Tråden om HC Anton Blomqvist

Schyst av SHL:s highlights att helt dissa bägge målvakterna och bara visa Rebers mål.

Edit: Oj, nu blev det rejält OT. Trodde inte det var i Antons tråd jag var i.

1 gillning

Det gjorde jag också. Men jag hade haft Reber först. Men då kanske det inte hade fallit lika väl ut.
Bättre coachat än mig själv antar jag :muscle:

1 gillning

Har Anton kommit in i SHL kostymen nu? Tycker han har varit bra taktiskt och HV har spelat lite olika typer av hockey mot olika typer av motstånd. Ibland smäller vi på, ibland mer fart. Tycker han gör det bra

6 gillningar

Om det är som Anton säger, att de inte ändrat något utan vågat köra på samma ide, då är det hatten av. Träning ger färdighet.

11 gillningar

Ja, Blomman har växt ut i kostymen. Jag var väldigt nöjd att få in Blomman, men tvivlade och ville ha in ngt annat när det såg brunt ut. Sen hände något, likt Gandalf på hästen i gryningen så har Blomman och HV vaknat, jag lägger mig platt, Blomman ska va kvar

15 gillningar

Jag får vika mig med. Blomman är BRA!

5 gillningar

FÖRLÄNG!

6 gillningar

Adla Blomman nu!!

3 gillningar

Jag viker mig med, blomman är riktigt bra

2 gillningar

Behöver man säga vad var det jag sa?!

Nä skämt o sidor.

Men att sparka tränaren är inte alltid lösningen.

Nu ligger vi ff näst sist. Mem det ser böttre ut.

5 gillningar

Viker mig inte än.
Står kvar på den kritiska sidan, när man summerar fram tills nu är vi på kvalplats. Det är faktan. Kvalplats är åt helvete för dåligt.

Leverera denna hockeyn över tid och jag ändrar uppfattning. Ser jävligt bra ut just nu och tom time out börjar komma vid rätt tillfällen.

9 gillningar

Jag tror det att Beech tagit ett större ansvar över det offensiva spelet och även finns i båset har hjälpt till en hel del. Sen att ha en 95% ig målvakt hjälper ju till.

Coachar ju bättre nu och blir ju tydligt att det gör skillnad. Sen har det inte gått från OK till bra utan från bedrövligt till OK enligt mig. Att ex splittra LaLeggia och Day har ju gjort skillnad. På det att slippa Tedenby och få in Olof i buren är ju mer tur än skicklighet då skadorna tvingade fram det.

3 gillningar

Man har särat på Day och Laleggia iaf, det är fan inte inget!

1 gillning

Man går även ner på folk. Något han t o m säger i intervjun efter match.

Så nog har man åtminstone skruvat på grejer, även om spelidén är densamma.

5 gillningar

Jag tänker mer på spelsystemet, än vilka formationer man har match till match.

1 gillning

Ja men det ör inte mer tur ön skicklighet att fortsätta våga spela GLIFFORD i de matcher när alnefelt varit tillbaka. Många hade valt att gå tillbaka direkt…

“Han är ju bara junior” och det snacket.

3 gillningar

Hur skulle han våga peta honom? Vunnit alla matcher och långt ifrån utbränd?

Hade han petat honom så är det märkligt. Det är ju inte så att Hugo varit grym innan sin sjukdom heller. Så att han stått är rimligt och inget genidrag.

Sen är jag glad över att AB slutat coacha bort matcherna. Bättre laguttagningar och även bättre matchcoachning nu. Det var ju uselt tidigare tyvärr på så många sätt.

4 gillningar

Håller med om att glifford ska stå …

Jag menar att många hade säkert kunnat resonera så. Att han är junior, man ska gå långsamt fram, inte knöcka honom osv…

Glad att Blomman inte resonerat så.

8 gillningar

Jag ställer mig bakom Anderson711. Och adderar att vi faktiskt behöver prestera om vi kommer ovan strecket att hålla lag bakom oss.