det alltid är bra att jaga motståndare i egen zon, på bekostnad att man rätt vad det är lämnar en motståndare ensam med målvakten för att alla fokuserar på att jaga pucken. En sämre coach kanske inte uppmärksammar det utan tänker typ - synd , bättre lycka nästa gång :slight_smile:

PS sen tror jag att riktigt bra och rutinerade spelare kanske är i lite mindre behov av en bra coach än juniora spelare som inte själva ser vad de gör fel

1 gillning

Såg oxå det. Känns inte bra alls. Han har sponsorerna (i varje fall vissa) runt sitt lillfinger oxå. Klart det inte blir nån press därifrån då. Vi är fast i en rävsax.

1 gillning

Avgå.

Sparka.

Tack.

1 gillning

Mardrömmen att vi lyckas plocka in två starka centrar, samt nån mer kanon-lirare, vi hamnar på en stabil 11e-plats, målskillnad till kvalet, och alla ger Anton förtjänsten att vi bröt kval-streaken.

Som sagt, inte ens AJ lyckades med att få det då självspelande pianot att krascha.

2 gillningar

Fick upp en kort klipp i helgen där Heino-Lindberg möter en ung reporter. Detta efter att Herman blivit klar, dom pratar lite om det. Sen kommer dom oundvikligen in på Anton. Inget om spelet nämns utan får han bara in rätt spelare, som kan vara lite mer avgörande så. Heino vurmar för Anton och tycker absolut att han ska va kvar.

Han ansluter till dom som vurmar för Antons vara. Men ingen ifrågasätter spelet, majoriteten är överens om att truppen måste förstärkas. Ja men det håller vi med om.

Till och med JP-podden och VGB pratar om spelare som måste in. Dock så är dom väl lite mer kritiska till spelet, av förklarliga skäl då dom ser alla matcherna.

Jag tycker bara det är anmärkningsvärt att ingen lyften spelet, som den stora frågan.

ALI- lyckades verkligen sälja in det här. Jag är inte så imponerad av att folk går på det här.

4 gillningar

De är så mycket bullshit där ute.

Allt handlar om Antons otur, hur bra han varit för föreningen!

INGEN, absolut INGEN berättar vad i Antons coachning som är bra! Han stod kvar när alla föll… det kvalificerar honom för fortsättning. Enbart det.

Fan, någon behöver motivera för mig vad han gjort bra med HV71’s spel men den infon kommer aldrig fram. Blir vansinnig på detta.

10 gillningar

Helt stört hur hela hockey Sverige tycker om Anton. Tror ni det hade varit lika positivt om han va coach för Tre Kronor med dessa resultat ?

2 gillningar

När kejsaren är naken så är det frustrerande att ingen säger det, utan försöker byta ämne för att ta bort fokus från de uppenbart mätbara katastrofresultaten när det gäller spelet.

5 gillningar